Gå til innhold

Hvilepuls i 110

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en 20 år gammel jente, med BMI på rundt 19. De siste dagene har jeg hatt et veldig ubehagelig hjertebank. Hvilepulsen har vært oppe i 110, selv om jeg bare ligger i en seng. Jeg har hatt noe høy puls tidligere, men ikke som dette(vanligvis ligger den på rundt 60-65). Jeg er i ekstremt dårlig fysisk form(når det kommer til utholdenhet), og har tenkt til å gjøre noe med dette, for jeg hater virkelig å bli sliten av den minste ting. Likevel er det vel tvilsomt at det er årsaken til den høye hvilepulsen.

De siste tre dagene har jeg fått i meg toppen 500 kcal(har hatt det ekstremt travelt, spiser vanligvis 1500-2000 kcal), og relativt lite drikke.. Også litt lite søvn. Kan dette være årsaken? Noen ganger hopper hjertet over noen pulsslag, kanskje opptil to sekunder, og jeg synes det er kjempeskummelt og er redd hjertet skal stoppe. Jeg har vel aldri sjekket hjertet mitt, fordi jeg aldri har hatt noe problem med det. Vil tro jeg er frisk ellers, så dette synes jeg ikke er noe gøy! :( Vil det gå over når jeg får i meg nok mat og drikke, samt søvn? Eller kan dette være andre skumle greier? Normalt er det hvert fall ikke!

På forhånd takk! :(

Anonymous poster hash: 3ac54...606
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan være grunnen. hjertet mitt tar også helt av når jeg ikke har spist og drukket iløpet av en dag.

Så blir nok sikkert bedre når du får spist :)

Anonymous poster hash: 6b267...84b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...