Gå til innhold

Toyota Rav4

Gjest star123

Anbefalte innlegg

Gjest star123

Beinsin eller Diesel? årsmodell ca 2008-2009 pris klasse 250000-300000

noen som har erfaringer med bensin modellen, vet diesel har problemer med clutch og svinghjul vis den har trukket tungt.

kjører veldig lite fram og tilbake til butikk og levere og hente sønnen min på skolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett bensin! Diesel lønner seg kun hvis du kjører veldig mye. Med på kjøpet får du en mindre pålitelig bil og faren for å bli forurensnings-utestengt fra diverse byer.

Anonymous poster hash: 84f2d...5b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor en Rav4 hvis du kjører så lite?
Det er jo en 4x4 som faktisk bruker langt mer enn en mer passende bil av mindre størrelse, uansett om du velger diesel eller bensin.

Anonymous poster hash: 90835...b6a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på verditapet på den måten - du betaler jo også mer til å begynne med. Og verdien faller tilsvarende i prosent, dvs flere kroner til å begynne med enn senere i bilens liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte Rav4 før, og likte bilen veldig godt. Kjørte diesel, men det er omtrent alt jeg har kjørt fast, så kan ikke si noe om bensin i forhold. Synes i alle fall den brukte veldig lite drivstoff.

Jeg kjører stort sett kun Oslo, men noen turer på fjellet. Og jeg er veldig glad i mellomklasse SUV og firehjulstrekk til begge deler, har kjørt valgt SUV og firehjulstrekk siden jeg prøvekjørte det første gang. Bilen er god å sitte i (foretrekker å sitte høyt), ligger godt i veien og er trafikksikker.

Ikke tenk på verdistigningen alene. Da vil nok en bil som en brukt Audi A4 ha mindre verditap absolutt. Mellomklasse SUV er relativt dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor en Rav4 hvis du kjører så lite?

Det er jo en 4x4 som faktisk bruker langt mer enn en mer passende bil av mindre størrelse, uansett om du velger diesel eller bensin.

Anonymous poster hash: 90835...b6a

Må si meg uenig med dette utsagnet her. Jeg har hatt en Rav 4 og den brukte faktisk mindre drivstoff enn de små bilene jeg har hatt. Ble overrasket over lite forbruk av drivstoff faktisk.

Anonymous poster hash: c1627...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS trenger en stor bil for å kompensere…

Anonymous poster hash: 02a27...353
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor en anonym bruker skulle slenge dritt om TS - hva er det du tilføyer her, "anonym"!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører diesel Rav4 2003-modell, og den bruker overraskende lite drivstoff. Nå kjører eg relativt pent og drivstoffvennlig, og det hjelper jo selvsagt på. Etter å ha vært vant med Rav, har jeg tenkt å det må bli det hvis/når jeg skal kjøpe egen bil. Skjønner veldig godt dem som velger Rav, enten man egentlig "har behov" for det eller ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest star123

noen som har automat vis ja hvor mange trinn har den. girer den raskt og stille. har liksom ikke hørt så mye om toyotas automat kasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...