Gå til innhold

Hvordan fjerner jeg MSN som startside?


Fat Sally Lee

Anbefalte innlegg

Jeg har lastet ned MSN messenger 6.2, og logges automatisk på når jeg slår på maskinen min. Problemet er at jeg har fått MSN forside, og det vil jeg ikke. Jeg har gått inn på egenskaper for Internett, og satt vg som forside, men det funker bare neste gang jeg går inn på nett. Så er den tilbake på msn-forsida igjen.

Hvor går jeg for å fjerne denne automatiske tilbakestillinga til msn? Eller må jeg avinstallere hele skiten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Utrolig dårlig av Microsoft. Da har dem faktisk "hijacka" startsiden din, ikke bare forandra på den. Last ned hijackthis, slett alt som aht med Internet Explorer og MSN når du kjører hijackthis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne Messenger og gå til "Verktøy", skillearket "Generelt", og se om det hjelper å fjerne haken ved "Vis MSN i dag når Messenger logger på".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hege: Har forsøkt, men det funker ikke....Utrolig frustrerende :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med "Åpne hovedvinduet i Messenger når Messenger starter"?

Jeg hadde samme problem, men husker ikke helt hvordan jeg ordnet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg får sett meg godt om, så har visst ikke denne forsiden noe med MSN å gjøre. det bare så sånn ut pga. den nye MSN-verktøylinja som følger med MSN 6.2...(forøvrig en svært kjekk sak, spesielt popupstopperen)

Når denne mystiske startsiden dukker opp, står det bare about:blank i adresselinja... :forvirra:

HVA er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest observatøren

Du har garanter blitt hijacka. Da nytter ingenting om du ikke har det riktige verktøyet. Det er et slags form for virus som har overtatt maskinen din. Det du må gjøre er å laste ned et program som fjerner disse bugsene. Finn lavasoft sitt ad-aware og kjør det. Fjern all dritten og du kan vinne kontroll over maskinen din igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - snakk om hijacking her, ja... Skal laste ned ad-aware, og se om jeg får løst problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sagt ja til at msn verktøylinje skal legges i IE når du surfer på nett. Gå inn i legg til fjern programmer og se om msn vertøylinje ligger der. Og så avinnstallerer du den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der misforsto jeg deg ja, det er ikke verktøylinjen du vil ha vekk. Nei kjør enten spybot eller adaware så får du den nok vekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt hijackthis, og funnet den store stygge filen :evil:

Men jeg får ikke slettet den! Hver gang jeg sletter den, legger det seg en backup på skrivebordet. Derfor må jeg slette backupen også. Tømmer Trashcan, og scanner etter hijackfiler igjen. da er den på plass igjen. Nå har jeg slettet den sikkert 10 ganger, men jeg blir ikke kvitt den...

Prøvde ad-aware også, men det ser ut til at den bare finner filene, ikke sletter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest observatøren

Viss den finner filene så klarer den å slette dem også. Men du må huske på å merke av de filene du vil ha bort. Det gjør du med å trykke på de firkantene som er ved siden av alle de filene den har funnet. Så trykker du slett. Capiche?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det. Alle forsvinner, unntatt denne ene helvetesfilen...

Virker som den formerer seg når det legges backup på skrivebordet. Backupen er sikkert en funksjon lagt inn av produsenten av Hijackthis, for å unngå at brukeren sletter filer som ikke skulle ha vært slettet. Jeg finner heller ikke ut hvorgan en deaktiverer denne funksjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest observatøren

Det følger ikke med den et avinnstalleringsprogram da? Noen slike filer kan du laste ned et avinstalleringsprogram på. Du er nødt til å sette den ut av spill. Men hvordan slettet du den i første omgang? Gikk du på legg til eller fjern programmer på kontrollpanel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spybot finner ikke filen...Jeg får kun beskjed om at det ikke finnes spyware på min maskin. Hijackthis finner filen, men kan ikke slette den, og Adaware finner filen, men kan heller ikke slette den.

Begynner å tro at jeg blir nødt til å legge inn windows på nytt...Heldigvis har jeg delt harddisk....

Men nå gidder jeg snart ikke å bruke mer av fridagen min på dette!

Takk for hjelpen - nå har jeg i hvertfall fått fjernet masse annet dritt som var på maskinen min! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...