AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Hei! jeg har en god kamerat av meg som jeg prøver å finne litt ut av. Han har et unormalt stort bekreftelsesbehov som viser seg ved at han alltid må være midtpunkt- snakke mest/fortelle i sosiale settinger, alltid sier ja til å være med på alt med kompiser, har stort sexbehov og har ligget med maange jenter,opptatt av å se bra og ut og trene hele tiden, liker å vise seg frem i minst mulig klær. Dette er noe av det som er tydelig..først ble jeg irritert på han, men etter en stund har jeg funnet ut at han MÅ slite med seg selv på et eller annet område. Noe må ha skjedd i barndommen/ungdomstiden...og jeg har nå begynt å faktisk synes synd på han. Hvis det er noe så ønsker jeg jo at han skal få hjelp el snakke med meg. Han tyder ikke på dårlig selvtillit, men innerst inne tror jeg han er livredd for noe, det er en side av han som han ikke viser, han gråter f.eks aldri og viser sjeldent følelser..virker litt følelseskald. Jeg lurer litt på, hva kan være grunnen til at noen oppfører seg slik? Kan det være misbruk tidligere som gjør at en blir så lukket men må ha bekreftelser hele tiden? noen som vet? eller andre alvorlige ting? mobbing, lite omsorg,svik?? har ikke opplevd noe av dette selv, så derfor vanskelig å vite hvordan man utvikler seg etter noe sånt. Hilsen jente28 Anonymous poster hash: f6d46...c91
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 ja mindreverdighetskompleks/markeringsbehov bunner jo oftest i dårlig selvtillit, og det kan ha mange årsaker, ikke bare misbruk.. Han kan ha blitt mobbet som barn, opplevd å være utenfor, han kan ha hatt foreldre som viste ham lite kjærlighet og eller aksept som liten, og har derfor et stort behov for å bli sett nå. Han kan ha opplevd vold eller misbruk, eller han kan generelt bare ha væært "usynlig". Kjenner en som var litt sånn, og han hadde store tilknytningsproblemer fordi han var adoptert som baby og det alltid lå i ham et sted at han var "uønsket" . Selv har jeg slitt m dårlig selvtillit ift utseendet fordi jeg ble mobbet for det som barn, og har derfor et behov for bekreftelse på at jeg ser bra ut (på byen etc). Jeg har fått mye slik bekreftelse som voksen men gruer meg til det avtar. Kan du ikke prøve å snakke m kompisen din på ordentlig, og høre litt sånn forsiktig.. Åpne deg om noe som kan relateres og høre hva han sier? fint du bryr deg ihvertfall Anonymous poster hash: 0e6cc...79b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Jeg tenker han har godt selvbilde men dårlig selvtillit, og må bruke eksempelvis damer og ligg for å bekrefte sinn verdi. Litt som min eks dette, med mange sexpartnere og et stort behov for å være midtpunktet. Jeg så etter hvert hvorfor han var sånn. Han hadde et enormt ego, et grandiost selvbilde men var ganske så usikker når det skulle tas avgjørelser f. eks. Alt dette bunnet i at hans foreldre har foret han med lovprisninger fra han var liten gutt, i så stor grad at han trodde han var noe helt spesielt her i verden og at de fleste andre var "dumminger". Det triste er at han oppdrar sønnen sin på samme måte..som nesten kan minne om narsissisme. Anonymous poster hash: cc91d...c09
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Kjenner også en slik. Moren hans døde da han var ung, og han ble mobbet på skolen. Måtte kjøpe seg venner. Egentlig er han en toppen fyr, men han har blitt sykelig opptatt av å være midtpunkt, ha tusen venner, og er veldig kynisk i forhold til damer. Veldig grunn i følelseslivet også, selv om han tror selv han er veldig unik og dyp. Klager mye om samfunnet og verden... Anonymous poster hash: df35e...530
FalconPunch Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 (endret) . Endret 8. april 2018 av FalconPunch
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Han har et stort konkurranseinstinkt. Ligge med flest, være mest sosial, vise at han har best kropp. Ja, han er en vinner og vil forbli en vinner. Anonymous poster hash: 94b5f...9a4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå