Gå til innhold

Reisetil karibien. Hvor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Familie på 4 skal bestille ferie til karibien, men hvor? Anbefalinger. Bare vært i Europa tidligere.

Anonymous poster hash: 6b442...b6b
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Trinidad & Tobago.

Endret av ViC*
Skrevet

Flere???

Anonymous poster hash: 6b442...b6b
Skrevet

Aruba og curaco

Jamaica

Cuba

Skrevet

Dere sier jo ingenting om hva slags ønsker dere har for ferien. Karibia (som det heter på norsk) har mye variert å tilby.

Anonymous poster hash: ba31c...c2b
Skrevet

Jeg vil anbefale Aruba. Ving kjører charter fra Oslo til og med mars og fra november må man via Stockholm for å komme dit med charter. Eller man kan dra via Amsterdam eller man kan fly til Fort Lauderdale og ta nytt fly derfra.

Aruba har fire årstider: sommer,sommer,sommer og sommer. Det ligger utenfor orkanbelte og er dermed skjermet for uvær. Jevn temperatur på 29 til 30 grader året rundt og solen har nærmest parkert der.

Vannet i kranen er kjemperent, kan drikkes slik som hjemme og smaker veldig bra.

Det finnes ikke gettoer på øya. Nesten ikke kriminalitet og nesten ikke arbeidsledighet.

Aruba har noen av verdens beste strender og fantastiske hyggelige beboere.

Det er forholdsvis dyrt på Aruba så det å ha leilighetshotel, kjøpe maten i supermarkedet og lage den selv er absolutt en fordel om man ikke vil bruke veldig mye penger på å spise ute.

Man tar enkelt lokalbusser og det er rimelig. Taxi er også enkelt og trygt å ta. Ikke noen piratdrosjer eller noen som lurer deg her.

Hovedstaden heter Oranjestad og er akkurat passelig stor og vandre rundt i. Endel dyre merkebutikker i et fint shoppingsenter og masse koselige kafeer og restauranter. Mange av husene ser ut som sukkertøyhus.

Om man ikke vil bo så dyrt så kan jeg anbefale et greit hotel som heter The Mill. Få en oppgradert 2 roms leilighet. Ligger like ved palm beach, enkelt å spasere til nær sentrum , ta bussen til byen og besøke sommerfuglparken. Divi Village har også store leiligheter, men er dyrere. Ellers så har man de store hotellene som ligger direkte på stranden, men de koster masse da. Men jeg snakket med noen som bodde på holiday inn. Det ligger ved stranden og det er nydelig der. De var godt fornøyd med det hotellet og. Det er heller ikke av de dyreste.

Aruba er et fantastisk feriested. Jeg snakker av egen erfaring:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...