AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Hva foretrekker dere? Er det like greit med manuell? Usikker på hva jeg skal kjøpe....Anonymous poster hash: 78505...1d8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Nei ikke like greit. Tenk deg at du sitter og skviser med hånden din hele tiden. Kramper, og evt senebetennelser. Og tenk at du skal sitte sånn i ...1 time fordi du ikke har nok kraft? Nei, kjøp for all del elektrisk. Det er bedre å håndpumpe enn å bruke manuell, med mindre du har mye kraft i hånda... Anonymous poster hash: b2f8c...96a
siebaeo Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Jeg ville kjøpt elektrisk. Jeg har begge (kjøpte manuell først) og bruker stort sett bare den elektriske. Da kan jeg gjøre andre ting eller slippe å tenke så mye samtidig Og synes det går fortere. Den manuelle er jo ganske lydløs da hvis det er et poeng. Jeg har Medela Swing forresten.
Gjest Tekola Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har en elektrisk avent som også kan brukes manuelt. Syntes det var praktisk da jeg trengte den
Gjest Magdalene Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Elektrisk er best, men anbefaller at du ikke kjøper før babyen er født.
Vera Vinge Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 Elektrisk, men vil si det kommer an på når du kjøper den og hvilket behov du har. Hvis du kjøper før fødsel, for å ha i bakhånd, blir det mye penger å bruke dersom du kjøper elektrisk og ikke ender opp med å ha noe stort behov for den. Jeg hadde nok pumpet litt mer enn jeg gjorde, men særlig det ene brystet var alltid vanskelig å pumpe. Hadde veldig mye melk da, og meldte meg en periode som donor til sykehuset. Fikk da låne elektrisk pumpe, bare sånn til info. Måtte slutte da, fordi pumpingen fungerte dårlig for meg. Men hvis man har overskudd av melk, kan et slikt lån være et alternativ til å kjøpe, og så gjør man også en god gjerning. Ellers er det vel andre steder man kan låne/leie elektrisk pumpe, men husker ikke hvor?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har både manuell og elektrisk, og foretrekker den manuelle. Får ut mer melk fortere med den manuelle. Den elektriske pumpen pumper hele tiden, men med den manuelle holder jeg trykket så bare renner melken. Slipper innimellom når det renner mindre, så melken kan renne ned i flasken. Anonymous poster hash: a214c...3a3
sjøhest Skrevet 9. januar 2014 #9 Skrevet 9. januar 2014 Fikk ikke til med elektrisk så jeg brukte manuell.
Yesterday Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 Elektrisk! Har prøvd både Avent og Medela, Medela syns jeg var MYE bedre enn Avent. Elektrisk er best, men anbefaller at du ikke kjøper før babyen er født. Hvorfor ikke? Mange sliter med melkeproduksjonen og da er en pumpe et must, eller at babyen ikke klarer å sutte. Er kjekt å kunne dra rett hjem fra barsel og slippe å dra innom apoteket og kjøpe en pumpe. Men det er min mening da. Jeg sleit veldig og måtte pumpe hver tredje time døgnet rundt så var glad for at jeg hadde pumpen fra før av, og kjøpte den på salg på nettet. En annen ting er at det er kjekt at mannen kan gi mat i blant så man kan få en liten ammepause eller komme seg ut en tur, for de som kan amme. Trur at samtlige av de jeg kjenner som kunnet amme fra fødselen av har fått bruk for en pumpe. Men selvsagt kan mannen kjøpe en pumpe mens kvinnen ennå ligger på barsel, men da blir det antakelig en "dyr" en på apoteket da apoteket er som regel dyrere enn på nettet. 1
Stinelin Skrevet 9. januar 2014 #11 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har elektrisk, har ikke prøvd manuell. Liker å lese ei bok mens jeg pumper, siden det tar så lang tid.
Yesterday Skrevet 9. januar 2014 #12 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har elektrisk, har ikke prøvd manuell. Liker å lese ei bok mens jeg pumper, siden det tar så lang tid. Jeg satt med tabben
Yesterday Skrevet 9. januar 2014 #14 Skrevet 9. januar 2014 Tabben..? Samsung galaxy tab, el hva den heter
Stinelin Skrevet 9. januar 2014 #15 Skrevet 9. januar 2014 Aha, ikke særlig interaktiv av meg jeg. Holder meg til gammeldagse bøker.
Yesterday Skrevet 9. januar 2014 #16 Skrevet 9. januar 2014 Aha, ikke særlig interaktiv av meg jeg. Holder meg til gammeldagse bøker. Jeg satt for det meste på kg med tabben
Kronbladet Skrevet 10. januar 2014 #17 Skrevet 10. januar 2014 Hmmm, tror jeg lander på elektrisk! Tusen takk for svarene, damer👍
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå