Litjpusi Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 (endret) Planlegger sommerferien for i år og vi har bestemt oss for Portugal. Vi et par i begynnelsen av 30-årene som reiser alene. Har lyst på en avslappende og romantisk tur hvor vi kan nyte stranda og god mat, men også ha mulighet til litt shopping (hehe dette er et ønske fra meg, men ikke fra mannen ). Men hvor er det best å dra, kysten ved Algarve eller kysten ved Lisboa? Er det mye kaldere ved kysten i Lisboa (Cascais/Estoril) enn i Algarve? Er det "syden-syden" overalt i Algarve eller kan man finne koselige steder uten altfor mange turister også? Kom gjerne med tips :) Endret 8. januar 2014 av Litjpusi
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #2 Skrevet 22. desember 2017 Hei😊 Jeg lurer veldig på det samme her og hvem by der reiste til ? Anonymkode: 70d30...d97
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 Prøvde hardt og brutalt å komme oss til Lagos neste sommer men det var vanskelig å få direkte fly dit. Dermed måtte vi velge et annet land. Lagos ligger i vestre del av Algarve og er kjent for veldig spesielt landskap det var iallefall det vi var ute etter. Anonymkode: 2ae70...5eb
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #4 Skrevet 28. desember 2017 På 8.1.2014 den 13.33, Litjpusi skrev: Planlegger sommerferien for i år og vi har bestemt oss for Portugal. Vi et par i begynnelsen av 30-årene som reiser alene. Har lyst på en avslappende og romantisk tur hvor vi kan nyte stranda og god mat, men også ha mulighet til litt shopping (hehe dette er et ønske fra meg, men ikke fra mannen ). Men hvor er det best å dra, kysten ved Algarve eller kysten ved Lisboa? Er det mye kaldere ved kysten i Lisboa (Cascais/Estoril) enn i Algarve? Er det "syden-syden" overalt i Algarve eller kan man finne koselige steder uten altfor mange turister også? Kom gjerne med tips Ville gått for Algarve. Det blir lange strekk å bevege seg over i Lisboa om dere ønsker strandliv. Kan være ganske kaldt og guffent også. Anonymkode: a0d55...e0e
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 Jeg ville valgt Algarve, og heller tatt dagstur til Lisboa eller andre byer. Algarve er ganske syden-syden, men det er ikke så ille siden mange av hotellene ligger langt unna sentrum og stranda. Det største minuset med Algarve (og sikkert Portugal generelt) er at du han være uheldig med vind og vann. Da vi var der midt i juli et år var det kanskje 16 grader i vannet og veldig mye vind om kvelden, men null vind midt på dagen. Altså var det steikvarmt hele dagen, men for kaldt i vannet. Og om kvelden var det for kaldt for meg til å gå uten jakke. Anonymkode: 91c3a...a84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå