Gå til innhold

Ubestemt og paranoid bekjent

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en kompis som har en veldig spesiell væremåte. Mye av tiden er han grei, men han kan ha en del slitsomme sider også.

I perioder er han ekstremt paranoid, jeg kan ikke f.eks ikke se i samme retning der han står å taster inn koden når han skal betale med kort, uten at må slenge ut en kommentar. Han vet selvfølgelig at jeg ikke ser på hva han slår inn.

Andre ganger er han ekstremt masekopp, hvor han spør om mange ulike spørsmål om alt mulig. I tillegg kan han f. eks spørre om det samme spørsmålet 10 ganger før, selv om han egentlig har sagt at han skjønte svaret mitt.

Han kan også ta avgjørelser på mine vegne i situasjoner jeg helst vil bestemme selv, mens han i andre sammenhenger sier "Vet ikke jeg, du kan bestemme" når jeg har sagt tydelig ifra at han kan få avgjøre hva som skal skje.

På jobb går han bare ut av kontoret helt ut av det blå, og blir gjerne borte store deler eller resten av dagen, uten å informere meg om hva som skjer. Blir jo litt bekymret for han da.

Hvis jeg bare har lyst til å køddeslåss litt med han, tar han situasjonen så alvorlig at han går inn som det skulle vært en reell slåsskamp. En annen gang ble han drittsur for at jeg sa en spøkefull kommentar til han, selv om jeg har fortalt han på forhånd at det ikke er vondt ment når jeg tuller slik.

Prøvde å roe han ned, men han ville ikke høre. Endte med at sjefen måtte høre med oss hva som hadde skjedd, før han i det hele tatt gadd å bruke litt krefter på å høre etter, og roe seg ned. Mannen var jo helt i fistel.

Hvis vi snakke om damer, blir han helt "gal". Han blir nærmest forelsket i hver eneste dame som sender han et blikk. Spør hele tiden om jeg er opptatt med den og den dama. Prøvde også å råde han til å prøve lykken en gang, men han bare feiget ut. En gang jeg hadde litt nærkontakt med ei dame jeg har god kontakt med, så han nesten litt skuffet ut etterpå for at han ikke fikk det.

I enkelte perioder hvor jeg foreslår ting vi kan finne på sammen, bruker han bare en rekke tynne unskyldninger, eller skylder på at han ikke er opplagt eller "moden" for ditt og datt.

Vet ikke helt hvordan jeg skal ta opp dette, men tar gjerne i mot råd.

Anonymous poster hash: 5be1f...66f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Dytt

Skrevet

Dytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...