Gå til innhold

Fryser så mye!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fryser så mye! Hver dag! Hele tiden.

Føler meg helt frisk og fin ellers. Var ikke så lenge siden jeg tok blodprøver, og de var helt fine også.

Er det fler som har det sånn? Må jeg bare akseptere at jeg er en frysepinne, eller er det noe jeg kan gjøre for å bedre dette?

Anonymous poster hash: 8c1aa...461
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær mer i bevegelse

Ha ull innerst. F.eks ullsokker rett på hud (ikke bomullssokker i mellom)

Fleeceklær varmer også noe intens synes jeg

Pulsvarmere innendørs

Skru opp temperaturen

Gjest Gjest_Erica
Skrevet

Drikk noe varmt, som te, solbærtoddy eller kakao. Jeg er også en frysepinne og jeg liker ikke å gå med mye tøy. Dårlig kombinasjon, som jeg bare har lært meg å leve med. Når jeg legger meg for kvelden er leggene og føttene mine iskalde... Jeg synes det hjelper med et fleece-teppe under dynen. Ja, jeg har gått så langt at jeg bruker et tykt fleece-teppe med elektrisk varme, og en kuledyne oppå der (tror ikke det er lurt med en vanlig dyne oppå...). Eller du kan legge deg til en oppvarmet seng vha. et varmelaken.

Skrevet

Sjekk stoffskiftet

Anonymous poster hash: a524f...bbd

Skrevet

Kanskje du har fått en betennelse i kroppen?

Skrevet

Jeg fryser hele tiden.. Pakker meg inn i ullklær, sover i ullpysj og sokker (under dundyne og pledd), har alltid ull innerst mot kroppen under klærne nå på vinteren… Har også med meg ullsokker når jeg drar til varmere strøk pga jeg blir så fort kald på beina.

Aner egentlig ikke hvorfor jeg fryser sånn. Vet jeg har litt lite underhudsfett, så det kan være en årsak. Har sjekket stoffskiftet, og det er helt fint.

Er nok sikkert bare en frostmort som fryser….

Skrevet

Jeg kler meg veldig godt. Bruker ullundertøy under vanlige klær (tykke gensere) + ullsokker. Skjerf inne. Sitter ofte med pledd i tillegg. Er ikke så glad i varme drikker. Fleecegenserene mine er mye i bruk også.

Jeg har ingen infeksjoner i kroppen. Tok blodprøver rett før jul, og da testet jeg MYE. Ba faktisk spesifikt om å sjekke for virus og infeksjoner i kroppen. Prøvene var helt fine.

Frysepinne har jeg alltid vært uansett.

-TS

Anonymous poster hash: 8c1aa...461
Skrevet

Jeg og, det ligger i blodet. Bruker ULL hele veien, da går D bra.

Anonymous poster hash: c6d08...fc5

Skrevet

Fryser ekstremt lett. Legen mistenker at jeg kanskje har kyssesyken eller utmattelsessyndrom, og at det henger sammen med frysingen.

Skrevet

Får du nok mosjon? Jeg er ekstremt frossen selv og merker stor forskjell de dagene jeg har trent eller gått en lang tur i forhold til de (litt for mange..) stillesittende dagene.

Skrevet

Er du tynn eller undervektig?

Anonymous poster hash: d1e4f...48c
Skrevet

Sjekk stoffskifte, jern/blodprosent. Er du veldig tynn kan det hende du må legge på deg, kan også være feil kosthold. Kutt ned på eventuell røyking, alkohol, og vær i aktivitet for å øke blodgjennomstrømingen. Ellers kan det være noe som går i familien, har dine familiemedlemmer lett for å fryse? Min mor og min bror fryser på beina, og det gjør jeg også. Står jeg ikke i dusjen, går eller sover, er jeg ikke varm på beina uansett hva jeg gjør:P Har nå bare lært å leve med det.

Anonymous poster hash: a9143...08e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...