Gå til innhold

40% av dansker mener menn bør ha rett til "juridisk abort"

Anbefalte innlegg

Det får rettstaten ta seg av. Mange rettskonflikter som løses selv om det bare er ord mot ord. Mange voldtektssaker som løses eller forkastes når det ikke foreligger bevis, men ord mot ord.

Anonymous poster hash: e3e0c...209

Åndsvakt svar.

• Liker 2

Fortsetter under...

Det paradoksale er jo at samfunnet allerede i dag betaler for bortimot ubegrensede mengder barn om en kvinne nekter å oppgi en barnefar.

Det at noe ikke er en menneskerett betyr ikke at vi ikke kan etterstrebe rettigheter. Det er i seg selv ikke noen menneskerett å ha ett så godt helsevesen som vi har i Norge eller en så god velferdsstat, uten at jeg kan se at det gjør noen av disse til dårlige ordninger.

Hun kan si "dette gidder jeg ikke" og kvitte seg med barnet, enten gjennom abort eller adopsjon. Jenta trenger ikke anmelde fordi hun har alle muligheter åpne.

Tvilsomt. Velferdsstaten dekker allerede uansvarlighet når det passer kvinner, som nevnt i første avsnitt.

1. Og derfor skal vi betale for flere? Godt argument.

2. Nei, men det virker som det er en menneskerett. Å ha kreft og få behandling er ikke det samme som å ha ubeskyttet sex for så å nekte å ta ansvar dersom det blir barn ut av det. Rar sammenligning.

3. Når ble abort og adopsjon av et barn det samme som å stikke? Les deg opp om hva en abort innebærer og komplikasjonen av det. Du får det til å høres trivielt ut. Spesielt.

4. Det er fortsatt ikke et argument for at vi skal betale for flere.

Hvorfor anser du ikke juridisk abort som etisk vanskelig?

Hvorfor kan ikke kvinner bruke prevensjon så slipper de å bli gravide hvis de ikke har råd til å ta seg av barn?

Anonymous poster hash: 7ca26...9ec

• Liker 4

Hvorfor kan ikke kvinner bruke prevensjon så slipper de å bli gravide hvis de ikke har råd til å ta seg av barn?

Hvorfor kan ikke menn bruke kondom så de ikke blir lurt til å bli far?

Annonse

Hvorfor kan ikke menn bruke kondom så de ikke blir lurt til å bli far?

Det kan de, men hvorfor kan ikke kvinner bruke prevensjon så unngår de å bli gravide?

• Liker 4

Hvis menn hadde som vane å bruke kondom ubedt, så hadde vi ikke hatt den her tråden, kjære.

Har ikke du sex med mange forskjellige menn i helgene? Bruker ikke de kondom?

Anonymous poster hash: 4b5c5...bf1

• Liker 3

Hvorfor anser du ikke juridisk abort som etisk vanskelig?

Hvor i alle dager har du det fra at jeg ikke anser det som etisk vanskelig? Jeg skriver jo at jeg er for retten til abort selv om det er etisk vanskelig. Det samme gjelder selvfølgelig juridisk abort. Sistnevnte er dog etter mitt syn noe mindre problematisk da det ikke er ett spørsmål om liv og død.

Hvis menn hadde som vane å bruke kondom ubedt, så hadde vi ikke hatt den her tråden, kjære.

Rart siden du nettopp skrev av kvinner bruker prevensjon. Hvis kvinner hadde brukt prevensjon eller unngått å ha sex med fremmede menn som ikke bruker kondom så hadde vi ikke hatt tråden heller.

• Liker 4

Annonse

1. Og derfor skal vi betale for flere? Godt argument.

Det virker urimelig om velferdsstaten kun skal dekke kvinners uansvarlighet, mens når det gjelder menn så er det uaktuelt.

2. Nei, men det virker som det er en menneskerett. Å ha kreft og få behandling er ikke det samme som å ha ubeskyttet sex for så å nekte å ta ansvar dersom det blir barn ut av det. Rar sammenligning.

Du må nesten forstå forskjellen på å sammenligne to tilfeller, og på det å bruke et eksempel for å illustrere at ett argument ikke er relevant.

3. Når ble abort og adopsjon av et barn det samme som å stikke? Les deg opp om hva en abort innebærer og komplikasjonen av det. Du får det til å høres trivielt ut. Spesielt.

Det er to måter man kan fraskrive seg alt ansvar om man måtte ønske det. Som nevnt flere ganger synes jeg hverken reel eller juridisk abort er uproblematisk så om det virker slik på deg får du nesten ta det på din egen kappe.

4. Det er fortsatt ikke et argument for at vi skal betale for flere.

Med mindre du ønsker å avlaste velferdsstaten ved å la uansvarlige kvinner betale selv så vil jeg si det er det jo.

• Liker 1

Har ikke du sex med mange forskjellige menn i helgene? Bruker ikke de kondom? Anonymous poster hash: 4b5c5...bf1

Jeg har aldri opplevd at en mann ønsker å bruke kondom. Har hatt ti ons.

Anonymous poster hash: 98ac2...d5b

Nettopp. Jeg som kvinne har brukt prevensjon i alle år, ikke blitt gravid da jeg gjør mitt for å forhindre det. Dersom man ikke ønsker å bli gravid som kvinne gjør man sitt for å forhindre det. At noen kvinner blir gravide og forventer at resten av verden skal ta å forsørge deres tabber det skjønner jeg ikke.

Rart siden du nettopp skrev av kvinner bruker prevensjon. Hvis kvinner hadde brukt prevensjon eller unngått å ha sex med fremmede menn som ikke bruker kondom så hadde vi ikke hatt tråden heller.

Nettopp.

• Liker 2
Annonse

Jeg har aldri opplevd at en mann ønsker å bruke kondom. Har hatt ti ons.

Anonymous poster hash: 98ac2...d5b

Da hadde jeg testet meg for kjønnssykdommer hadde jeg vært deg. Makan til uansvarlighet fra din side og. Er jo som å be om sykdommer...

• Liker 2

Det virker urimelig om velferdsstaten kun skal dekke kvinners uansvarlighet, mens når det gjelder menn så er det uaktuelt.

Du må nesten forstå forskjellen på å sammenligne to tilfeller, og på det å bruke et eksempel for å illustrere at ett argument ikke er relevant.

Det er to måter man kan fraskrive seg alt ansvar om man måtte ønske det. Som nevnt flere ganger synes jeg hverken reel eller juridisk abort er uproblematisk så om det virker slik på deg får du nesten ta det på din egen kappe.

Med mindre du ønsker å avlaste velferdsstaten ved å la uansvarlige kvinner betale selv så vil jeg si det er det jo.

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Uansvarlige kvinner??? Ble mennene voldtatt? Blir kvinner gravide alene?

Herregud. Sånt mannsjåvinistisk snakk bruker jeg ikke tid på. Farvel.

Endret av Sofia123

De fleste bruker prevensjon. Noen er dumme og driter i det. Dette gjelder begge kjønn. Noen få er ute etter å lure på seg unge. De burde ikke fått lov å få barn.

Men så kan det da skje at prevensjonen svikter kjære deg

hvorfor svarte du ikke på spørsmålet mitt?

Endret av Maleficenta

Hvor i alle dager har du det fra at jeg ikke anser det som etisk vanskelig? Jeg skriver jo at jeg er for retten til abort selv om det er etisk vanskelig. Det samme gjelder selvfølgelig juridisk abort. Sistnevnte er dog etter mitt syn noe mindre problematisk da det ikke er ett spørsmål om liv og død.

Jeg syns sistnevnte blir problematisk da det fører til at alle menn kan pule rundt uten konsekvenser på noe vis

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...