Gå til innhold

Underlivsproblemer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er ei kvinne som har slitt en del med masse utfold. Det varierer ofte hvor mye det kommer, og hvilken tilstand det er i. Noen ganger er det like tynt som melk og gjør truse klissbløt, andre ganger er det litt tjukkere. Ingen spesiell lukt på utfloden, men det lukter likevell vondt når jeg går på do. Merker også at det ofte kommer en del utflod etter sex. Noen som vet hva som kan være årsaken til at jeg sliter så masse med så mye utflod? Føler meg hele tiden skitten, skifter truser flere ganger daglig selv om jeg bruker truseinnlegg og har mistet lysten på sex siden jeg har masse utflod helle tiden. Kan det være noe mat jeg spiser eller ikke spiser? Noe jeg mangler i kroppen, eller andre ting i kroppen som spiller inn?

Anonymous poster hash: 317de...27b

Anonymous poster hash: 317de...27b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen har bare mer utflod enn andre. Men hvis den lukter eller er klumpete så kan det tyde på at noe er galt.

Anonymous poster hash: ce6bb...e35

Skrevet

Jeg har også mye utflod, og jeg hater det. Ikke så mye at jeg trenger å skifte truse hele tiden, men det er fremdeles ekstremt irriterende. Har vært hos gynekolog noen ganger, og får alltid høre at alt ser normalt ut. Tror ikke det er noen løsning på dette, dessverre.

Anonymous poster hash: 3298f...5ad
Skrevet

Skjeden er et utskillelses-organ som kroppen renser ut igjennom - så når man har for mye syre i kroppen og kroppen kommer i ubalanse, så får man problemer nedentil.

Spiser du mye produkter med sukker, hvetemel, melk og stivelse?

Drikker du nok vann iløpet av en hel dag?

Spise du nok fett og protein, grønsaker og bær? Dette kan du spise mye av, men ikke spis for mye frukt hver dag. Det viktigste er å spise mest grønsaker, deretter bær, og minst frukt.

Anonymous poster hash: 3dbaf...75c
Skrevet

Skjeden er et utskillelses-organ som kroppen renser ut igjennom - så når man har for mye syre i kroppen og kroppen kommer i ubalanse, så får man problemer nedentil. Spiser du mye produkter med sukker, hvetemel, melk og stivelse?Drikker du nok vann iløpet av en hel dag?Spise du nok fett og protein, grønsaker og bær? Dette kan du spise mye av, men ikke spis for mye frukt hver dag. Det viktigste er å spise mest grønsaker, deretter bær, og minst frukt. Anonymous poster hash: 3dbaf...75c

Dette er tull, og utflod har ikke noe med syre-/basebalanse å gjøre.

Dette er nok heller hormonelt betinget, dersom det ikke finnes en ekstern årsak i form av mikroorganismer.

Anonymous poster hash: 0455c...31c

Skrevet

Dette er tull, og utflod har ikke noe med syre-/basebalanse å gjøre.

Dette er nok heller hormonelt betinget, dersom det ikke finnes en ekstern årsak i form av mikroorganismer.

Blir det ubalanse i hormonene, så kommer det av for mye syre i kroppen, og da må man spise mer base.

Hver gang jeg spise for mye syre-mat, slik som godteri, så begynner jeg å klø nedentil og på brystvortene ... Så går det over når jeg kutter ut syre-mat og heller drikker vann og spiser base-mat.

Skrevet

Bakteriell vaginose kan gi mye og tynntfytende/grålig utflod, gjerne med fiske/rekelukt. Kan du ha noe sånt? Det kan man få antibiotika for.

Anonymous poster hash: 9298a...b97

Skrevet

Blir det ubalanse i hormonene, så kommer det av for mye syre i kroppen, og da må man spise mer base. Hver gang jeg spise for mye syre-mat, slik som godteri, så begynner jeg å klø nedentil og på brystvortene ... Så går det over når jeg kutter ut syre-mat og heller drikker vann og spiser base-mat. Anonymous poster hash: 3dbaf...75c

Dette er bare tull.

I den grad kosthold påvirker hormoner, handler det om at man ikke får i seg tilstrekkelige næringsmidler til å syntetisere hormoner. Dette har ingen ting med syrer og baser å gjøre. Kroppen regulerer dette selv. Slike ubalanser du beskriver ville ha sendt deg til sykehus for fulle sirener.

Disse hormonene reguleres gjennom chemoreseptorer i hypothalamus, som overvåker hormonnivået, og deretter regulerer sekresjon og syntese i endokrine strukturer.

Om det du spiser er surt eller basisk spiller liten rolle, ettersom det allikevel brytes ned gjennom metabolske prosesser.

Skrevet

Blir det ubalanse i hormonene, så kommer det av for mye syre i kroppen, og da må man spise mer base.

Hver gang jeg spise for mye syre-mat, slik som godteri, så begynner jeg å klø nedentil og på brystvortene ... Så går det over når jeg kutter ut syre-mat og heller drikker vann og spiser base-mat.

Noceboeffekt, google it.

Anonymous poster hash: b6524...222

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...