AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har klart å skaffe meg en kraftig kink/muligens prolaps i nakken etter et fall av hest igår kveld. Har helt sinnsykt vondt, så dro til legen som mente det var en kraftig kink eller prolaps. Han henviste meg til MR og skrev ut tramadol. Han mente også at jeg skulle bruke noen egenmeldingsdager dersom jeg ikke var bedre imorgen (skal jobbe fredag-mandag, så et par dager fri) men at så lenge jeg hadde egenmelding så trengte jeg ikke sykemelding. Tramadolen har tatt de verste smertene, men jeg er jo helt seriøst dritings! Sitter i sofaen og kjemper virkelig for å holde meg våken. Er svimmel, kvalm og føler meg full. Skjønner godt hvorfor de er trekantmerket! Jeg jobber på kontor og på pc hele dagen. Sliter veldig med å skrive denne posten nå pga at det gjør vondt hver gang jeg beveger på meg. Jeg er vanligvis ikke en person som syter over småting, og drar på jobb både med halsbetennelse, forkjølelser, samme dagen som jeg knakk benet osv. Jeg HATER å være borte fra jobb, og det at vi er i en kinkig situasjon med flere andre sykemeldte akkurat nå gjør ikke saken noe bedre... Alternativene er som jeg ser det følger: 1. Dra på jobb uten smertestillende, og ikke få gjort noen ting. Jeg klarte ikke engang sitte oppreist i sofaen før jeg fikk tramadolen, så dette er vel egentlig ikke et alternativ. 2. Dra på jobb og ta smertestillende og være "dritings" på jobb. Da må jeg også ta taxi til og fra, jeg kan jo ikke kjøre bil slik som dette, og buss går ikke forbi her på de tidspunktene. 3. Bli hjemme med egenmelding. Hvordan fungerer egentlig egenmelding? Jeg har aldri brukt det før. Vil en egenmelding vare for hele helgen eventuelt (legen mente det ville ta noen dager før jeg var fit for fight igjen) eller må jeg skrive ny for hver dag? Man har vel 4 stk illøpet av et år? Kjedelig å eventuelt bruke opp alle på en gang... Jeg trodde også egentlig at egenmelding var mer for type sykdommer man kan "selvdiagnostisere" som f.eks omgangsyke. Man drar jo ikke til legen med en omgangsyke, men det er jo ingen tvil om hva som feiler en… Mulig jeg har missforstått? Hva hadde dere gjort? jeg er bare så redd for å ikke bli trodd pga at jeg ikke har en sykemeldning/melding fra lege… Ønsker jo ikke å sette noen i en vanskelig situasjon... Anonymous poster hash: df56b...c03
Frk. Belle Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Her er info om egenmelidng. Synes det var litt rart at legen bad deg om å bruke egenmeldingsdager og ikke sykemelden deg. Men kan være at han/hun trodde at du ville bli bra innen du skulle på jobb. Når du nå ikke er bra ville jeg ringt legen og forklart at du ikke er bedre og bedt om en sykemleing. God bedring!
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Takk for link Ja jeg og flere andre rundt meg syntes det samme, for de som kjenner meg vet at jeg ikke drar til legen med mindre jeg faktisk mener det. Så klart kan det hende jeg er helt fin igjen imorgen og det håper jeg så klart at jeg er. Men er jeg som idag kan det nok bli rimelig utfordrende å skulle jobbe. Det er jo egentlig bare bra at de ikke skriver ut sykemeldinger over en lav sko, men akkurat idag så føler jeg at jeg faktisk hadde trengt å få en. Det er ikke sånn at jeg renner ned dørene der og maser meg til dem i tide og utide lissom. Fra den jobben jeg har nå har jeg kunn vært borte en gang og da hadde jeg over 40 i feber. Jeg får kansje ringe ned igjen imorgen om jeg ikke er bedre, ellers kan jeg jo bare bruke egenmelding… Er bare så redd for å ikke bli trodd Tusen takk Anonymous poster hash: df56b...c03
Strikkedilla Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Egenmelding kan brukes i inntil 8 dager i en periode(dersom du er i IA bedrift), det er vanlig at legen ber deg bruke det på slike ting. Du er jo henvist til mr, hvis det ikke går over før 8 dager er gått vil jeg ikke tro det er noe problem å få sykemelding. God bedring😊
Strikkedilla Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Egenmelding kan brukes i inntil 8 dager i en periode(dersom du er i IA bedrift), det er vanlig at legen ber deg bruke det på slike ting. Du er jo henvist til mr, hvis det ikke går over før 8 dager er gått vil jeg ikke tro det er noe problem å få sykemelding. God bedring😊
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Egenmelding kan brukes i inntil 8 dager i en periode(dersom du er i IA bedrift), det er vanlig at legen ber deg bruke det på slike ting. Du er jo henvist til mr, hvis det ikke går over før 8 dager er gått vil jeg ikke tro det er noe problem å få sykemelding. God bedring Tusen takk for svar Gamle fastlegen min var sånn som nesten kastet sykemeldingen etter deg for ingenting. Der sa jeg ofte nei til sykemelding fordi jeg følte det var unødvendig. Så ble egentlig bare litt overasket over at jeg fikk beskjed om å bruke egenmelding da jeg som sagt ikke trodde den var til sånne ting. Men jeg skjønner jo at jeg har hatt helt feil oppfatning av hva den egentlig er Anonymous poster hash: df56b...c03
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå