AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Vi er et par som har lyst på en hund, vi har veldig lite erfaring med hund. Vi har en baby på 3 mnd. Vi er ikke kjempe sporty, men går litt turer. Skal vente litt til med å skaffe oss en hund pga babyen, men hvilken rase trur dere at passer oss? Vil ikke ha en knøtt liten "veskehund". Anonymous poster hash: 70d26...8f8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Hvor mye tur skal dere gå? Skal den brukes til noen (jakt, blodspor, agility, utsitlling, kos)? lang eller kort pels? gjør det noe om den bjeffer? lite eller mye vaktinstinkt? Lite eller mye jaktinstinkt? skal det gå an å slippe den løs uten bånd? Hyperaktiv eller rolig? Anonymous poster hash: 539af...75a 2
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 St Bernhard, Newfoundland eller Berner Sennen.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Hvor mye tur skal dere gå? Skal den brukes til noen (jakt, blodspor, agility, utsitlling, kos)? lang eller kort pels? gjør det noe om den bjeffer? lite eller mye vaktinstinkt? Lite eller mye jaktinstinkt? skal det gå an å slippe den løs uten bånd? Hyperaktiv eller rolig?Anonymous poster hash: 539af...75a Ikke jakt eller noe sånt, bare som kjæledyr. Skal selvsagt lufte den hver dag men ønsker ikke en som trenger lange turer hver dag, derfor jeg skrev at vi ikke er sporty. Bør være en rolig familiehund som ikke bjeffer så mye. Pels vet jeg ikke så mye om, hva er fordeler og ulemper da? Greit om den ikke røyter ekstremt mye, og slipper så mye pelsstell. Det med bånd vet jeg ikke, ser for meg at vi bruker bånd antakelig men om vi slipper den løs så er det jo en fordel at den oppfører seg. Må kunne takle å være alene når vi er på jobb. Anonymous poster hash: 70d26...8f8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 St Bernhard, Newfoundland eller Berner Sennen. Sikler ikke St Bernarder ganske mye? Takk for tips Anonymous poster hash: 70d26...8f8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 canis sin rasevelger På bakgrunn av opplysningene du har gitt, vil vi anbefale deg følgende raser: Akita American Akita Amerikansk bulldog Anatolsk gjeterhund Appenzeller sennenhund Bernerstøver Bracco italiano Broholmer Canaanhund Chesapeake bay retriever Collie korthåret Grand danois Grosser schweizer sennenhund Hygenhund Irsk ulvehund Islandsk fårehund King charles spaniel Kooikerhund Landseer Lapsk vallhund Leonberger Norsk buhund Podenco ibicenco strihåret Rhodesian ridgeback Schweizerstøver Shiba Spansk mastiff Tibetansk mastiff Vorstehhund langhåret Du kan lese rasebeskrivelsen ved å trykke på linken(e).http://www.canis.no/oppdretter/rasevelger.phpAnonymous poster hash: 539af...75a
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Sikler ikke St Bernarder ganske mye? Takk for tips Anonymous poster hash: 70d26...8f8 Hvis man tørker dem rundt munnen etter de har spiset, så bruker det å bli lite gratis hårbalsam.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 Hvis man tørker dem rundt munnen etter de har spiset, så bruker det å bli lite gratis hårbalsam. Med eller uten parabener og parfyme? Kan den brukes på babyen min? Anonymous poster hash: 70d26...8f8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #9 Skrevet 10. januar 2014 canis sin rasevelger På bakgrunn av opplysningene du har gitt, vil vi anbefale deg følgende raser: Akita American Akita Amerikansk bulldog Anatolsk gjeterhund Appenzeller sennenhund Bernerstøver Bracco italiano Broholmer Canaanhund Chesapeake bay retriever Collie korthåret Grand danois Grosser schweizer sennenhund Hygenhund Irsk ulvehund Islandsk fårehund King charles spaniel Kooikerhund Landseer Lapsk vallhund Leonberger Norsk buhund Podenco ibicenco strihåret Rhodesian ridgeback Schweizerstøver Shiba Spansk mastiff Tibetansk mastiff Vorstehhund langhåret Du kan lese rasebeskrivelsen ved å trykke på linken(e).http://www.canis.no/oppdretter/rasevelger.phpAnonymous poster hash: 539af...75a Tusen takk det var mye! Har ikke hørt om flertallet. Ser for meg lille meg med en Grand danois! Anonymous poster hash: 70d26...8f8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #10 Skrevet 10. januar 2014 Tusen takk det var mye! Har ikke hørt om flertallet. Ser for meg lille meg med en Grand danois! Anonymous poster hash: 70d26...8f8 Hadde ikke det vært tøft da? de er visst snille da. Anonymous poster hash: 539af...75a
S_Dreams Skrevet 10. januar 2014 #11 Skrevet 10. januar 2014 Hva med Shetland Sheepdog eller Cocker Spaniel?
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2014 #12 Skrevet 10. januar 2014 Med eller uten parabener og parfyme? Kan den brukes på babyen min? Anonymous poster hash: 70d26...8f8 Hvis den har hår så.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #13 Skrevet 10. januar 2014 Hadde ikke det vært tøft da? de er visst snille da.Anonymous poster hash: 539af...75a Hehe, jo har møtt noen. Men litt for svære Hva med Shetland Sheepdog eller Cocker Spaniel? Takk! Hvis den har hår så. Massevis! Anonymous poster hash: 70d26...8f8
Gjest Linn Cathrin Skrevet 11. januar 2014 #14 Skrevet 11. januar 2014 Leonberger er en nydelig familiehund, som trenger moderat mengder mosjon! Veldig snille med barn, og noen skikkelig kosegriser. Ulempen er vel at de kan være ganske sta, og røyter en del. Ellers er staffer veldig fine familiehunder, spesielt med barn. De er kalt nannydogs, i England.
Twisted_me Skrevet 11. januar 2014 #15 Skrevet 11. januar 2014 Cavalier King Charles Spaniel Puddel Beagle Cocker Spaniel
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #16 Skrevet 11. januar 2014 canis sin rasevelger På bakgrunn av opplysningene du har gitt, vil vi anbefale deg følgende raser: Akita American Akita Amerikansk bulldog Anatolsk gjeterhund Appenzeller sennenhund Bernerstøver Bracco italiano Broholmer Canaanhund Chesapeake bay retriever Collie korthåret Grand danois Grosser schweizer sennenhund Hygenhund Irsk ulvehund Islandsk fårehund King charles spaniel Kooikerhund Landseer Lapsk vallhund Leonberger Norsk buhund Podenco ibicenco strihåret Rhodesian ridgeback Schweizerstøver Shiba Spansk mastiff Tibetansk mastiff Vorstehhund langhåret Du kan lese rasebeskrivelsen ved å trykke på linken(e).http://www.canis.no/oppdretter/rasevelger.phpAnonymous poster hash: 539af...75a hmmm...trodde vorsteh trengte MYYYYYYE aktivitet? Det er iallefall grunnen til at vi har setter og ikke vorsteh... Anonymous poster hash: 1c345...714 3
Tabris Skrevet 11. januar 2014 #17 Skrevet 11. januar 2014 Tror ikke du skal se på den listen i det hele tatt. Når du sier noen turer hver dag, men at dere ikke går så mye - hvor mye tenker du da at dere kommer til å gå? Jeg mener at ingen hund, uansett rase og størrelse, bør få mindre enn ca en time mosjon/aktivitet hver dag. Problemet når mange ønsker tips om rasevalg er at de egentlig ønsker en hund som krever minst mulig. Man snakker som regel om at man ikke ønsker bjeffing, ikke ønsker røyting, ikke ønsker mye aktivitet osv. Men hva er det egentlig man ønsker seg da? Og hva kan man selv tilby en hund? 6
Maneo Skrevet 12. januar 2014 #18 Skrevet 12. januar 2014 Signerer Tabris. Ingen hunder er rolige pga. rase - de blir det dersom de får en god nok oppdragelse og nok psykisk og fysisk mosjon. :-) 4
Hapa Skrevet 12. januar 2014 #19 Skrevet 12. januar 2014 TS, det virker som dere burde la være å skaffe dere hund i det hele tatt. Du ønsker fordelene og kosen men vil unngå alt "arbeidet". Hvis du synes turgåing, stell og dressur er så ille blir du aldri fornøyd som hundeeier. Tviler på at hunden blir spesielt fornøyd heller... 3
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2014 #20 Skrevet 13. januar 2014 Leonberger er en nydelig familiehund, som trenger moderat mengder mosjon! Veldig snille med barn, og noen skikkelig kosegriser. Ulempen er vel at de kan være ganske sta, og røyter en del. Ellers er staffer veldig fine familiehunder, spesielt med barn. De er kalt nannydogs, i England. De er ikke hunder for førstegangs hundeeiere. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå