Gå til innhold

Barnevernspedagog?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 19 år som skal søke studier nå. Jeg er veldig usikker, men tror det blir barnevernspedagog. Noen her som vil fortelle hvordan disse årene er? Hvordan er pensum? Noen "spesielle" ting jeg bør være obs på? På forhånd takk:)

Anonymous poster hash: df77c...f07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går siste året på bachelor i barnevern og har trivdes veldig godt med studiet.

Etter hva jeg har skjønt så er det ulikt opplegg fra studiested til studiested, så det jeg skriver videre stemmer ikke for alle studiestedene.

Jeg går på universitet og vi har hatt greit opplegg med teori i 1.klasse, praksis 3 semester, og resten teori. Bacheloroppgave i 6.semester. To skoleeksamen, tverrfaglige. To hjemmeeksamen, også tverrfaglige. En praksisoppgave og flere arbeidskrav (både alene og i grupper). Og bacheloroppgaven og muntlig trekkoppgave til slutt.

Pensum er godt, kanskje litt mangefullt på nyere metoder etter min mening og kanskje noe ukritisk både i fagbøker og av foreleserne, men følger man aktivt med på hva som skjer så kan man lese seg litt opp på egenhånd.

Av fag har vi jus, sosialantropologi, politikk, sosiologi, psykologi, barnevern (saksbehandling, fosterhjem, ettervern, miljøarbeid, adferdsproblemer etc.), etikk, pedagogikk, sosialpedagogikk, vitenskapsteori og felt som rus, vold, seksuelle misbruk, selvmord og mobbing.

Jeg er glad jeg valgte denne veien å gå og angrer ikke.

Send gjerne en PM om du lurer på noe mer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...