AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #21 Skrevet 11. januar 2014 I stedet for buffet kan du jo servere en slags treretters ut i fra forslagene du har fått. Feks fenalår og gravlaks med rømme, sennepssaus (til laksen), litt dill og flattbrød til en liten forrett. Så sodd til hovedrett. Og feks riskrem med rød saus til dessert. Eller bløtkake/marsipankake. Anonymous poster hash: 7a665...30d
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #22 Skrevet 11. januar 2014 vestlandlefse ( tørr som du bløtgjør i vann) med sukker, kansel og smør pølse i lompe sursild spekemat med flatbrød og eggerør grandiosa rømmegrøt risengrynsgrøt lompe med diverse julepålegg som sylte, ribberull osv lompe med snørfrisk og røykt laks varmrøkt laks/ørret/makrell reker vaffler/lapper med rømme, brunost og syltetøy smalahove Anonymous poster hash: 90e99...1d3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #23 Skrevet 11. januar 2014 egg og mills kaviar på tube fiskesuppe lapsskaus noe med reinsdyr kjøttkaker brun saus jarlsberg rødgrøt tilslørte bondepiker solo aquavit smash salt lakris kvikklunsj melkesjokolade Anonymous poster hash: 90e99...1d3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #24 Skrevet 11. januar 2014 I stedet for buffet kan du jo servere en slags treretters ut i fra forslagene du har fått. Feks fenalår og gravlaks med rømme, sennepssaus (til laksen), litt dill og flattbrød til en liten forrett. Så sodd til hovedrett. Og feks riskrem med rød saus til dessert. Eller bløtkake/marsipankake.Anonymous poster hash: 7a665...30d Det er en såpass uformell sammenkomst at jeg tror buffet egner seg best. Samtidig blir det en god del gjester og har ikke så lyst til å leie inn servitører. Anonymous poster hash: 8c215...4dc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #26 Skrevet 11. januar 2014 Åh, du må ha med brunost da!:-D Brunost skal jeg ha. Anonymous poster hash: 8c215...4dc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #27 Skrevet 11. januar 2014 Ellers er reinsdyrkjøtt det norskeste man kan servere, omtrent. Og hval. Anonymous poster hash: 7a665...30d 1
Pingting Skrevet 11. januar 2014 #28 Skrevet 11. januar 2014 Om du finner speket reinsdyrkjøtt eller spekepølse ed rein, så blir nok det oppfattet som veldig eksotisk!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #30 Skrevet 12. januar 2014 De har spekepølse av rein på Meny, i alle fall her jeg bor. Elgkarbonader (også på meny) med stekt løk eller surkål og tyttebær, Kabaret Eggerøre Salt laks Varmrøykt makrell Spekemat Finnbiffgryte med hjemmelaget potetmos og tyttebær roastbeef, remulade Fiskekaker (du kan få kjøpt farsen) med grønnertestuing og tyttebær vafler med brunost lefser Anonymous poster hash: d4779...97d 1
Topplue Skrevet 12. januar 2014 #33 Skrevet 12. januar 2014 Jeg nevnte fårikål! Unnskyld, jeg registrerte det ikke.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #34 Skrevet 12. januar 2014 Ellers er reinsdyrkjøtt det norskeste man kan servere, omtrent. Og hval. Anonymous poster hash: 7a665...30d Haha, Skulle likt å sett ansiktet på mine venner dersom jeg hadde servert hval . Hvalfangst er ikke akkurat det mest populære vi driver på med her i Norge. Anonymous poster hash: 8c215...4dc
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #35 Skrevet 12. januar 2014 Tusen takk for mange kjempefine forslag alle sammen. Fikk mange gode ideer. Til varmretter tror jeg det blir sodd, gryte med reinsskav og rømmegrøt. Lager også tapas aktige kaldretter med lefse, laks, spekemat, ørret osv. Til dessert så blir det multekrem, riskrem, mandelkjærnepudding og kransekake. Håper virkelig det blir en suksess, for det virker jo nesten som om alle tror at vi har vokst opp på kokt potet og sild... Anonymous poster hash: 8c215...4dc 1
Havbris Skrevet 12. januar 2014 #36 Skrevet 12. januar 2014 Ser ikke at noen har nevnt rakfisken her? Mulig jeg har oversett det.
Gjest Blondie65 Skrevet 12. januar 2014 #37 Skrevet 12. januar 2014 Lykke til, høres ut som en kjempegod sammensetning du har valgt.
happiest Skrevet 13. januar 2014 #38 Skrevet 13. januar 2014 Hjemmebakt brød med brunost! sveler plukkfisk lapskaus kjøttkaker (husk tyttebærsyltetøy) fiskesuppe ertestuing fiskekaker sylte flattbrød fårikål multer vafler tilslørte bondepiker betasuppe sild
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå