Gå til innhold

Innvendig rens av bil - BERGEN


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en audi 94 modell som har stått en stund uten å blitt brukt, det har vært vått ut og diverse som har gjort at det er kommet mugg i setene, på rattet og på beltene. Skulle gjerne fått en innvendig rens av bilen, men aner ikke hvor i bergen det er bra? Det er jo veldig dyrt, så vil jo føle at jeg får noe for de 1800 det gjerne koster. Håper noen har erfaring med dette og evnt vet hvor det er billigere, men bra?

Man kan vel også gjøre det selv, men det er vel mye arbeid og utgifter det også??

Håper på noen svar.. :)



Anonymous poster hash: f2724...23a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp Turtle seterens. Wax on, wax off. Veldig effektiv.

Kan du linke til dette turle rens? Kom ikke noe opp da jeg søkte.

Kan kanskje bare gjøre det selv ja, håper bare jeg får gjort det skikkelig, at det ikke bare kommer igjen pga jeg ikke tok det skikkelig.

Vet du/dere om en side hvor det står detaljert hvordan man renser bil, evnt med tepperens? :)

Anonymous poster hash: f2724...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn Turtle rens er fullstendig bortkastet når det er mugg i setene. Da må det skikkelig damprensing til. Nå er ikke jeg kjent i Bergen, så kan ikke hjelpe deg der, men få dette gjort hos noen som gjør skikkelig arbeid, ellers er det bare bortkastet. Bilen må stå og tørke inne i flere dager etter rens.



Anonymous poster hash: 84fcf...3fe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn Turtle rens er fullstendig bortkastet når det er mugg i setene. Da må det skikkelig damprensing til. Nå er ikke jeg kjent i Bergen, så kan ikke hjelpe deg der, men få dette gjort hos noen som gjør skikkelig arbeid, ellers er det bare bortkastet. Bilen må stå og tørke inne i flere dager etter rens.

Anonymous poster hash: 84fcf...3fe

Men man får vel ikke la bilen stå der hos de som gjør det? Jeg har ikke garasje og kommer ikke på noen å låne garasje hos heller :(

Anonymous poster hash: f2724...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan vel ha vifteovn/varmluftsvifte i bilen etter å ha renset selv, på skikkelig måte med tepperens osv. Men er tepperens det samme som våtsuger? drar den ting inn i maskinen liksom?



Anonymous poster hash: f2724...23a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mugg er sinnssykt anskelig å få ut. Ville ha undersøkt å finne brukte seter som er gode. Audi er jo en harrybil som det kræsjes mye med - regner med det er et marked for seter!

Angående belte: Mugg kan ødelegge den underliggende strukturen, det samme gjelder for kjemiske rensemidler. Her ville jeg ha kjøpt nytt.

Lykke til! ;)

Anonymous poster hash: c27ff...242

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er kjempedyre, 2500 og oppover.. :( ( funnet flere til 1800,-)

Anonymous poster hash: f2724...23a

Prisene deres ligger på et normalt nivå. Selvfølgelig koster det over tusenlappen å få rensket opp i en jævlig bil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uhm, dumt at du ikke har garasje tilgjengelig. Da kunne du kanskje brukt en luftavtukter inni bilen din. :P Jeg har ikke peiling på dette ...

Jeg pleier å kjøre bilen min på full varmeguffe for sikkerhets skyld omtrent hver eneste gang for å forhindre mugg, etc. Tørke skikkelig.

Endret av KomleKjetil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...