Gå til innhold

Høyskole - hobbyer vedsiden av?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går første året på høyskole. Nå har jeg nettopp meldt meg på en ny hobby, men lurer på om jeg har tatt på meg for mye. Hobbyen kommer til å koste litt, men ikke sånn at det går utover økonomien noe særlig, skal nok klare å kompensere for det. Det blir å drive med denne hobbyen 1 gang i uken + 3 helger i løpet av et halvt år, og litt hjemme.

I tillegg arbeider jeg hver 3. helg.

Er rett og slett redd for at det kommer til å gå ut over studiet mitt, men det er en hobby jeg trives veldig med og selvsagt håper at det går greit ved siden av skolegangen. Tenker også at det er viktig å leve litt og ikke bare sitte og lese og jobbe heller.

Nå lurer jeg på hva andre som går på høyskole driver med utenom lesing?



Anonymous poster hash: 0ed42...9ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva slags hobby snakkes det om her?

Anonymous poster hash: 3a992...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Jeg tror det kommer til å gå fint. Mange jobber mye ved siden av studier, og klarer det helt fint. "Hobbyen" min er trening, og jeg trener 10 timer i uka i tillegg til studier. Det inkluderer også en kveldstrening med et idrettslag som tar tid å komme seg til og fra. Det går helt fortsatt helt fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva slags hobby snakkes det om her?

Anonymous poster hash: 3a992...e07

Ønsker ikke å si det i fare for å bli gjenkjent, da det er en veldig sjelden hobby.

Anonymous poster hash: 0ed42...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går første året på høyskole. Nå har jeg nettopp meldt meg på en ny hobby, men lurer på om jeg har tatt på meg for mye. Hobbyen kommer til å koste litt, men ikke sånn at det går utover økonomien noe særlig, skal nok klare å kompensere for det. Det blir å drive med denne hobbyen 1 gang i uken + 3 helger i løpet av et halvt år, og litt hjemme.

I tillegg arbeider jeg hver 3. helg.

Er rett og slett redd for at det kommer til å gå ut over studiet mitt, men det er en hobby jeg trives veldig med og selvsagt håper at det går greit ved siden av skolegangen. Tenker også at det er viktig å leve litt og ikke bare sitte og lese og jobbe heller.

Nå lurer jeg på hva andre som går på høyskole driver med utenom lesing?

Anonymous poster hash: 0ed42...9ea

Det er jo "ingenting"!

Selv går jeg på et studium som er regnet for å være krevende, jeg brukte i gjennomsnitt 45 timer i uka på studier forrige semester og jeg endte opp med bra karakterer. Jeg har masse annet jeg driver med på fritiden, jeg går på ski, løper, padler, spiller TV-spill, ser veldig mye film + at jeg har en annen sær hobby som jeg bruker mye tid på. Og jeg er ikke noe supermenneske!

Det er en fordel å være strukturert og utnytte den tiden man har, så får man tid til mye :)

Anonymous poster hash: 66831...24e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...