Gå til innhold

Ekkel tvangstanke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Det siste året har jeg merket at jeg får tvangstanker om å plukke på sårskorper og løs hud. Jeg MÅ, jeg kan ikke la være. For noen måneder siden fikk jeg sår ved siden av øret mtt, som nå har utviklet seg til et svært sår på siden av ansiktet som aldri får gro på grunn av prikkene. Jeg har også fått sår under brystene på grunn av plukking, og det er helt ekstremt på føttene mine.

Jeg har prøvd å distrahere meg selv, og det virker litt, men så begynner jeg å plukke uten at jeg merker det selv. Jeg er nødt til å slutte, spesielt med det på ansiktet, for det blir jo arr og utrolig stygt, og jeg sliter allerede med dårlig selvfølelse.

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få slutte med dette?

Anonymous poster hash: f2d9e...d16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til psykolog

Anonymous poster hash: 1bbb0...977

Skrevet

Ja, er klar over at det burde tas hos psykolog, men føler ikke at det er "ille nok" til at jeg drar til psykolog.

Andre som har samme problem, kanskje?

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er ille nok. Når du ikke klarer å stoppe dette selv så må du få hjelp. Hjelp for OCD er faktisk veldig god.

Skrevet

Ja, er klar over at det burde tas hos psykolog, men føler ikke at det er "ille nok" til at jeg drar til psykolog.

Andre som har samme problem, kanskje?

Det samme tenkte jeg da jeg skulle legges inn på hudavdeling for å få hjelp med hudproblemene mine.

Jeg tenkte at det bare var en bagatell.

Men så fikk jeg vite at jeg var noen av de værre på hudavdelingen.

Etter 2 uker der var jeg helt fin i huden igjen, og det hjalp godt på humøret og selvtilliten.

Jeg tenker at det er det samme med deg - at du ikke ser hvor ille det egentlig er.

Slik du beskriver det nå er ille nok til å bli lagd inn på hudavdeling.

Søk hjelp i dag - før de blir værre, og før du utvikler store arr - det er ikke noe moro!

Anonymous poster hash: 180a8...4ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...