Gå til innhold

Snikande Ullteppes lille rugebok


snikande_ullteppe

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått lillesøs på besøk, det vil si at Lille Trille har fått tante på besøk :fnise: Jeg sitter på stua alene og slapper av mens Lille Trille og søs er på rommet og leker. Kan godt få besøk oftere når det er slik kjenner jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig koselig! Jeg er veldig heldig som har en søster som er så snill. Hadde det vært opp til henne så hadde hun vært på besøk annenhver dag :)

7 uker idag :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff- Stakkar Lille Trille. Hjemme med sykt barn på dag 2. Hun har ikke feber, men hoster på annenhvert innpust og har ikke sovet godt de siste nettene. Hun gråt og ville bare være hjemme i armkroken min når jeg vekket henne idag. Hun ville IKKE i barnehagen. Jeg tok en sjefsavgjørelse og valgte å være hjemme med henne idag også. Jeg kjenner litt dårlig samvittighet ovenfor jobben, for hun har jo ikke feber. Likevel har hun nedsatt allmenntilstand, så jeg synes ikke hun har noe i barnehagen å gjøre idag. Håper det var rett avgjørelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke feber'n, men allmenntilstanden man skal gå etter, så du gjorde en god avgjørelse! :opplyser::Nikke:

God bedring til Trille!

Endret av Leopanter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, allmenntilstanden er mer avgjørende enn febern :) Håper hun er bedre allerede!

Og gratulerer med 7 uker :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ut til at det var like mye morgengrettenhet (nytt ord? :fnise:) som det var dårlig form. Hun hoster godt fremdeles men satser på barnehagen i morgen ser det ut til. Jaja, det har nå vært en koselig mamma- Trille dag ihvertfall. Er ikke så ofte vi har slike dager, så det gjorde godt det og. Resultat? Nå ligger mor strekk ut på sofaen, kvalm, fæl og trøtt :P Det var verdt det, for jeg har jo den beste Trillen i hele verden :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må skryte litt av mannen. Han bestemte seg for at bilen min var for skitten, så han ville ta den med ut for å få den vasket. To timer senere var han fremdeles ikke kommet hjem. Jeg sender ham en melding for å høre hvor han har blitt av, og da viser det seg at samtlige bilvasker han har prøvd, både manuelle og automatiske var enten ødelagt eller hadde tidenes kø. Han har da altså kjørt rundt for å finne en fungerende bilvask i to timer slik at bilen min skulle bli fin og ren. Regner med at det gikk litt prestisje i det til slutt, men likevel. Snille mannen min :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk og velkommen skal du være La Traviata :blomst:

Jeg sovna på jobb idag... Mens jeg leste en bok for et av barna "mine", midtveis i en setning.... Jeg våkna brått noen sekunder senere av en liten barnestemme som spurte "Ullteppe, hvorfor stoppa du å lese?"

Hahah, hvordan skal det gå de neste ukene og månedene gitt?! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sulten! Hele tiden! Kunne ikke komme meg hjem fra jobb fort nok for å lage middag, og nå må jeg jo vente på at den spaghettien skal bli ferdig!! For tiden blir middagsmenyen planlagt etter hvor fort den kan lages. Snakk om ulvehunger med stor U!

I helgen har jeg vært hjemme hos min mor. Hun vet om lille Persille, og har ikke visst hva godt hun skulle gjøre for meg. Jeg har fått sovet akkurat så mye jeg ville, med det resultat at jeg har sovet mer enn jeg har vært våken i løpet av helgen. Det er godt jobba det! Men guuuuud så godt det har vært. Jeg var derfor rimelig klar til dyst når jeg våknet idag og skulle på jobb. Det var en ny følelse :) Jeg gleder meg til første trimester er ferdig og overstått....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste først: :danse: for åtte uker! Nå går tiden fort her syns jeg, og måtte de fire neste gå enda fortere! Kan nesten ikke vente til jeg forhåpentligvis slipper unna den verste kvalmen og trøttheten. Det begynner å bli litt slitsomt kjenner jeg. Meeeeen jeg har en levende liten Persille i magen, så jeg skal ikke klage :sol:

Idag fikk jeg Ipad på jobb. Denne skal altså brukes i jobbsammenheng i arbeid med barn med spesielle behov. Jeg fikk også en liste med apper som er gode å bruke i arbeidet som spesialpedagog. Jeg har bevisst holdt Lille Trille litt borte fra nettbrettverden. Jeg kjente at det ikke var nødvendig å introdusere det så altfor tidlig. Nå har jeg derimot hoppet litt på dette valget. Min vakre toogethalvtåring fikk nemlig prøve de "pedagogiske" appene jeg har tatt ned. Og borte var hun :fnise: Hun storkoste seg med puslespill, og hadde kjempemestring når hun fikk det til. Så lenge appen ikke blir brukt som en barnevakt (dvs at dette er noe vi gjør sammen) og at hun ikke sitter i altfor lenge økter, så skal jeg heller fire litt på dette prinsippet. Når man blir oppfordret til å bruke nettbrett i det (spesial)pedagogiske arbeidet, så kan det ikke være så ille så lenge man har visse, bestemte grenser.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 8 uker :strix:

Jeg er absolutt for nettbrett til pedagogisk bruk :jepp: Har selv sett at slike pedagogiske apper gir gode resultater, særlig hos spes.ped.elever :) Man brukte dem både som øving og som belønning, og man så en læringskurve den første tiden som var ganske bratt, så jeg har absolutt tro på at nettbrett kan brukes med fordel i undervisning. Er lektorstudent selv, så jeg har ikke inngående kunnskap innen spes.ped, men jeg tror at man har en uvurdelig ressurs i nettbrettene om man bruker dem riktig, både innen spes.ped, generell ped og hos egne barn :jepp:

Jeg kommer nok til å ha samme tilnærming til nettbrett som deg hos mine egne barn når den tid kommer :Nikke:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg er enig der altså. Barnet jeg jobber med nå har omfattende språkvansker, og motivasjonen for undervisningsøkter er i langt større grad på plass når jeg drar frem Ipaden i forhold til når jeg drar frem de gode, gamle og trauste spillene og bøkene. Det er en spennende utdanning du har valgt deg, Leopanter. Jeg skulle ønske jeg hadde valgt lærerutdanningen når jeg sto der som tyveåring og skulle starte ¨på universitetet. På den tiden var barnevern og barns oppvekst som sto mitt hjerte nærmest, så her er det master i spes.ped og bachelor i barnevernspedagogikk i bunn.

God helg ja. Nå er lille Trille i seng og jeg har inntatt horisontalen i sofaen. Ikke et minutt for tidlig spør du meg. Bekkenet tar livet av meg, sakte men sikkert. Jeg ser med gru på hvordan det skal gå med planen min om å være i 100% jobb så lenge som overhodet mulig. Jeg kan ikke bare sykemelde meg, jeg har jo barn som er avhengig av hjelpen min for å fungere i hverdagen.... Ble så sint på mannen istad. Jeg skulle reise meg opp fra sofaen, men knakk fint sammen på gulvet. Halta meg bort til kjøkkenbenken og fikk beskjeden om at "såååååå gale var det ikke". Hvordan i svarteste, varmeste hæææælvette kan du vite noe om det fikk han kjapt tilbake. *freeees* Mannfolk altså! Noen ganger kunne dere fått ham gratis altså :sur::sinna::kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bena på bordet!! Biff Stroganoff på kok, småen snaaaart i seng (koselig med 2åringen i armkroken, skjer ca aldri lengre!), og mannen sendt ut på tøys og vas med gutta. Dette må jo bare bli en bra kveld! Kjenner jeg meg selv rett så er vel kvelden over om ca....1 time? :fnise:

Nå er alle besteforeldrene informert om den store begivenheten i september. Fikk endelig fortalt det til min far og familien på den siden. Mye smil og glade ansikt :) Litt lettere nå når det begynner å komme ut. Jeg gleder meg til om et par ukers tid når jeg kan dra frem angelsound'en min og høre litt hjerteaksjon fra lille Persille på de dagene hvor nervene og redsel for å miste er litt stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med persillespira i magen!! :)) spennende dager foran deg nå!

Håper helga er god ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei og velkommen, Pasjonsblomst :blomst:

Helga har vært kjempefin! En rolige helg med en smørblid Trille! Er ikke alltid det skjer. I går lå jeg bare på sofaen og så Supernatural. Elsker den serien! Alenekvelden tok slutt halv ti, da var jeg så trøtt at jeg så dobbelt. Sov søtt innen et kvarter og fikk sove helt til halv åtte idag. Deilig :) Jeg og lille Trille hadde oss en barne-tvmorgen, og rundt ti så sovnet jeg på sofaen mens lille Trille satt på magen min og lekte med perler. Der satt hun enda når jeg våkna en stund etterpå. Jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet. Ligge å sove mens småen på 2 1/2 er våken er ikke noe jeg har for vane!

Nå har vi nettopp kommet hjem fra svigers etter en bedre middag og dessert. Er helt sprengt i magen! Lille trille skal snart i seng, og da har jeg en ny date med hot og hottere i Supernatural :D Håper dere også har hatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gratulere med morsdagen igår alle (kommende) mødre! Håper dere hadde en like god og avlappende dag som meg :)

Idag har dagen bare løpt avgårde! Kjempetravelt på jobb, og kom meg ikke hjemover før langt etter jeg egentlig var ferdig. Det er gøy med slike dager. gud så deilig det er de gangene det skjer!

Når jeg kom hjem så sto mannen i middagslaging. Det skjer ikke så ofte, men En skikkelig god start på en ny uke :) I morgen er det duket for første svangerskapskontroll. Det blir spennende! Jeg må få meg henvisning til fysio, det er nå helt sikkert! Kjenner bekkenløsninga har begynt å angripe høyre side også nå. Frem til nå har jeg "bare" hatt vondt i venstre rumpeball, og det går greit nok så lenge jeg kan avlaste med den høyre siden. Dersom høyre også blir like ille nå så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg blir helt gåen bare av å tenke på å gå slik i 31 uker til :(

Jeg må forresten snart få postet et magebilde kjenner jeg, jeg har jo blitt svær jo! Ihvertfall med tanke på at jeg faktisk bare er ni uker (i morgen) :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...