AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg tror ikke jeg kommer inn på geologi i Bergen (snittet er på ca 50 poeng, jeg har ca 48-49), og det sier seg selv at NTNU og slikt er utelukka. Jeg kommer nok inn i Sogndal da, lønner det seg å studere geologi der? Jeg har hørt at Bergen er best på geovitenskap, så antar at det vil se best ut å komme med en bachelor derfra. Vil det tape seg for meg å studere ved HiSF med tanke på framtidige arbeidsgivere, eller vil jeg stille godt i jobbmarkedet? Har jeg mulighet til å ta master ved UiB? Håper noen kan svare Anonymous poster hash: 25922...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pialill Skrevet 11. januar 2014 #2 Del Skrevet 11. januar 2014 Nå har jeg liten peiling på hvilke studier som er best i landet, men uansett hvor du studerer har du mulighet til å søke deg inn på master ved UiB. Da er det de studiespesialliresende fagene som teller (første matten, kjemien og exphil teller ikke på snittet) for snittet og du søker på lik linje med alle som har tatt batchelor ved UiB. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Del Skrevet 12. januar 2014 Hei Jeg har gått på et studie under samme avdeling som geologi og geofare ved HiSF og vet derfor litt hva det går i. Jeg har ikke studert ved UiB så kan derfor ikke sammenligne med de. Mitt inntrykk er at det er høy faglig kompetanse, og stor intresse for fagene blant de som underviser ved denne avdelingen. I tillegg kommer man nærmere lærerene enn man gjerne gjør ved større skoler, og kan få veiledning og hjelp også utenfor de faste timene. Skolens plassering er også gunstig i forhold til at vi fikk dra på mange ekskursjoner. Mener en del av de som gikk ut av studiet samtidig med meg har gått videre på masterutdanning ved andre universitet, og jeg tror ikke en arbeidsgiver som krever master vil legge stor vekt på hvor du har gått før masterutdanningen. I tillegg vet jeg om flere som har gått direkte ut i jobb uten master også. Erfaringsmessig er det også slik at det gjerne er i den første jobben utdanningsbakgrunn vil være avgjørende for om du får den eller ikke. Etterhvert så er det erfaring og personlige egenskaper som gjelder Jeg tror ikke at det å ha tatt bachelor i Sogndal vil telle negativt, men som sagt vet jeg lite om hva som skiller geologistudiet i Sogndal fra Bergen..... Studentmiljøet i Sogndal er forøvrig veldig bra. Vil påstå det var mine tre beste år (sålangt) Anonymous poster hash: 865fd...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #4 Del Skrevet 13. januar 2014 Jeg tror de er gode på ingeniørgeologi i Sogndal, hvis jeg ikke husker helt feil... Ellers er Sogndal en helt nydelig plass med masse gode tilbud til friluftsliv, så vil absolutt anbefale stedet!! Anonymous poster hash: b6091...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #5 Del Skrevet 23. februar 2014 Takk for svar, folkens Hvis noen andre har erfaringer, så ikke nøl med å svare! TS Anonymous poster hash: 25922...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #6 Del Skrevet 23. februar 2014 Vil også inn på UIB... men sitter igjen med ca. like mange poeng som deg. Er det dumt å bruke tid på å ta et årsstudium slik at man får 60 sp? Anonymous poster hash: 0883d...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #7 Del Skrevet 23. februar 2014 Vil også inn på UIB... men sitter igjen med ca. like mange poeng som deg. Er det dumt å bruke tid på å ta et årsstudium slik at man får 60 sp? Anonymous poster hash: 0883d...7d4 Er det ikke bare karakterer fra vgs og alderspoeng som teller for å komme inn? Anonymous poster hash: 25922...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #8 Del Skrevet 23. februar 2014 Åja, ja er sikkert det. Men dersom man allerede har tatt et årsstudium , 60 sp. Hva er vitsen med disse poengene? Får man ingen poeng derfra da, som man kan bruke for å komme inn på geologi feks, eller andre studier. Anonymous poster hash: 0883d...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #9 Del Skrevet 23. februar 2014 Tenker ikke på at man får alle de 60 sp, men får man ikke 3 poeng eller noe? eller er jeg helt ute på jorde Anonymous poster hash: 0883d...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå