Gå til innhold

Merking av gaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere tenkt dere skal få merket gavene og registrert på en skikkelig måte hvem som har gitt hva?

Hadde tenkt å ha en bok hvor alle som gir gave skal skrives opp bak ett nummer. Dette nummeret skal festes på gaven og bak gjestenavnene skal det stå hva de har gitt. Er det gjester som gir pengegaver skal det kun stå pengegave og ikke hvor mye som ble gitt.

Andre lure forslag?

Skrevet

Akkurat slik har vi tenkt det også.. :-)

Vi har tenkt å få skrevet opp eksakt beløp fra de vi eventuelt får penger av, hva er grunnen til at dere ikke skal det?

Skrevet

Vi ønsker ikke å skrive beløpet i en bok hvor folk kan gå og titte på hva vi har fått. Vi vil ikke at noen skal bli hengt ut fordi de gir for mye eller for lite eller hva nå det kan være. Ikke sikkert man blir det, men greit å ta forhåndsregler. Vi gir pengene antageligvis til min far eller noen og den personen kommer til å ha oversikt over hvor mye som er gitt fra de forskjellige gjestene

Skrevet
Vi ønsker ikke å skrive beløpet i en bok hvor folk kan gå og titte på hva vi har fått. Vi vil ikke at noen skal bli hengt ut fordi de gir for mye eller for lite eller hva nå det kan være. Ikke sikkert man blir det' date=' men greit å ta forhåndsregler. Vi gir pengene antageligvis til min far eller noen og den personen kommer til å ha oversikt over hvor mye som er gitt fra de forskjellige gjestene[/quote']

Jeg kan ikke drømme om at folk virkelig ser på hvilket beløp som kommer fra hvem, men det er jo kanskje litt greit for brudepar som ikke åpner gavene selv å ha en oversikt... Vi kommer iallefall til å gjøre det akkurat slik du beskrev det i første innlegg men altså også få gaveoppakkerne til å notere beløpene også...

Skrevet

Vi skal ikke legge frem den boken, vi....

Skrevet

Gjestene skal vel ikke ha tilgang til den "gave-boka" ????

Den skal vel bare den/de som har ansvaret for gaveopp-pakkingen ha tilgang til............. ja, også dere da.

Jeg har aldri registrert at den boka er "offentlig".

Lykke til med den store dagen! :blomst:

Skrevet
Vi skal ikke legge frem den boken' date=' vi....[/quote']

Samme her. Vi hadde lister, men disse var det jo ikke meningen at gjestene skulle gå og se på.

Men i kortene skrev vi også summen av de vi fikk penger fra.

Skrevet
Hadde tenkt å ha en bok hvor alle som gir gave skal skrives opp bak ett nummer. Dette nummeret skal festes på gaven og bak gjestenavnene skal det stå hva de har gitt. Er det gjester som gir pengegaver skal det kun stå pengegave og ikke hvor mye som ble gitt.

Sånn skal vi gjøre også, men vi kommer til å skrive beløp! Ingen av gjestene som skal se den boka alikevel!!

Skrevet
Vi skal ikke legge frem den boken' date=' vi....[/quote']

ikke vi heller. den skal de som pakker ut gaver passe på!

Skrevet

Vi kommer til å ha en bok med nr, også nr til å sette på kort og gave. Da kan gaveåpnerne skrive hva som er i gaven bak nr. i boka, men de slipper å skrive alle navnene som er på kortet.

Dersom vi får f.eks 4 vinglass av noen, kommer vi bare til å sette lapp på et av glassene, også skrive 4 glass i boka.

Skrevet

Vi bruker bærbar PC hvor vi lager et excelark med navn på alle som kommer og så kan de som pakker opp legge inn hvem som har gitt hva. Har ikke tenkt å ha klistrelapper med nr. og slikt. Regner med at de som pakker opp klarer å beskrive gavene i excelarket. (Men så ønsker vi oss stort sett gavekort, da, og "Gavekort fra Maxbo på xxx kr." er det ikke så vanskelig å kjenne igjen....)

Skrevet

Kanskje vi bare skal skrive beløpene allikavel da? Vet ikke helt jeg.... Vi skal ikke legge boka på gavebordet sånn åpenlyst for alle og se på, men det kan jo hende at noen ser den, og de kan jo hende at noen er så dumme at de reagerer på evt. summer eller noe........

Gjest Tabby
Skrevet

De som pakker opp står vel stort sett i fred mens de gjør det? Vel noen av gjestene vil nok komme og titte litt. Men når de er ferdige med å pakke opp kan vel den boka legges ett annet sted? Som på kjøkkenet, eller i veska til en av mødrene deres eller de som pakker opp selv?

Skrevet

Vi skrev de på kortet som fulgte med gaven, vi. Var det penger så skrev vi penger.

Skrevet

Det høres ut til at vi skal gjøre det på samme måte. Jeg var oppakker i et bryllup for ikke så lenge siden. Da skrev vi alt på en liste (lurt å ha ark og ikke bok, ellers blir det lett "kø" rundt boka dersom det er flere oppakkere) og festet klistrelapp med nummeret både på kortet og gaven. Det ble ikke noe rot! Gøyalt å pakke opp!! Vi skrev pengesummen på lista (ellers tror jeg det lett blir vanskelig å huske hvor mye man fikk av hvem!!)

Må bare si en ting til: ha MANGE oppakkere. Det tar lenger tid enn man tror og man får ofte mer enn man tror! (vi sto i MANGE timer - og vi var 4 stk.!!) :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...