AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Jeg skjønner ikke, jeg har alltid vært glad i sex.. men det siste året/kanskje de to siste og.. så har jeg null lyst på mannen.. Føles feil rett og slett, tilog med tunga hans er i veien når kan kysser meg føles det som.. Føler vel mer at det er pliktsex enn det å ville ha sex pga lyst.. føles ikke bra Har forsøkt det meste føler meg, men det funker ikke.. Føles mer som om det er en slags "bror" jeg har sex med, ikke mannen min .. Noen som har vært i samme båt og som har noen tips å råd? Anonymous poster hash: cee67...477 Anonymous poster hash: cee67...477
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Jeg skjønner ikke, jeg har alltid vært glad i sex.. men det siste året/kanskje de to siste og.. så har jeg null lyst på mannen.. Føles feil rett og slett, tilog med tunga hans er i veien når kan kysser meg føles det som.. Føler vel mer at det er pliktsex enn det å ville ha sex pga lyst.. føles ikke bra Har forsøkt det meste føler meg, men det funker ikke.. Føles mer som om det er en slags "bror" jeg har sex med, ikke mannen min .. Noen som har vært i samme båt og som har noen tips å råd? Anonymous poster hash: cee67...477 Anonymous poster hash: cee67...477 Ja, slik har det vært i alle mine forhold. Lysten dør ut etter ca 1-2 år. Men om jeg møter en ny er jeg steinkåt på han, så må jo være at det er samme mann som gjør at jeg mister lysten Anonymous poster hash: f6fcc...4dd
Mike Waters Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Helt naturlig. Biologien din jobber ikke for å holde tenningen oppe, den jobber for å føre dere sammen og etter det får du ingen hjelp......desverre. Du kan underkjenne dette enkle faktum og sitte med henda i fanget å vente på kåtheten som aldri kommer eller ta ansvar for både din egen og din manns seksualitet. Det krever kommunikasjon, innlevelse, empati, forståelse og av og til at du titter ut av komfortsonen. Forelskelsens rus varer ikke evig, men det betyr ikke at seksualiteten må dø av den grunn, den må bare vekkes til live på andre måter........................... 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Hvorfor er du fremdeles ilag med ham? Fordi et forhold kan inneholde andre elementer enn bare sex. Noe annet du vil jeg skal mate deg med, nå som jeg har teskjeen fremme? Anonymous poster hash: 80f3e...1d2 7
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Fordi et forhold kan inneholde andre elementer enn bare sex. Noe annet du vil jeg skal mate deg med, nå som jeg har teskjeen fremme? Anonymous poster hash: 80f3e...1d2 Ikke enig, sex er limet som binder paret sammen, forsvinner sexen så blir det til at man bor sammen med kameraten/venninna si. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 Gud, så lei jeg er av setningen "sex er limet i forholdet"... Må folk bruke denne som sin egen hele tiden?? Skulle tro folk trodde de kom med noe klokt hver gang de bruker denne forslitte setningen. TENK SELV!! Anonymous poster hash: a6637...b0b 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 Jeg skjønner ikke, jeg har alltid vært glad i sex.. men det siste året/kanskje de to siste og.. så har jeg null lyst på mannen.. Føles feil rett og slett, tilog med tunga hans er i veien når kan kysser meg føles det som.. Føler vel mer at det er pliktsex enn det å ville ha sex pga lyst.. føles ikke bra Har forsøkt det meste føler meg, men det funker ikke.. Føles mer som om det er en slags "bror" jeg har sex med, ikke mannen min .. Noen som har vært i samme båt og som har noen tips å råd? Anonymous poster hash: cee67...477 Anonymous poster hash: cee67...477 Miste lysten etter bare 2 år ???Jeg syns det høres merkelig ut.... Har selv flere forhold over 5 år - nesten 10 år.Har aldri mistet lysten.Tvert om har sexlivet vært på topp etter 2 år sammen,for da kjenner man hverandre så godt og vet hva den andre liker osv Men grunnen til at jeg aldri mistet sexlysten,selv ikke etter mange år sammen.Var vell at jeg alltid nøt sexen og alltid fikk orgasmer selv under sexen... TS-syns du han er en god elsker og gir han deg også orgasmer når dere har sex?Eller blir dt mye enveiskjøring,hvor alt dreier seg om hans behov og lyster? Hvis det gjør det-skjønner jeg godt at det er mulig å miste totalt lysten på partneren sin etter 2 år med dårlig sex... Anonymous poster hash: c457a...eda
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #9 Skrevet 10. januar 2014 Ja, slik har det vært i alle mine forhold. Lysten dør ut etter ca 1-2 år. Men om jeg møter en ny er jeg steinkåt på han, så må jo være at det er samme mann som gjør at jeg mister lysten Anonymous poster hash: f6fcc...4dd Haha dumt å skylde på mannen når alt er oppi hode på deg selv Anonymous poster hash: 694df...c28
Gjest Eric of Hlathir Skrevet 10. januar 2014 #10 Skrevet 10. januar 2014 Fordi et forhold kan inneholde andre elementer enn bare sex. Noe annet du vil jeg skal mate deg med, nå som jeg har teskjeen fremme?Anonymous poster hash: 80f3e...1d2 Du er helten min.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #11 Skrevet 10. januar 2014 Ja, slik har det vært i alle mine forhold. Lysten dør ut etter ca 1-2 år. Men om jeg møter en ny er jeg steinkåt på han, så må jo være at det er samme mann som gjør at jeg mister lysten Anonymous poster hash: f6fcc...4dd Hva gjør dere for å opprettholde spenningen i forholdet? For de første par årene går det meste stort sett av seg selv, etter det må en begynne å jobbe for å beholde gnisten i samlivet. Tipper dere er havna i hverdags- og rutinefella? Og som du selv er inne på - bryter du så vil antakelig det neste forholdet få samme forløpet. Gå på spennende date sammen, snakk om sex, del fantasier osv osv. Hold forholdet levende Anonymous poster hash: e8ff8...bd1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #12 Skrevet 10. januar 2014 Miste lysten etter bare 2 år ???Jeg syns det høres merkelig ut.... Har selv flere forhold over 5 år - nesten 10 år.Har aldri mistet lysten.Tvert om har sexlivet vært på topp etter 2 år sammen,for da kjenner man hverandre så godt og vet hva den andre liker osv Men grunnen til at jeg aldri mistet sexlysten,selv ikke etter mange år sammen.Var vell at jeg alltid nøt sexen og alltid fikk orgasmer selv under sexen... TS-syns du han er en god elsker og gir han deg også orgasmer når dere har sex?Eller blir dt mye enveiskjøring,hvor alt dreier seg om hans behov og lyster? Hvis det gjør det-skjønner jeg godt at det er mulig å miste totalt lysten på partneren sin etter 2 år med dårlig sex... Anonymous poster hash: c457a...eda mistet lysten for 2 år siden, vi har vært sammen i åtte Han er grei nok i senga, på sett å vis.. vil ikke si det er mindblowing sex som får meg til å fly, men ok.. det har jeg hatt før, og det var noe helt annet, en som visste hva han gjorde.. Åpent forhold en liten stund, men mannen ble sjalu og ville tilbake til det gamle, og det var greit for meg. men det var i den perioden jeg da traff han som visste hva han drev med, og da først merket jeg hva jeg savnet med mannen.. åpent forhold igjen er uakuelt, greit for meg, og jeg vil heller ikke være utro. Men klarer jeg resten av livet med dette? Føles mer som om vi er venner enn kjærester når sexen er så halveis som det den er.. Anonymous poster hash: cee67...477
MrSmith Skrevet 10. januar 2014 #13 Skrevet 10. januar 2014 Fordi et forhold kan inneholde andre elementer enn bare sex. Noe annet du vil jeg skal mate deg med, nå som jeg har teskjeen fremme? Anonymous poster hash: 80f3e...1d2 Enkelt og greit sagt. I motsetning til hva enkelte hevder, er det ikke meningen at vi skal fornye fjortisforelskelsen ved regelmessige intervaller gjennom å bytte partner. Hva med en teskje sunn fornuft og deretter en med fantasi?
Mike Waters Skrevet 10. januar 2014 #14 Skrevet 10. januar 2014 (endret) Fordi et forhold kan inneholde andre elementer enn bare sex. Anonymous poster hash: 80f3e...1d2 Du færreste kan leve helt og holdent uten sex! At to slike personer skal møte hverandre er den berømte nåla i høystakken. Å påstå at et forhold skal/bør inneholde andre elementer er så banalt og intetsigende som det går an å få det, men likefullt relativt åpenbart. Det betyr ikke at det ikke i 90% av tilfellene visner og dør ut om ikke sex er en vesentlig del av den biten av forholdet som omhandler intimitet, avkobling og livsnytelse. Om du ser på Maslows velkjente behovspyramide.... http://en.wikipedia.org/wiki/Maslow%27s_hierarchy_of_needs ......så vil du se at den oppgir sex som et grunnleggende fysiologisk behov og et sosialt behov. Det er et grunnleggende fysiologisk behov fordi vi er født med en seksualldrift for å føre arten videre, på lik linje med at du er utstyrt med sult for å ikke dø ut. Det betyr ikke at den ikke kan undertrykkes og/eller minimeres - det betyr bare at for mange mennesker er det ytterst vanskelig å koble fra denne naturlige driften når det "sømmer" seg i et forhold. I tillegg ligger sex på samme nivå som kjærlighet under den noe vage parolen "intimitet", og å personlig velge bort sex fra dette nivået er forsåvidt greit for egen del, men det gjør ikke automatisk at partneren klarer/vil gjøre det samme. Det er et grunnleggende element ved parforholdets struktur og kompleksitet - hvem får avgjøre hvor forholdet går - og ikke minst hva som er viktig!? Endret 10. januar 2014 av Mike Waters 2
tøydokka Skrevet 10. januar 2014 #15 Skrevet 10. januar 2014 Ja, har opplevd det du beskriver.. Var utrolig trist, for jeg var så glad i han, men klarte ikke tenne på han.. Følte som du beskriver; at han var som en bror.. Sex føltes helt feil. Da kunne vi ikke være sammen, så det ble slutt..
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #16 Skrevet 10. januar 2014 Skaff deg en hunk en med gnist i blikket Anonymous poster hash: 4cf1e...7a4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #17 Skrevet 10. januar 2014 Skaff deg en hunk en med gnist i blikket Anonymous poster hash: 4cf1e...7a4 Ja, det er det jeg vil, men har ikke samvittighet til det heller.. Anonymous poster hash: cee67...477
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #18 Skrevet 10. januar 2014 Ja, har opplevd det du beskriver.. Var utrolig trist, for jeg var så glad i han, men klarte ikke tenne på han.. Følte som du beskriver; at han var som en bror.. Sex føltes helt feil. Da kunne vi ikke være sammen, så det ble slutt.. Føles litt sånn her, men vi har så mye annet sammen som jeg ikke vil gi slipp på, men samtidig vil han heller ikke jobbe med dette, HAN er jo fornøyd... Anonymous poster hash: cee67...477
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #19 Skrevet 10. januar 2014 Føles litt sånn her, men vi har så mye annet sammen som jeg ikke vil gi slipp på, men samtidig vil han heller ikke jobbe med dette, HAN er jo fornøyd... Anonymous poster hash: cee67...477 Han burde jo ville jobbe med det for DIN skyld. Ellers er han egoistisk eller bare lat. Gir det han ikke glede at du har det bra?Anonymous poster hash: faf77...29a
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #20 Skrevet 11. januar 2014 Ja, det er det jeg vil, men har ikke samvittighet til det heller.. Anonymous poster hash: cee67...477 TS, beklager hvis dette svaret kan virkw hardt. OMG, ta deg sammen. Antingen skiller du deg ASAP, eller så begynner du ta ansvar i det forhold du er i. Du og din mann har blitt rævpult av biologien, og av hvorden dynamiken i deres forhold har utvikles. Mannen din kan kalles for mye: tøffel, snill, eller kanskje kun for den moderne mannen. Det at du kunde komme på tanken på å få lov å ha en elsker på si, det viser hvor langt det har gått galt med dere. "Åpent forhold", les på om emnet, dette er ikke noe for folk som sliter seksuelt, men tvert imot. Du ønsket å få i påse og sekk, shoppe spennende pikker ute, og beholde "familien" og det trygge livet. Mannen din har i vært fall tatt ansvar ved å sette en stopper for din hjernedøde ide om et åpent forhold, men han er fortsatt så mye tøffel at han ikke har kastet deg på dørren. Ta deg sammen. Skill deg, eller ta ansvar.Anonymous poster hash: 39d01...7e0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå