Gå til innhold

Hvilke sko passer til kjolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg lagde en annen tråd tiligere hvor derer KG'ere hjalp meg til å bestemme fargen på russeball kjolen min. Nå tenger jeg hjelp til å finne sko som passer til :)

Så kjolen ser sånn ut :

post-74626-0-42953900-1389388411_thumb.p

og fargen er syrin:

post-74626-0-70973300-1389388502_thumb.j

Jeg tenkte at et par sølv pumps hadde passet fint, en så er jeg 175 høy så jeg kan ikke ha for høye hæler :) har også et par svarte lakk pumps, men lurer på om de krasjer litt med kjolen ?

Hva foreslår dere ? :)

Hilsen Martha :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sølvsandaler, bedre med sandaler enn pumps til lang kjole.

Anonymous poster hash: f8288...170

• Liker 2
Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg tenker som deg at svart vil krasje.

Skrevet

Jeg synes sandaler hadde vært finest

Skrevet

Kitten heels = big giant NO :haar:

Enten høye sko eller helt flate - sånne liksomhæler er IKKE fint.

Anonymous poster hash: 3719c...5cb

Hm, jeg er ikke enig. Synes det kan være fint med litt hæl.

Anonymous poster hash: fa205...dc5

• Liker 3
Skrevet

http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/sko/festsko/nly-shoes-427/sleepless-428556-26/?prog_id=223015&affId=2314370

jeg så for meg noe såndt jeg da bare lavere. blir det helt feil ?

gl jeg spurte om råd vil jo ikke se dum ut heller :P

Til en såpass sart kjole blir de alt for glorete. Ville gått for sandaler i sølv som de linket over her. Litt hæl er flott, flate sandaler er ikke noe fint til kjole.

• Liker 7
Skrevet

Til syrin-fargen, hadde det ikke vært fint med et par sko i knæsj-syrin? Slik som lilla?

Skrevet

Personlig liker jeg ikke peeptoe sko, men det er jo du som skal bruke skoene og må gå ut ifra det du liker. Det viktigste for å se fin ut er at du føler deg fin :)

Anonymous poster hash: f8288...170
Gjest Tigress
Skrevet

Eg synest kitten heel er ein veldig flott høgde, du kan gå komfortabelt heile kvelden, dei gjer det vesle løftet som høge hælar skal gje, og det er mykje meir feminint enn heilt flate sko, og mykje mindre trashy enn høg platå (dei glitreplatåskoa som blei lenka til synest eg blir heilt feil til ein lang kjole i pastellfargar, det er ordentleg white trash synest eg). Det er vel vanleg å bruke festsandalar til lang kjole, trur eg.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Eg synest kitten heel er ein veldig flott høgde, du kan gå komfortabelt heile kvelden, dei gjer det vesle løftet som høge hælar skal gje, og det er mykje meir feminint enn heilt flate sko, og mykje mindre trashy enn høg platå (dei glitreplatåskoa som blei lenka til synest eg blir heilt feil til ein lang kjole i pastellfargar, det er ordentleg white trash synest eg). Det er vel vanleg å bruke festsandalar til lang kjole, trur eg.

Enig.

Og husk at med sandaler (sølv synes jeg var et veldig godt valg til den nydelige dus lilla kjolefarven) så trenger du strømpebuker/hold-ups med 'sandal toe' hvor sømmen er skjult rett under tærne slik at ikke sømmen synes :)

Lurer på om ikke hold-ups kan være best til en lang kjole... da blir det mindre 'pes' med strømpebukselinning som skal ned og opp ved toalettbesøk.

- og lav denier er ekstra utsatt for farene ved både ringer og negler.

Jeg har ingen formening om hvorvidt sheer tights med sandal toe er lett tilgjengelig vare her hjemme, men i et krisetilfelle skal vi nok klare å finne en leverandør som kan levere selv om vedkommende ikke har butikker her hjemme.

Gjest Tigress
Skrevet

På HM fekk ein faktisk, i alle fall i sumar, strømpebukser med heilt open tå. Altså, det var som ein lang leggings, til tærne, så var det ein liten stropp mellom tærne, slik at ein kunne vifte med tærne. Og så var ikkje strømpebuksa meir enn 10 denier, trur eg. Tynt var det, i alle fall. Elles går det fint med lukka sko også, men nett pumps-versjonen er eg lite glad i. Ein d'Orsay-sko kunne truleg funke, eg trur det har med at ikkje skoen skal vere for klumpete. Eller noko slikt, Gud veit kvar ein får motepreferansane sine frå.

(Eg klarar berre ikkje å like sandal toe, ein ser strømpene uansett, og eg får heilt makk av det...)

Gjest Lille-pus
Skrevet

På HM fekk ein faktisk, i alle fall i sumar, strømpebukser med heilt open tå. Altså, det var som ein lang leggings, til tærne, så var det ein liten stropp mellom tærne, slik at ein kunne vifte med tærne. Og så var ikkje strømpebuksa meir enn 10 denier, trur eg. Tynt var det, i alle fall. Elles går det fint med lukka sko også, men nett pumps-versjonen er eg lite glad i. Ein d'Orsay-sko kunne truleg funke, eg trur det har med at ikkje skoen skal vere for klumpete. Eller noko slikt, Gud veit kvar ein får motepreferansane sine frå.

(Eg klarar berre ikkje å like sandal toe, ein ser strømpene uansett, og eg får heilt makk av det...)

Good news at de finnes her hjemme nå.

KG er nyttig tross alt...

Slike som disse?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hvis hun var 6 eller 70 år hadde det kanskje vært fint.

Vi forstår jo at du personlig ikke er glad i hæler som er lavere enn 12 cm, og jeg synes faktisk sandalene er veldig fine og vil være veldig passende til den typen kjole hun skal ha på.

Men så eier jeg ikke smak heller.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...