Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2004 #21 Del Skrevet 25. mai 2004 Hvordan kan dere trekke fra "sparing" før dere ser hva dere har "til overs"? Er ikke sparing en typisk "til overs" aktivitet?? Er selv student og har ca 1200 kr til mat pr mnd. Det går. "fornøyelser" og klær går har jeg ikke råd til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 25. mai 2004 #22 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg har fast sparing jeg :-) . Skulle jeg spart etter evne, tror jeg ikke det ville blitt mye på sparekontoen nei, føler meg alltid blakk . Vi velger å spare masse nå - dvs. betale ned mye mer enn nødvendig på lån, betale inn max BSU og sikre reservekontoer - istedet for å "forbruke" pengene. Prøver å utnytte lave renter maksimalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 26. mai 2004 #23 Del Skrevet 26. mai 2004 Jeg har fast sparing jeg :-) . Skulle jeg spart etter evne, tror jeg ikke det ville blitt mye på sparekontoen nei, føler meg alltid blakk . .... sånn hadde nok jeg hatt det også, skulle jeg ventet til jeg visste hva jeg trengte og spart kun det som var "til overs" så hadde jeg hatt mye mindre oppsparte penger, og dermed mye mindre sikkerhet for evt uforutsette utgifter!! Føler at jeg har bedre råd når jeg har penger på sparekonto, selv de månedene jeg sparer "over evne" og ikke kan unne meg hva som helst. Men jeg "kan" jo sant, dersom jeg absolutt vil, da KAN jeg ta av sparepengene... men det er enklere å klare seg uten når de står på sparekonto. men sparte ikke noe særlig når jeg var student jeg heller altså, det er noe jeg har tatt meg råd til etter å ha jobbet en stund, betalt ned mye på div. lån og fått økonomien til å bli stabil og grei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå