Gå til innhold

Plutselig kjempetrøtt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

2-3 ganger i løpet av dagen, pleier jeg å bli noe voldsomt trøtt.

Jeg blir så trøtt at jeg kunne sovnet i løpet av 1 minutt om jeg hadde lagt meg ned. Det er litt problematisk, da jeg er student. Jeg er avhengig av å ha en skikkelig døgnrytme, slik at jeg kommer meg opp på forelesninger om morgningen.

Kan derfor ikke legge meg ned og sove midt på dagen heller.

Samtidig får jeg ikke gjort noen ting som helst, fordi jeg er så trøtt.

Spiller ingen rolle hvor mye jeg sover natten før. Prøver uansett å få nok timer søvn. Jeg får fortsatt et par kuler med ekstrem trøtthet i løpet av dagen. I tillegg til at jeg blir trøtt etter at jeg har spist.

Kan fort vekk sitte i en time, og være helt energiløs.

Hva gjør man for å løse slik trøtthet? Jeg har ikke tid til å være trøtt, fordi da orker jeg ingen ting.

Burde jeg vurdere å ta en powernap? Funker det? Eller vil det fucke opp døgnrytmen min slik at jeg ikke får sove til kvelden igjen?

Tok blodprøve for et par uker siden, og de var helt fine, så jeg har ikke vitaminmangel av noe slag, som gjør at jeg blir så trøtt.

Anonymous poster hash: aa34e...60e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal legge deg nedpå er den magiske grensen på 20minutter om jeg ikke husker feil. Denne har jeg erfart at er veldig vanskelig å holde, blir somregel litt lenger når man først har lagt seg tilrette.

Har hørt at man kan sitte i en stol og holde i f.eks. nøkler, når du mister disse så vil du ha hvilt deg og fått bort den verste trøttheten. Poenget er at du skal våkne av at det du holder i hånden treffer gulvet. Tror jeg leste det i en bok en gang... Boken hevdet ihvertfall at du da skulle være uthvilt samtidig som du ikke ødela døgnrytmen=)

Anonymous poster hash: bfd63...600
Skrevet

Kanskje du kan se på kostholdet ditt? Du har allerede fått sjekket ang vitaminer og også jern antar jeg. Tror du at du kan ha utviklet matallergi av noe slag, slik at kroppen reagerer med å bli slapp og trøtt når du har spist noe du tåler dårlig?

Føler du at du har god søvnkvalitet? Vet at noen sover "mange nok" timer, men f.eks har flere pustestopp i løpet av natten slik at de ikke er ordentlig uthvilte tross mange timer i senga.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan se på kostholdet ditt? Du har allerede fått sjekket ang vitaminer og også jern antar jeg. Tror du at du kan ha utviklet matallergi av noe slag, slik at kroppen reagerer med å bli slapp og trøtt når du har spist noe du tåler dårlig?

Føler du at du har god søvnkvalitet? Vet at noen sover "mange nok" timer, men f.eks har flere pustestopp i løpet av natten slik at de ikke er ordentlig uthvilte tross mange timer i senga.

Jeg skjønner ikke at det skal være noe galt med kostholdet mitt(spiser sunt), og jeg tror heller ikke jeg er allergisk mot noe. Blir ikke dårlig etter å ha spist, bare veldig trøtt.. og det er jo vanlig? I hvert fall alle jeg har snakket med, sier at de pleier å bli trøtte etter de har spist. Spesielt etter store måltider, altså middag.

Jeg sliter litt med innsovingsvansker, men når jeg først sovner, så sover jeg godt. Våkner aldri i løpet av natten. Har ikke pustestopp, så vidt jeg vet.

-TS

Anonymous poster hash: aa34e...60e

AnonymBruker
Skrevet

Når du blir trett prøv å legg deg på ryggen med beina oppetter veggen. Eller ligg på gulvet med føttene på et stolsete. Da får du blodet ut av føttene og opp til hjernen igjen.

Anonymous poster hash: 686cb...e5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...