Gå til innhold

Cerazette!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gikk på cerazette i 1,5 måned, og hadde ingen problemer. For 17 dager siden begynte jeg å få brun og gørrete utflod.

Er det noe man kan gjøre for å få det til å bli borte igjen? Hjelper det om jeg tar pillen til nøyaktig samme tid hver dag? I starten tok jeg alltid pillen kl. 17,men etterhvert kunne det variere med noen få timer. Kan det ha vært en utløsende årsak til at jeg har fått mellomblødninger?

Er det flere som har hatt det slik? Hvor lang tid gikk det før mellomblødningene forsvant?

Anonymous poster hash: 9a7ec...978

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også hørt noen si at det kan hjelpe å ta den til samme tid, så det kan være verdt et forsøk.

For min del fikk jeg mellomblødninger første gangen jeg forsøkte Cerazette, hadde det av og på i 3 måneder før jeg "fikk lov" å gi opp av legen og forsøkte en annen pille. Et par år senere gav jeg Cerazette en ny sjanse, da mistet jeg menstruasjonen fullstendig så lenge jeg gikk på de selv om jeg sjeldent tok den til samme tid. Så det virket litt random for meg, men det er visst veldig individuelt.

Anonymous poster hash: 5c0c8...bb7
AnonymBruker
Skrevet

dytter

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på cerazette i 5 (?) år. Hadde ikke mensen på alle disse årene. Husker ikke helt om jeg hadde noen mellomblødninger i oppstartsfasen, men var ikke plaget av dette mens jeg gikk på de. Tok den ca. til samme tid hver dag- ved lunsjtider. Hadde på alarm en stund, så det ble en vane:p

Jeg hadde klart å miste brettet en gang og tok en ukes tid før jeg fikk meg nye, fikk ikke blødninger da heller. Tok også noen måneder å få tilbake mensen etter at jeg sluttet.

Tror jeg har mindre blødninger nå enn jeg hadde før jeg gikk på de, noe som er helt greit =)

Anonymous poster hash: 99c18...e12
Skrevet

Jeg hadde endel mellomblødninger det første halve året på Cerazette, men etter det ingen mensen på 2 år.

Byttet til Microgynon nå, og fikk faktisk mensen som vanlig allerede første pillefrie uka (trodde dette skulle ta tid, jeg!)

Men er nok normalt det du opplever. :)

AnonymBruker
Skrevet

Men er det noe jeg kan gjøre for å stoppe det? Jeg skal snart ha sex, og jeg har ikke veldig lyst til å ha noen ned i trusene på meg, når jeg har brun og gørrete utflod. Det er jo dødsekkelt.

Hjelper det å ta pillene til nøyaktig samme tid hver dag? Vil det etterhvert stoppe blødningene?

Skrevet

Jeg glemmer tablettene rett som det er og får ingen blødninger eller brun utflod av det. Hadde ett par dager med blødninger helt i starten på det første brettet men siden har det ikke blødd noe. Det eneste problemet jeg har er at jeg fortsatt får smerter en natt per men det er tross alt bedre enn før jeg begynte på de.

Skrevet

Æsj.. dette kunne ikke passet dårligere.

Hadde håpet at mellomblødningene skulle gi seg snart. Har hatt ganske lite hele tiden, og noen dager har det bare vært noen dråper.

Men i går og i dag har jeg fått skikkelige blødninger:(

Skrevet (endret)

Jeg går på cerazette, tar de samme tid hver dag (har på alarm), og har småblødninger i hytt og pine. Jeg fortsetter kun fordi jeg har hatt småblødninger på andre piller også, så for min del virker det ikke som om kroppen liker de ekstra hormonene noe særlig...

Kan legge til at jeg har gått på cerazette i 4mnd, og bortsett fra blødningene er jeg veldig fornøyd. Så jeg tviholder på håpet om at det går over snart!

Endret av sullå
Skrevet

Jeg hat gått på Cerazette i 6-7 år nå, og mener å huske at det første halvåret var et slit med hyppige og uregelmessige blødninger, og utflod som du beskriver TS. Etter dette halvåret forsvant det helt, og nå har jeg mensen ca en gang i året.

Så jeg er veldig glad jeg holdt ut, er storfornøyd med pillene. Fikk store humørsvingninger og sterk menstruasjon (og grusomme smerter) av alle andre hormonprevensjoner jeg prøvde før Cerazette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...