Gå til innhold

Noen som er kjent i Oslo?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg og en venninne skal til Oslo på konsert i mars.. Vi tenkte å bestille hotell relativt kjapt men vi har ikke peiling på hva vi skal velge siden vi ikke er kjent. Vi var i Oslo i oktober og lå da på ett hotell som tydeligvis var ca 15-20 minutter fra sentrum (å gå da vell og merke). Det var altså langt borte fra det meste.. Vi skal denne gang på konsert på rockefelleren (sentrums scene), ligger dette midt i sentrum? Noen som er kjent i Oslo som vet hotell som ikke ligger langt i fra?

Hadde satt stor pris på tilbakemelding :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn umiddelbart vil jeg anbefale deg å sjekke ut Nordic Choice hotell, Møllergata 26.

Ligger rett ved Sentrum Scene, (ca. 3-5 minutters gange), og er et rimelig og forholdsvis nytt hotell. :)

Skrevet

Anker Hotel/Hostel er rimelig og ca 5min å gå unna :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg googlet sentrum scene og hotell, og google kom opp med dette som nærmest:

https://www.nordicchoicehotels.no/comfort/comfort-hotel-xpress/?utm_source=google&utm_medium=places&utm_campaign=co

Jeg har aldri benyttet hotellet, så kan ikke gi det hverken tommel opp eller ned, men strøken kan være litt halvrufsete. Jeg personlig har aldri følt meg utrygg der, men det kommer jo an på hva dere er komfortable med. Hotellet ligger iallfall i umiddelbar nærhet til Sentrum Scene og Rockefeller.

Anonymous poster hash: 731bf...c22
Gjest Morgun
Skrevet

Anker Hotel/Hostel er rimelig og ca 5min å gå unna :)

Du anbefaler ikke folk som er ukjent i Oslo å bo borte i det hølet der. Det er et av de verste strøkene i hele byen.

• Liker 16
Skrevet

Du anbefaler ikke folk som er ukjent i Oslo å bo borte i det hølet der. Det er et av de verste strøkene i hele byen.

Det er jeg faktisk helt enig i.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sentrum Scene og Rockefeller ligger i sentrum, ja. På hotell.no gir søket Oslo sentrum følgende liste. Priser i stigende rekkefølge:

http://www.hotell.no/norge/oslo/oslo-sentrum/hotell

Jeg har ikke sett så nøye på den, men Comfort Hotel Xpress Oslo ligger greit til.

http://kart.finn.no/?finnkode=24733832&adType=JOB&title=M%F8llergata+26%2C+0179+Oslo&mapType=finnvector&showPin=1&utmx=262426&utmy=6649735

Anonymous poster hash: 7cb11...333
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei, Grunerløkka er vel ikke noe høl!!!!

Anker hostel er kanskje ikke noe fint hotell akkurat, jeg ville heller ikke anbefalt det til noen, men herregud området er ikke dårlig. Det er ikke mye bedre i Dronningensgate, i horestrøket. Thon Hotel Astoria har veldig billige rom der og det er rett ved Karl Johan, men jeg tror jeg ville anbefalt noe annet.

Hva med Comfort hotel Xpress, rockehotellet til Stordalen, kanskje det er noe å sjekke ut?

Anonymous poster hash: f5602...0cd

Gjest Morgun
Skrevet

Du kan sjekke ut Clarion Hotell Folketeateret. Det ligger veldig sentralt i forhold til Sentrum Scene og Rockefeller.

• Liker 2
Skrevet

Sånn umiddelbart vil jeg anbefale deg å sjekke ut Nordic Choice hotell, Møllergata 26.

Ligger rett ved Sentrum Scene, (ca. 3-5 minutters gange), og er et rimelig og forholdsvis nytt hotell. :)

Tusen takk for tilbakemeldingen :) Ser noen andre også har nevnt dette så da blir det nok det :)

Skrevet

Anker hostel er kanskje ikke noe fint hotell akkurat, jeg ville heller ikke anbefalt det til noen, men herregud området er ikke dårlig. Det er ikke mye bedre i Dronningensgate, i horestrøket. Thon Hotel Astoria har veldig billige rom der og det er rett ved Karl Johan, men jeg tror jeg ville anbefalt noe annet.

Hva med Comfort hotel Xpress, rockehotellet til Stordalen, kanskje det er noe å sjekke ut?

Takk for svar, ser de fleste nevner dette så skal absolutt se på det :)

Gjest Morgun
Skrevet

Har ikke uttalt meg om annet enn det området rundt Anker og legevakta og, jo, det er et høl med masse dopsalg og annen dritt.

• Liker 4
Skrevet

Hva i alle dager er forferdelig med strøket rundt der?

Min egen mor har bodd på hotellet der og var storfornøyd. Jeg bodde rett oppi gata for hotellet noen år tilbake også.

• Liker 2
Skrevet

Har ikke uttalt meg om annet enn det området rundt Anker og legevakta og, jo, det er et høl med masse dopsalg og annen dritt.

"Neitakk", også går man rett frem.

Man risikerer dop-tilbud i hele området rundt Sentrum Scene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke Grünerløkka, feil side av elva. Det er bare eiendomsmeglere som kaller det området Grünerløkka, selv om den delen av Storgata/Hausmanns gate formelt hører til bydel Grünerløkka. Deler av Hausmanns gate hører til bydel St. Hanshaugen, men er det på St. Hanshaugen? Nei.

Man skal ikke lenger unna Anker enn et halvt kvartal for å være i et strøk med en helt annen tone, men akkurat kvartalet rundt Anker er tungt preget av ranere, dopselgere og innpåslitne menn som tror de får seg noe med å være ekle og påtrengende mot kvinner. Dopselgerne er greie å håndtere. De som begynner med å spørre om man vil ha noe og så går over til å rane deg er ikke så greie.

Jeg har bodd i området i over ti år og vet godt hva jeg snakker om.

Comfort Hotel Xpress skal være et godt hotell, så støtter anbefalingen.

TS: Thon Hotel Munch er et også et bra og rimelig hotell.

Anonymous poster hash: 6dbb8...13e

• Liker 7
Skrevet

Scandic Byporten, Radisson blue plaza, Grand hotel, Rica Oslo Hotel og Thon Hotel Cecil.

Skrevet

Det er ikke Grünerløkka, feil side av elva. Det er bare eiendomsmeglere som kaller det området Grünerløkka, selv om den delen av Storgata/Hausmanns gate formelt hører til bydel Grünerløkka. Deler av Hausmanns gate hører til bydel St. Hanshaugen, men er det på St. Hanshaugen? Nei.

Man skal ikke lenger unna Anker enn et halvt kvartal for å være i et strøk med en helt annen tone, men akkurat kvartalet rundt Anker er tungt preget av ranere, dopselgere og innpåslitne menn som tror de får seg noe med å være ekle og påtrengende mot kvinner. Dopselgerne er greie å håndtere. De som begynner med å spørre om man vil ha noe og så går over til å rane deg er ikke så greie.

Jeg har bodd i området i over ti år og vet godt hva jeg snakker om.

Comfort Hotel Xpress skal være et godt hotell, så støtter anbefalingen.

TS: Thon Hotel Munch er et også et bra og rimelig hotell.

Anonymous poster hash: 6dbb8...13e

Jeg har også bodd der, og har absolutt ikke samme erfaring.

• Liker 1
Skrevet

Comfort Hotel Xpress, Clarion Collection Hotel Folketeateret, Clarion Hotel Royal Christiania, Thon Hotel Terminus ++

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe helt annet å bo et sted og lære seg å overse dritten enn det er å komme som turist til et slikt sted. Jeg skjønner ikke hensikten med å anbefale folk å bo på et slikt sted når de kommer til Oslo. Du vil kanskje anbefale en tur langs Akerselva ned til Grønland etter konserten også, eller?

Anonymous poster hash: 0fe1e...7ba

• Liker 10
Skrevet

Det er Oslos verste sted, jeg bor også i Oslo-området.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...