AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Del Skrevet 12. januar 2014 Vinduene i leiligheten skal byttes ut i regi av boretslaget. Jeg har 4-5 vinduer som skal skiftes ut. Hvor lang tid bruer de ca på dette i min leilighet? Er det noen som vet det? Jeg må jo ta meg fri fra jobben, blir det snakk om dager, eller timer? Litt styr å ha folk inne hos seg også Anonymous poster hash: b1acb...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 12. januar 2014 #2 Del Skrevet 12. januar 2014 Hos oss har vi fått beskjed om ikke mer enn to arbeidsdager per leilighet, stort sett kun èn. Hvorfor må du ta deg fri fra jobb? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Del Skrevet 12. januar 2014 Det er det ingen som vet. Desverre er det avhengig av om borettslaget hyret inn kompetente eller inkompetente folk. I verste fall mangler de totalt organisering og det tar ukesvis, i beste fall er det gjort på en formiddag.Anonymous poster hash: f7256...3ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #4 Del Skrevet 12. januar 2014 Hos oss har vi fått beskjed om ikke mer enn to arbeidsdager per leilighet, stort sett kun èn. Hvorfor må du ta deg fri fra jobb? Jeg må jo ha fri for å "passe" leilgheten/eiendelene mine og låse dem inn? Anonymous poster hash: b1acb...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #5 Del Skrevet 12. januar 2014 Jeg må jo ha fri for å "passe" leilgheten/eiendelene mine og låse dem inn? Anonymous poster hash: b1acb...5a6 Seriøst? Anonymous poster hash: 7b955...5b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #6 Del Skrevet 12. januar 2014 Ikke?? Seriøst, svar meg litt ordentlig da, har aldri vært borti dette tidligere. Anonymous poster hash: b1acb...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 12. januar 2014 #7 Del Skrevet 12. januar 2014 Jeg må jo ha fri for å "passe" leilgheten/eiendelene mine og låse dem inn? Anonymous poster hash: b1acb...5a6 De skal hos oss, ihvertfall, få utdelt nøkler av beboerne. Og du blir garantert bare i veien dersom du skal gå og tråkke. For ikke å snakke om all støyen og støvet etc... Dersom du har mye verdisaker i leiligheten (smykker, verdifulle bilder etc.), så kan du jo sette dette i boden eller hos venner når det står på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #8 Del Skrevet 12. januar 2014 De brukte en dag (eller hadde tilgang en dag) hos oss, vi leverte fra oss nøkler på morgenen før vi dro på jobb og fikk dem igjen dagen etter. Tok ikke fri ...Anonymous poster hash: e201c...e61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #9 Del Skrevet 12. januar 2014 Skjønner deg godt, ts. Det er en smakssak om en føler for å være hjemme mens arbeidere er der. Jeg gjør det hver gang selv også, for nøklene overlater jeg ikke til nysgjerrige naboer eller andre. En gang hadde jeg to rørleggere som jobbet og plutselig gikk ytterdøren opp og det kom inn tre kamerater av rørleggerne. De hadde fri og stakk bare innom for å snakke og se seg rundt hos meg samtidig. De skulle ikke jobbe i huset. Det er min bolig og jeg vil selv ha kontroll med hvem og hvor mange som skal inn dit. Anonymous poster hash: eac14...50b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #10 Del Skrevet 12. januar 2014 TS her, takk for ordentlige svar, kanskje jeg drar på jobb allikevel Noen som vet om det blir mye støv å vaske ut etterpå? Skjønner jo at det blir noe, men blir det slik at det setter seg ABSOLUTT over ALT, i alle kriker, kroker, skuffer og gjenstander? Anonymous poster hash: b1acb...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #11 Del Skrevet 12. januar 2014 Sist de byttet vinduene her måtte jeg vaske alle rommene de hadde byttet vinduer i etterpå. Inkludert inni kjøkkenskapene... (!) Her satte det seg overalt. Anonymous poster hash: 90058...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 12. januar 2014 #12 Del Skrevet 12. januar 2014 TS her, takk for ordentlige svar, kanskje jeg drar på jobb allikevel Noen som vet om det blir mye støv å vaske ut etterpå? Skjønner jo at det blir noe, men blir det slik at det setter seg ABSOLUTT over ALT, i alle kriker, kroker, skuffer og gjenstander? Anonymous poster hash: b1acb...5a6 Du burde dra på jobb, det er ikke noe å bare gå i veien hjemme. Samtidig som de jobber vet du ikke hva du selv kan gjøre. Hvor mye grisete det blir etter dem er nesten ikke annet å gjøre enn å vente og se. Hos meg ble det veldig lite søl, det lille som var tok jeg med støvsugeren på et øyeblikk, og det var bare rundt vinduene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 12. januar 2014 #13 Del Skrevet 12. januar 2014 Vi har nettopp byttet vinduer i regi av borettslaget. De bruke to halve dager, en ettermiddag og en formiddag. Vi la nøkkelen under matten den dagen de skulle skifte vinduer, det avtalte vi med de som gjorde jobben i forkant. Vi kunne levere nøkler personlig også, men det hadde vi ikke mulighet til pga jobb. I forkant dekte vi til møbler med plast, og plastet igjen åpne bokhyller. Det vil bli støvete av denne type jobb! Verdisaker gjemte vi vekk slik at de ikke lå åpent framme. Det ble litt støv, men ikke verre enn at det ble tatt med støvsugeren og en fuktig klut. Den siste dagen de jobbet kom jeg tidlig hjem, slik at jeg fikk sjekket arbeidet mens det var noen tilstede, og signert for jobben. De som skiftet vinduer her gjorde en god jobb, og det ser veldig bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #14 Del Skrevet 12. januar 2014 TS her, takk for ordentlige svar, kanskje jeg drar på jobb allikevel Noen som vet om det blir mye støv å vaske ut etterpå? Skjønner jo at det blir noe, men blir det slik at det setter seg ABSOLUTT over ALT, i alle kriker, kroker, skuffer og gjenstander?Anonymous poster hash: b1acb...5a6 Kjøp ruller med plast og teip og dekk til, særlig bokhyller og skap og sånt. Funker bra Anonymous poster hash: e201c...e61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #15 Del Skrevet 13. januar 2014 Vi har nettopp byttet vinduer i regi av borettslaget. De bruke to halve dager, en ettermiddag og en formiddag. Vi la nøkkelen under matten den dagen de skulle skifte vinduer, det avtalte vi med de som gjorde jobben i forkant. Vi kunne levere nøkler personlig også, men det hadde vi ikke mulighet til pga jobb. I forkant dekte vi til møbler med plast, og plastet igjen åpne bokhyller. Det vil bli støvete av denne type jobb! Verdisaker gjemte vi vekk slik at de ikke lå åpent framme. Det ble litt støv, men ikke verre enn at det ble tatt med støvsugeren og en fuktig klut. Den siste dagen de jobbet kom jeg tidlig hjem, slik at jeg fikk sjekket arbeidet mens det var noen tilstede, og signert for jobben. De som skiftet vinduer her gjorde en god jobb, og det ser veldig bra ut. Så flott, takk for svar Har det blitt bedre isolering/varmere i boligen etter at vinduene ble byttet ut? Jeg håper å kunne spare litt strøm i slengen Anonymous poster hash: b1acb...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 14. januar 2014 #16 Del Skrevet 14. januar 2014 Så flott, takk for svar Har det blitt bedre isolering/varmere i boligen etter at vinduene ble byttet ut? Jeg håper å kunne spare litt strøm i slengen Anonymous poster hash: b1acb...5a6 Det vil jeg tro, vinduene var veldig gamle. Jeg kan ikke si noe sikkert, siden vi har endret andre ting i leiligheten som også vil spille inn på strømregningen. I tillegg har det jo ikke vært spesielt kaldt før nå, så vi får vel ikke sammenlignet med i fjor før neste måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå