Gå til innhold

Snacks / matvarer som du savner i butikken.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg savner et godteri som jeg ikke engang husker navnet på. Det var runde sukkertøy med samme form som halslinser bare litt større. Så fantes de i tre (tror jeg) smaker, gul, grønn og orange. Kjernen var myk og skikkelig klissete. Husker at posene var gjennomsiktige;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. er du sikker på at de var runde? Jeg synes å huske at de var nesten litt peanøttformet. Men det kan hende jeg blander dem sammen med noe annet. Og skallet ytterst var ikke hardt, men nesten litt skumgeleaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombestemte meg.. ikke peanøttformet, men som litt avlange "egg". Minner meg om påske av en eller annen grunn.

Endret av Lea2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaa - husker og dem! De i litt sånn mørk gul, grønn og en annen farge formet som litt store jelly-beans. Det var skikkelig irriterende å ikke huske navnet!

Edit; hva finner man ikke om man leter? :D
http://www.klikk.no/multimedia/archive/00401/Cloetta_Drage_Egg_B_401412b.jpg

Endret av Lenaludvigsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner et godteri som jeg ikke engang husker navnet på. Det var runde sukkertøy med samme form som halslinser bare litt større. Så fantes de i tre (tror jeg) smaker, gul, grønn og orange. Kjernen var myk og skikkelig klissete. Husker at posene var gjennomsiktige;)

ååh, ja! De solgte det på den butikken som var før. LIDL. den tyske :P

Anonymous poster hash: 2fc8d...674

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg jammen se etter dem neste gang jeg er på Lidl. Er generelt ikke så glad i sånt type godteri (sjokolade for alle penga), men det kan jo hende navnet på dem står på i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg jammen se etter dem neste gang jeg er på Lidl. Er generelt ikke så glad i sånt type godteri (sjokolade for alle penga), men det kan jo hende navnet på dem står på i alle fall!

har dere Lidl der du bor?!

Anonymous poster hash: 2fc8d...674

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er ikke drageegg jeg mener de har på Lidl. (drageegg selger de kun om påsken)

" Det var runde sukkertøy med samme form som halslinser bare litt større. Så fantes de i tre (tror jeg) smaker, gul, grønn og orange. Kjernen var myk og skikkelig klissete."

Da tenker jeg på de som de har på Lidl. Kjernen er vell litt flytende, men veldig klissete.



Anonymous poster hash: 2fc8d...674
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tropobrus frå grans!

Denne finnes fremdeles, er å få tak i på Rema1000 her jeg bor (Mjøndalen).

Anonymous poster hash: f7bd0...081

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner et godteri som jeg ikke engang husker navnet på. Det var runde sukkertøy med samme form som halslinser bare litt større. Så fantes de i tre (tror jeg) smaker, gul, grønn og orange. Kjernen var myk og skikkelig klissete. Husker at posene var gjennomsiktige;)

Ååja! Husker det var veigodt nr. en når vi var på bilferie i Norge :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)

Og cognac-kuler i pose! De hadde samme med eggelikør tror jeg. Finnes ikke i helt maken til disse når tror jeg.

Jeg savnet og savnet og savnet og plutselig fikk jeg de i pakkekalender av samboeren min. De var fra Black Cat, blir solgt i små gjennomsiktige poser og smaker nokså likt som de jeg husker fra en del år tilbake (kanskje sjokoladen utenpå smaker bittelitt gammelt). De har også i eggelikør med hvit sjokkis.

http://www.black-cat.no/product.html/kaffesjokolade-cognackuler-3-kg?category_id=25

Vil bare legge til at dette ikke er en reklame for Black Cat, da de jeg har vært innom har verdens dårligste service, ca, men ble så glad da jeg fikk dem selv at jeg måtte dele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si hva jeg savner, og da mener jeg savner som i å kontakte tidligere leverandører og bruke dagesvis på å søke etter det; champagnedrops. Hvor har de blitt av? En gullkalv til den som finner champagnedrops til meg.

Shio med ferskensmak er også et savn for meg. Husker reklamesangen; 'Shio-Shio-natural-Shio-Shio-Shio-it's natural! Without sugar, it tastes real good..'

Den var real good, altså.

Den extra med sitron kjøper jeg forøvrig flere av i uka, får jeg en PM fra Bergensdamen som savnet den kan jeg alltids sende en liten pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lange Jan godteri! Var favoritt lørdagsgodteriet på 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet. Først var det bare med banansmak (den var best) før det kom noen flere smaker tror jeg....

Flere som husker Lange Jan?

Anonymous poster hash: 77eba...97d

JA!! Husker vi hadde spesielle ritualer da vi spiste dem. Det optimale var å ta to svarte og en rosa, klemme og trekke på dem til de ble myk, og flette dem sammen før det hele ble langsomt fortært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flips, syrlige firkantede drops. Den mørkerøde var spesielt god.

Tusenfryd, fruktdrops i eske. Husker jeg alltid fikk det med meg hjem etter et besk hos farmor :)

Cricket, sjokoladeplate med sprøristet ris. Hadde blått papir og var støpt på samme måte som fesk helnøtt (ikke den største platen) Mye bedre en chrispo så jeg forsto aldri hvorfor den fikk bilog Chricket forsvant.

Men med tanke på figuren så har de nok som bestemte å fjerne disse produktene gjort meg en tjeneste :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...