Gå til innhold

Hvordan konfrontere date som aldri holder ord?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva får du ut av å hevne deg på han? Du kunne brukt energien din på en annen som viser deg interesse, istedenfor å gnage på han som dropper avtaler?

Anonymous poster hash: 73ca7...863

Å si at man er irritert og sint er ikke det samme som hevn, kjære deg ;)

Anonymous poster hash: 8457d...40c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tips. Flere av vennene mine mener oppførselen hans skyldes angst,så det er godt mulig du har rett. Han er i full jobb og har et par kompiser han går ut med av og til. Utenom det er han mye alene vet jeg.

Han har sagt han har problemer,men uten å gå i detalj.Ofte dreier han samtalen over på noe annet kort tid etterpå, og da har jeg ikke våget å spørre mer..Vi har bare møtt hverandre 4-5 ganger.

Jeg har flere ganger vurdert å ta det opp dette og spørre hvordan det påvirker livet hans,men har tenkt det ville vært best å snakke ansikt til ansikt .Men kanskje det er like greit å spørre i en melding, om jeg formulerer meg på måte som ikke virker anklagende og dømmende.

Anonymous poster hash: 02220...f5c

Ut fra hvordan du beskriver han, så er jeg 99,9% sikker på at jeg har rett.

Håper du klarer å nå inn til han. Du må huske at han mest sannsynlig ikke har den alvorlige typen angst, siden han faktisk er i full jobb. Dette er ikke noe farlig og angst kan bli så godt som kurert, men helt kurert blir det aldri. Du liker han jo. Hvis ikke, hadde du aldri opprettet denne tråden eller ønsket å konfrontere ham. Kjemp litt og du skal se at dette kan gå deres vei!

:)

• Liker 1
Skrevet (endret)

En som nesten alltid uteblir fra avtaler som HAN SELV har laget, og ikke følger opp ting han har sagt. Jeg har datet en sånn fyr i det siste. Han sa forrige uke at han trodde 2014 ville bli et bra år for oss og vi laget nok en avtale om å møtes. Han skulle ta kontakt i går. Hva skjedde? Jo, det vanlige..Han er borte vekk og som sunket i jorden. Jeg har vært tålmodig en god stund, i håp om at ting skal ordne seg,men ikke faen.

Nå er jeg bare drittlei og skal kutte kontakten,men har samtidig lyst å konfrontere ham før jeg går videre. Ikke fordi jeg har noe håp om at han skal endre seg, jeg vil ikke ha ham uansett lenger. Men for min egen del hadde det vært godt å bare få det ut før jeg kutter alle bånd,sletter ham fra facebook ,tlf osv...

Har dere noen gang datet slike ,og hvordan konfronterte dere dem?

Høres jo litt merkelig ut. På den ene siden sier han at 2014 vil bli et bra år for dere, og så dropper han plutselig å kontakte deg som avtalt.

Vel. Jeg tenker nå i hvert fall at man ikke sier at man forventer et godt år med noen, med mindre man faktisk tenker det. Sånn sett er det vel bedre med en ordentlig prat der du forteller hvordan du opplever situasjonen, fremfor å bare kutte han ut. Du kan jo skrive en mail til han på facebook eller noe, der du åpent forteller han at du vurderer å slutte å date han pga. avtalebruddene. Så kan du jo si at du opplever det som manglende interesse, og at det gjør at du mister interessen tilbake. Da kan han jo evt. forklare om det skyldes andre ting, samtidig som du opptrer skikkelig. Du "mister jo ikke maska" selv heller, ettersom du sier at du selv har begynt å bli lunken... dersom det skulle vise seg at han bare ikke er så gira lengre.

Kan jo hende han ikke er typen til å tenke over viktigheten av å holde avtaler (noen er sånn). Han får i hvert fall en mulighet til å endre på det/forklare seg... og om du ikke gidder mer uansett, så har du i hvert fall fått dine svar.

Håper det ordner seg!

Endret av Ferny
  • Liker 1
Skrevet

Å si at man er irritert og sint er ikke det samme som hevn, kjære deg ;)

Anonymous poster hash: 8457d...40c

Ok, så var det feilformulert av meg. Men du har selv skrevet at du ikke er interessert i denne daten, men likevel vil du kaste bort mer tid med å konfrontere han med det? Hvorfor ikke bare gå videre til neste?

Hadde jeg konfrontert alle datene mine, nå ekser, med de tingene jeg irriterte meg over så hadde jeg ikke hatt tid til noe annet :fnise:

Anonymous poster hash: 73ca7...863

• Liker 1
Skrevet

Ja,han har hatt slike problemer. Sist gang vi møttes sa han rett ut at han var nervøs og viste meg at han skalv på hendene. Jeg tror ikke det var skuespill, for slik skjelving er vel vanskelig å fake? Dette er ellers noe han ikke snakker så mye om.Derfor har jeg ikke spurt heller.

Men burde ikke sosial angst avta etter hvert som man blir bedre kjent?

ts

Med vanlige venner blir det ofte lettere etterhvert :) Men om man er betatt/interessert kan det nesten bli verre i perioder fordi man føler at man faktisk har noe å tape på å 'dumme seg ut'.

Skjønner at situasjonen er kjempefrustrerende, og det er helt opp til deg hva du gjør videre, men om han sliter med sosial angst er det meget sannsynlig at han avlyser pga nerver, ikke fordi han ikke er interessert.

Anonymous poster hash: f9583...7a2

Skrevet

Med vanlige venner blir det ofte lettere etterhvert :) Men om man er betatt/interessert kan det nesten bli verre i perioder fordi man føler at man faktisk har noe å tape på å 'dumme seg ut'.

Skjønner at situasjonen er kjempefrustrerende, og det er helt opp til deg hva du gjør videre, men om han sliter med sosial angst er det meget sannsynlig at han avlyser pga nerver, ikke fordi han ikke er interessert.

Anonymous poster hash: f9583...7a2

Kom til å tenke på en hendelse når du skrev dette:

Jeg kan være litt av en fnisejente, og da jeg var på første hjemmedate hos ham og vi så film sammen,

fikk jeg et latterkick av de sjeldne. Utrolig teit. Jeg visste ikke hva jeg lo av, tror det bare var nervøsitet og fordi jeg liker ham. Men han trodde jeg lo av han, og jeg merket han ble litt irritert før jeg endelig klarte å ta meg sammen og slutte. Det er en stund siden nå,men kanskje det likevel har gjort ham usikker på meg,

(selv om jeg har sagt flere ganger at jeg virkelig liker ham).

takk for gode innspill, Version 2.0 og Ferny

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ser poenget ditt,men jeg ville ikke gitt ham muligheten til å svare.Tenkte på å sende ham en fbook melding og blokkere ham rett etterpå.

ts

Dette er ikke å konfrontere. Dette er den skriftlige ekvivalenten til å kaste egg på vinduet og beinfly fra åstedet. Umodent, altså. Hva er det du er så redd for at skal skje dersom han får mulighet til å svare deg?

Sist gang jeg opplevde noe lignende sendte jeg en melding hvor jeg skrev at jeg ikke gadd å bruke mer tid på en som gjorde x og y, men det falt meg aldri inn å blokkere fyren. Jeg står for meningen min, og forventet egentlig ikke at han skal svare heller. Da han likevel gjorde det, og beklaget, var det forsåvidt ganske tilfredsstillende.

Endret av Moirai
Skrevet

Dette er ikke å konfrontere. Dette er den skriftlige ekvivalenten til å kaste egg på vinduet og beinfly fra åstedet. Umodent, altså. Hva er det du er så redd for at skal skje dersom han får mulighet til å svare deg?

Sist gang jeg opplevde noe lignende sendte jeg en melding hvor jeg skrev at jeg ikke gadd å bruke mer tid på en som gjorde x og y, men det falt meg aldri inn å blokkere fyren. Jeg står for meningen min, og forventet egentlig ikke at han skal svare heller. Da han likevel gjorde det, og beklaget, var det forsåvidt ganske tilfredsstillende.

Jeg ser hva du mener, men husk at åpningsinnlegget ble skrevet i lys av at jeg var såret. Er jo redd for å bli utnyttet og lekt med jeg, som alle andre. Og jeg hadde ikke tenkt så mye på at oppførselen hans kan skyldes angst, før det ble tatt opp i tråden her.

Stiller meg litt annerledes til å konfrontere ham nå, og vil heller prøve å få i gang samtale om hva som er grunnen til at han så ofte uteblir. Må bare finne en god måte å formulere det på...

ts

Skrevet

En som nesten alltid uteblir fra avtaler som HAN SELV har laget, og ikke følger opp ting han har sagt. Jeg har datet en sånn fyr i det siste. Han sa forrige uke at han trodde 2014 ville bli et bra år for oss og vi laget nok en avtale om å møtes. Han skulle ta kontakt i går. Hva skjedde? Jo, det vanlige..Han er borte vekk og som sunket i jorden. Jeg har vært tålmodig en god stund, i håp om at ting skal ordne seg,men ikke faen. Nå er jeg bare drittlei og skal kutte kontakten,men har samtidig lyst å konfrontere ham før jeg går videre. Ikke fordi jeg har noe håp om at han skal endre seg, jeg vil ikke ha ham uansett lenger. Men for min egen del hadde det vært godt å bare få det ut før jeg kutter alle bånd,sletter ham fra facebook ,tlf osv... Har dere noen gang datet slike ,og hvordan konfronterte dere dem? Anonymous poster hash: 02220...f5c

Jeg ville bare sluttet å svare på meldinger eller ta telefonen. Finnes ikke noe mer irriterende. Se ikke hensikten med å konfrontere han, han har sikkert hørt det før og driter sannsynligvis i det.

Anonymous poster hash: 5c208...62c

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville bare sluttet å svare på meldinger eller ta telefonen. Finnes ikke noe mer irriterende. Se ikke hensikten med å konfrontere han, han har sikkert hørt det før og driter sannsynligvis i det.

Anonymous poster hash: 5c208...62c

Tror jeg også. De som holder på sånn gir seg en lang f. Uansett om de blir slettet eller kjeftet på. Ikke er det særlig tilfredsstillende når de sier "sorry" heller.

Anonymous poster hash: 887f9...790

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...