AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Noen som har gjort dette / vet hvordan det fungerer? Jeg er under utredning for et helseproblem som i teorien ikke skal være langvarig. På papirene mine står det "pasienten er informert om at h*n ikke kan kjøre bil". Legen sa også at dersom behandlingen ikke fungerer så vil jeg måtte gi fra meg førerkortet. Jeg har ikke kjørt siden jeg ble syk og har ikke engang bil, men bor avsides til og det å ha førerkort er et stort pluss ved jobbintervjuer, selv om jeg velger å ta buss. Så vil gjerne beholde lappen. Lurer også på hvordan rutinene er for å miste førerkortet (kommer politiet og henter det? Blir man innkalt til politistasjonen? For jeg vil ikke gi det i hånda til legen..) og hvordan man får det tilbake dersom helsa blir ok igjen.. På forhånd tusen takk for alle svar Anonymous poster hash: 64646...673
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 Du gir ikke førerkortet til legen, ei heller kommer politiet og henter det. Du må selv sørge for å levere det til politiet, men gjør du ikke det blir føreretten din uansett inndratt. Altså vil det stå i datasystemene at du ikke har gyldig førerkort. Når helsen din blir bedre, kan du søke om å få tilbake førerkortet. Da er det helsevesenet (f eks en spesialist innenfor din sykdom eller fylkeslegen som avgjør om du kan få tilbake førerkortet. Da får du tilbake førerkortet for x antall år eller "ubegrenset" på vanlig måte. For å kunne kjøre bil, må man tilfredsstille helsekravene. Du kan lese om helsekravene på http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerkort/Diverse+krav+til+forerkort/Helsekrav Anonymous poster hash: f2fdd...1ae
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå