Gå til innhold

Separate spørsmål om mensen og prevensjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har 2 spørsmål til dere. Et om mensen og et om prevensjon.

1) Jeg er nå 19, snart 20 år og har aldri hatt normal mensturasjonssyklus utenom når jeg har gått på en form for prevensjon. Det går lang tid (flere måneder) mellom hver gang jeg blør. Burde jeg få sjekket dette?

2) Kan man reagere på prevensjonsmidler med hormoner i? Jeg har prøvd 3 typer p-piller og p-plaster, men jeg føler at jeg blir så innmari ustabil av det. Jeg prøvde først Evra (eller noe i den duren) plaster, hvilket jeg ikke fikk til å sitte skikkelig. Jeg byttet til Mercilon p-piller som gjorde jeg veldig sint og gjorde at jeg begynte å grine fordi jeg ikke fikk opp en skuff! Etter det var det Cerazette, men der fikk jeg et massivt utbrudd i huden. Når jeg til slutt begynte på Microgynon (som jeg går på nå) roet det seg en stund, men nå merker jeg at jeg er mye frekkere og mer aggressiv igjen, i tillegg til at jeg fort føler at "hele verden går imot meg" og nesten føler meg litt deprimert.

Anonymous poster hash: ea655...400
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange som reagerer så mye på hormoner at de velger å bruke annen prevensjon.

Når det går så lenge mellom menstruasjonene dine, bør du nevne det for fastlegen din. Det kan tyde på at du ikke har eggløsning, eller at du er veldig undervektig ellet trener alt for hardt.

AnonymBruker
Skrevet

jeg bytta fra piller til p-sprøyte. å det er det beste jeg har gjort hvertfall :) ikek lenger ustabil og sint :P å sexlysten har bare sagt PANG!

Anonymous poster hash: 40c41...ee4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...