Gå til innhold

Konfirmasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk vite i jula at jeg skal i konfirmasjon i mai. Det er 10 år siden sist jeg var i en konfirmasjon, og jeg er veldig lite ute på "formelle" ting, så jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg. Har dessverre ikke bunad og det meste i skapet mitt har blitt altfor lite grunnet kraftig vektoppgang de 2 siste årene..

Jeg har veldig dårlig råd, så tenkte jeg skulle handle på ebay. for å få mest mulig for pengene... Derfor må jeg være tidlig ute så den rekker å komme :fnise:

Dette er den rike delen av familien, om man kan si det sånn, så de er litt fine på det og det er derfor viktig at antrekket blir korrekt, men ikke overpyntet, men heller ikke ser billig ut..

Jeg er 30 år, og 176 høy, og har ca kroppsfasong som på dette bildet... Mindre mage, rumpe og lår, til gjengjeld større pupper.. Men skuldre og armer skal være ganske likt... Noen forslag til hva som vil passe uten å bli tacky eller se ut som en maskin?



Anonymous poster hash: d3e6a...89b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn noe du føler deg vel i, så ser du mange hakk bedre ut med en gang. En som ikke føler seg vel ser heller ikke superbra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å gå i kjoler :)

Kan gå i hva som helst egentlig, problemet er bare å finne noe som er passende, uten at det blir for pyntet eller for lite pyntet, og at jeg ikke blir seende tacky ut (altså, med mine pupper ser fort en vanlig V-hals veldig utringet ut) og ikke blir seende ut som en maskin, noe som fort kan bli tilfellet hvis jeg f.eks kjøper noe med puffermer, pga mine kraftige skuldre og armer.

Problemet er mer at jeg trenger inspirasjon til hva slags klær jeg kan ha på meg, og hva som kan være fint til min "nye" kroppsfasong. Hva har man på seg i konfirmasjon? Mange av disse nydelige kjolene man får på ebay passer jo bedre til bryllup, f.eks... Og siden denne delen av familien er i de "øvre samfunnslag" og er litt "fine" på det, er det veldig viktig at man kommer korrekt antrukket...



Anonymous poster hash: d3e6a...89b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg usikker går jeg som oftes for blyanskjørt og bluse. Safer, da jeg synes alle kler det uansett fasong, så sant lengden er passe og fargene kledelige. Blyantskjørt kan jo matches til jobb med skjorte, blingende topp til fest og bluser til selskap.

post-69927-6231_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.marksandspencer.com/Collection-Metal-Bar-Trim-Dress/dp/B004VI500M?ie=UTF8&amp;ref=sr_1_149&amp;nodeId=43091030&amp;sr=1-149&amp;qid=1389427023<br /><br />Kjøp en kjole av en slik type som du kan pynte med smykker og sko, eller pynte ned med skjerf og støvletter. Disse koster ikke mye og du slipper usikkerheten med kvaliteten fra ebay

Anonymous poster hash: 23df1...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips :) Har iallefall fått en del inspirasjon til hva jeg skal se etter, som kan være kledelig :)

Har en diskusjon gående med min mor, hun mener at i en konfirmasjon skal man ikke ha lenger kjole enn knelengde, men etter hva jeg har lest meg til kan man fint ha det hvis kjolen er "sommerlig" og ikke altfor pyntet?

Jeg likte spesielt denne kjolen :) Skal se om jeg finner noe lignende som er litt mer passende til lommeboka mi ;)



Anonymous poster hash: d3e6a...89b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips :) Har iallefall fått en del inspirasjon til hva jeg skal se etter, som kan være kledelig :)

Har en diskusjon gående med min mor, hun mener at i en konfirmasjon skal man ikke ha lenger kjole enn knelengde, men etter hva jeg har lest meg til kan man fint ha det hvis kjolen er "sommerlig" og ikke altfor pyntet?

Jeg likte spesielt denne kjolen :) Skal se om jeg finner noe lignende som er litt mer passende til lommeboka mi ;)

Anonymous poster hash: d3e6a...89b

Denne syns jeg var for utringet og med for høy splitt for en konfirmasjon. Fargen og snittet ellers var pent, da.

Anonymous poster hash: 20e2a...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...