Severus Skrevet 13. januar 2014 #162 Skrevet 13. januar 2014 Potet-sticks Sherbet Potet Sticks selges fortsatt, er samme gamle gule posen med rød og blå stripe. Å Sherbet har jeg sett hos Location, så 7/11 og Deli De Luca har sikkert det. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #163 Skrevet 13. januar 2014 Salt og pepper maarud potetskruer. Anonymous poster hash: 5d466...ee5 2
Gjest MissWinter Skrevet 13. januar 2014 #164 Skrevet 13. januar 2014 Cool Pops var veldig god, samt cola-isen man fikk kjøpt på nittitallet. Pepsi Twist var også veldig god. Av sjokolade savner jeg Milky Way Crispy Rolls, Yade, Melkedrøm. Men aller mest Mars Delight og en sjokolade-bar jeg ikke husker navnet på. Den var med mariekjeks, melkefyll(?), mørk og lys sjokolade. 2
Kassiopeia Skrevet 13. januar 2014 #165 Skrevet 13. januar 2014 Tror grunnen til at det nesten kun blir nevnt usunne varer, er fordi de fleste tolker denne tråden annerledes enn det du gjør. De fleste som har svart har tolket tittelen ("Snacks/matvarer som du savner i butikken") med ordet savn som noe man hadde før, men man ikke lenger har tilgang på. Du har derimot brukt ordet savn på en litt annen måte; nemlig som noe man aldri har hatt, men som man ønsker man kan få tilgang på. I og med at man ofte har idylliske tanker rundt godteriet man spiste som barn, er det naturlig at dette blir pekt på som noe man gjerne ville kunne kjøpe fortsatt. I tillegg har utvalget på økologiske varer og fersk- og fruktvareavdelinger blitt bedre de siste årene, så derfor er det logisk at man ikke savner ferske kantareller, i og med at de ikke har blitt trukket fra markedet (men heller blitt en del av et bedre utvalg). Anonymous poster hash: d5517...96a Her vil jeg si meg sterkt uenig. Det kan godt hende at utvalget har blitt bedre i landets største byer, men resten av befolkningen som er spredt rundt om i landet merker ingenting til denne bedringen. Jeg synes nesten det er direkte pinlig hvor forferdelig dårlig utvalg Norge har på frukt og grøntavdelinger og ferskvareavdelingene (spesielt kjøtt og ost) i forhold til mange andre land. 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #166 Skrevet 13. januar 2014 Jeg savner større utvalg av kjøttstykker, gjerne litt fetere. Det virker som det enten er kjøttdeig, ytre- eller indrefilet eller grytekjøtt og entrecote her til lands, for å sette det veldig på spissen. Da snakker jeg om kjøttet som føres i en gjennomsnittlig butikk. Anonymous poster hash: eb366...fc1 10
Gjest Vinglepetra Skrevet 13. januar 2014 #167 Skrevet 13. januar 2014 Jeg savner større utvalg av melk og meieriprodukter. Sammenlignet med mange andre land har vi utrolig begrenset utvalg her. Den feteste melken har 3,9 % fett, i andre land kan man finne melk med 8% fett. Fettfri gresk yoghurt har vi heller ikke, og kun Tine som produserer cottage cheese, noe som gjør at de kan presse prisene opp til himmels. Uff, fikk et lite frustrasjons utbrudd her, har vært mye i Storbritannia gjennom oppveksten og der er utvalget noe helt annet enn det vi har her. Savner det veldig.
Morning Bliss Skrevet 14. januar 2014 #168 Skrevet 14. januar 2014 Husker noen Brus-bilen? En sånn bil ala Isbilen som kjørte rundt i Oslo og solgte masse brus.. Hva skjedde med den?
Djungelvrål Skrevet 14. januar 2014 #170 Skrevet 14. januar 2014 Husker vi pleide å få tak i drakula kjærligheter (sorte firkantede) på bensinstasjon og på videosjapper. De hadde sort papir med bilde av en drakula i rødt på. mmmmmmmm 1
RedRobbin Skrevet 15. januar 2014 #171 Skrevet 15. januar 2014 Noen som husker en pose med små bamsekjeks som var fylt med sjokolade? De var gooooode!! 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #172 Skrevet 15. januar 2014 Lange Jan godteri! Var favoritt lørdagsgodteriet på 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet. Først var det bare med banansmak (den var best) før det kom noen flere smaker tror jeg.... Flere som husker Lange Jan? Anonymous poster hash: 77eba...97d 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #173 Skrevet 15. januar 2014 Det var en sånn is, men husker ikke hva den heter! Den var i et grønt beger, og oppi var det masse grønne små kuler! Anonymous poster hash: b8803...3c9 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #174 Skrevet 15. januar 2014 Jeg savner fanta mango! Den var så god:)Anonymous poster hash: 8fba8...0cf 1
twirlX Skrevet 15. januar 2014 #176 Skrevet 15. januar 2014 Det var en sånn is, men husker ikke hva den heter! Den var i et grønt beger, og oppi var det masse grønne små kuler! Anonymous poster hash: b8803...3c9 Jaa, de har nevnt den lengre bak i tråden:-D supergod!!
mumfi Skrevet 15. januar 2014 #177 Skrevet 15. januar 2014 Noen som husker en pose med små bamsekjeks som var fylt med sjokolade? De var gooooode!! Mener du cartoonies? De selges enda i butikk
havanaa Skrevet 15. januar 2014 #178 Skrevet 15. januar 2014 Det var en sånn is, men husker ikke hva den heter! Den var i et grønt beger, og oppi var det masse grønne små kuler! Anonymous poster hash: b8803...3c9 Den er nevnt litt tidligere her
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #179 Skrevet 15. januar 2014 Savne fanta mango!Anonymous poster hash: 8fba8...0cf 1
Munchlax Skrevet 15. januar 2014 #180 Skrevet 15. januar 2014 Cool pops? Jeg også! Den var så god Den er å få tak i i Svergie. Spiste den senest sist sommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå