AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Som vil fortelle litt om hvordan dere har det, hvilken behandling dere får og hvordan den virker, samt eventuelle bivirkninger? Jeg er i en prosess hvor jeg holder på å finne ut hva som er galt med magen min. Jeg har fått påvist betennelse i tarmen, men synes ikke jeg har plager som ligner på det jeg leser om Crohns. - Jeg går på toalettet toppen 1 gang om dagen(nummer to) - Ikke blod i avføringen - Ikke magesmerter, med mindre jeg spiser mye raske karbohydrater/laktose - Veldig lite luft i magen(men får det ofte hvis jeg spiser mye fiber) Men jeg tror nok at jeg har diaré oftere enn hva som er normalt(1-2 ggr i uken), og vanligvis er avføringen verken fast eller løs. Merker at magen min har blitt litt rarere de siste månedene. Før hadde jeg gjerne helt fast avføring, og jeg er redd for at jeg skal måtte slite med akutt løs mage flere ganger om dagen.. Har også i alle år slitt med mye rumling i magen, både når jeg er sulten og mett. Har alltid trodd at jeg har en mild form for irritabel tarm, men prøver viser at det kan være en stor sjanse for at det er Crohns. Bør jeg bekymre meg for fremtiden? Anonymous poster hash: c3b78...969
Gjest Spirula Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 Du bør ikke bekymre deg for fremtiden før du vet om du har noe å bekymre deg for. Veldig mange med Mb Crohns har bare noen få sykdomsutbrudd i løpet av livet, ellers merker de veldig lite til sykdommen. Disse er de du aldri hører om, og disse utgjør egentlig flertallet, i alle fall hvis de jeg kjenner med Mb Crohns er representative. De fleste velger likevel, til tross for lite plager, å leve forebyggende med tanke på livsstil, noe som innebærer å unngå for mye stress (som for veldig mange er en trigger/utløser med tanke på betennelser), holde seg i god form, og å unngå mat som kan forverre symptomer. Hva dette er, varierer fra individ til individ. Du høres ikke ut som om du er av de som er hardest rammet, og jeg håper, og tror, at du vil tilhøre denne gruppen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå