Gå til innhold

Psykopatiske-trekk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er en genuint spørsmål jeg har.

Er en person som som skriver ting som oppriktig gjør meg bekymret. Er ganske overbevist om at det kommer fra en syk person. Jeg bare lurer på om det er noen trekk som viser til at en person er mentalt ustabil?

Anonymous poster hash: 9af0a...ba9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wikipedia

Psykopati er en personlighetsforstyrrelse kjennetegnet av affektive, mellommenneskelige og atferdsmessige symptomer[1]. Disse symptomene inkluderer egosentrert tankegang, manipulerende atferd, overfladisk følelsesliv, manglende empati og ansvarsfølelse, dårlig atferdskontroll m.m.[2] Psykopati er i dag ikke en egen diagnose i diagnosesystemeneICD-10 eller DSM-IV, men brukes bredt i retts-psykiatriske/psykologiske sammenhenger.

Skrevet

Mentalt ustabil kan være mye, og lagt fra alle mentalt ustabile er "psykopater". Om du googler dyssosial eller antisosial personlighetsforstyrrelse, så finner du en del trekk. Det er hva man tidligere kalte psykopater. De mangler empati, frykt og anger, ofte både overfor mennesker og dyr.

Anonymous poster hash: 7150d...4f7

Gjest Inferno
Skrevet

Klikk-artikler og sjekklister er lite verdt; det er store individuelle forskjeller og når man vokser opp som "annerledes" i et samfunn hvor individet fokuseres på som det gjør i dag, lærer man seg en del knep for å passere radaren. De "symptomene" du finner på nettet for slikt beskriver bare en karikatur, den romantiserte versjonen man finner i filmer og tv-serier, og kliniske artikler er ikke konkrete nok til å brukes på individnivå.

psychopathicwritings.com er en grei nettside å starte om du er seriøst interessert i å sette deg inn i hva psykopati og dyssosiale trekk generelt innebærer.

Om du har noen konkrete spørsmål kan du sende meg en PM, så svarer jeg så godt jeg kan.

Koz og klemz, en psykopat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...