Gå til innhold

Sparing

Gjest Elenath

Anbefalte innlegg

Gjest Elenath

Hvor mye setter du av hver måned?

Jeg har akkurat "ryddet" litt inne påskandiabanken og laget meg en konto til hver enkelt ting jeg sparer til. Har ordnet fast trekk fra lønnskontoen.

Sparer nå 1500 kroner måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chica_

Sparer 1250kr i mnd til BSU-kontoen. Prøver ellers å sette av 2000 i mnd på feriekontoen min. (jobbet ikke fullt i fjor, så jeg får ikke så mye feriepenger i år. mesteparten går med til faste utgifter, må derfor spare litt hver mnd får å ha nok penger når jeg skal på ferie!)

Ellers så sparer vi med å betale mer på huslånet enn det vi må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer faktisk bare 500 kroner i mnd inn på BSU. Men har felles økonomi med til tilkommende og han trekker og. Men ikke så mye sparing å skryte av. Vi prøver hver mnd å sette av litt ekstra, men det går som oftest dårlig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å spare 2000 kroner i måneden til sparekontoen og 1000 kroner i måneden til BSU.

Det er ikke alltid dette går, slik som de månedene jeg må betale studielånet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer egentlig veldig lite for tiden.

Det meste blir investert i hus og hage, men jeg ser på det som sparing likevel..

Ellers prøver jeg å få satt av noen tusenlapper på BSU i løpet av et år og sparer ellers opp kontanter når vi skal på ferie o.l. Blir mer motivert av å se at krukka med små og store penger blir full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er så flinke å spare, har dere hus, med tilhørende lån?

Jeg synes nemlig dere er så flinke. Klarer aldri å spare så mye pr mnd vi. Betaler ned litt ekstra på huslånet, men ellers synes jeg alt går til hus, hage og unger. Og det verste av alt er at vi har nokså gode jobber begge to, så vi burde vel egentlig klart å spare litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør ingen spesielle tiltak for å spare, men bruker ikke opp pengene våre for å si det sånn. Vi setter begge inn 15.000 på BSU kontoen hver desember, og ellers øker saldoen på kontoen sakte med sikkert. Kjøpte splitter ny bil før jul, og jeg begynte å betale på studielånet rett etter jul så det går jo noen tusenlapper til hver av de tingene hver måned.

Resten har vi på hver vår konto, har ikke noe behov for å ha "sparepenger" på en annen konto en den jeg bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sparer begge på BSU kontoer, men foreløpig ikke mer enn 100,- mnd.

Så ligger jeg småpenger på sparebørse og overfører nå og da til min konto i skandiabanken.

Ellers så går alt opp i utgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får spart veldig lite for tiden da jeg nylig har flyttet for meg selv og har trang økonomi :(

Men jeg prøver å spare litt, et par hundre lapper i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter ikke av et visst beløp hver måned, men er flink til å spare for det.... Hvis det ikke er noen spesielle utgifter (som betaling av ferie ), klarer jeg stort sett alltid å øke beløpet på kontoen hver eneste måned.

Men det blir vel annerledes jo mer det nærmer seg bryllup. Da får pengene bein å gå på ja.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Har ikke 5 øre som jeg kan spare, men regner med at ting forandrer seg når jeg kommer ut i arbeid. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer minimum 1500,- pr mnd på røykeslutt-kontoen min!! Og har gjort det siden jeg sluttet å røyke i fjor. Dro til afrika etter ett år. :sjarmor:

utenom det beløpet betaler jeg heller ned mer på lånene mine en å spare mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

utenom det beløpet betaler jeg heller ned mer på lånene mine en å spare mer.

Det er nok lurt, ja. Også en form for langsiktig "sparing". :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lurt, ja. Også en form for langsiktig "sparing". :-)

:Nikke:

*aline føler seg skrekkelig lur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter av 500 kroner hver måned, men har ikke mye å sette av utover det. Vi har nytt hus, masse huslån og masse ting vi må bruke pengene på der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Esther

Som alenemor er det ikke mye rom for sparing. Er heldigvis i den situasjonen at jeg huslånet mitt inkluderer bilen og holder seg allikevel innenfor 60% prosent av taksten på huset - faktisk tror jeg at det ligger innenfor 50%.

Leser at Suzy sparer 500 kroner måneden - det må sannelig jeg også klare. Det egentlige målet mitt er en konto med 20-30.000,- som en slags reserve.

Får mye feriepenger i juni - men jeg skal ha en skikkelig ferie også ... prioriterer det iår.

Ellers har jeg aksjesparing - men de pengene er bundet og skal ikke brukes. Har også en eksmann som forbarmer seg over meg iblant (eller ganske ofte, faktisk) - så jeg har absolutt ingen grunn til å klage ... gjør det heller ikke :-)

Må legge til at jeg har satt igang strøm- og telefonsparetiltak i huset ...

I det siste har jeg hatt strømregninger på 2900,- pr. mnd. - helt sykt, nå har jeg skrudd ned gulv-varmen, fortalt ungene at klærne ikke behøver vaskes før de er skitne - det virker nemlig enklere for dem å legge klær til vask enn å brette dem og legge/henge inn i skapet. Telefonregningen har også vært diger .. hvis de ikke slutter å ringe så mye til mobil, så sprerrer jeg telefonen for slike nr. Men jeg tror den siste samtalen jeg hadde med dem hjalp :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å spare 500 kr hver måned. Har ikke mulighet til mere. Med unger, ganske nytt hus og bil syns jeg pengene bare.....POFF.... borte! Men jeg er fornøyd så lenge jeg klarer å betale regningene og" ha hodet over vannet" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer 1250,- til BSU pr måned. I sommer har jeg spart 100000,- som er maxbeløpet inne på bsu-kontoen. Da skal jeg begynne å sette penger på en annen vanlig sparekonto. Skal prøve med 2000,- i måneden. For å ha litt i reserve, til fremtidig reise, oppussing og andre store utgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer 4000 hver mnd, og mannen sparer 2000.

Får lite feriepenger i år, så det jeg sparer går til ferie dette året.

Neste år blir det husbygging, og da får vel pengene vinger, tenker jeg.

Blir nok vanskeligere å spare da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...