AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Er det noen som har vært på Mauritius, Maldivene, Seyschellene, Bora Bora eller lignende og som kan fortelle litt? Har dere bestilt charter, eller seperat? Hvor mye penger bør man legge i en slik ferie? Hvor lenge bør man være? Når på året bør man reise? Anonymous poster hash: 455bc...f6b
voff_voff Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Jeg giftet meg på Mauritius i fjor, så kan fortelle litt om det. Det finnes ikke charter til Mauritius, men vi bestilte gjennom reisebyrå (Magellan, veldig fornøyd med dem). Grunnen til at vi valgte å bestille gjennom reisebyrå, var for å slippe å styre med alt det praktiske rundt bryllupet selv, ellers hadde vi sikkert bestilt fly og hotell separat selv. Fly, 4 stjerners hotell med halvpensjon og transfers for to personer ble altså bestilt som en pakke, som kostet litt i underkant av 40 000 for 10 netter. Vi hadde nok klart oss med 8-9 netter hvis vi ikke hadde giftet oss i tillegg. Det spørs jo hvor mange dager dere ønsker å tilbringe på stranden, da - vi blir fort rastløse og orker ikke en hel uke med bare å ligge på stranden. Det var noe av grunnen til at vi valgte Mauritius - det er mye å finne på der selv om det også er et typisk strandparadis. Vi bodde på The Sands ved Flic en Flac, og var veldig fornøyd med hotellet, servicen og maten. Man kan nok absolutt få det billigere ved å velge 3 stjerners, det spørs jo hvilken standard dere ønsker. I tillegg brukte vi ca. 10 000 på aktiviteter, utflukter, taxi, suvenirer, snacks osv., så totalt brukte vi 50 000 (+ 10 000 på bryllupet). Mauritius anses som en helårsdestinasjon. Vi var der i januar, da det er veldig varmt, høy luftfuktighet og størst fare for regn og sykloner (dette gjelder også for februar), men det var ikke noe problem for oss. Det var en syklon som passerte øya rett før vi kom dit, så det var ganske dårlig vær da vi landet, men etter å ha kommet oss til hotellet og sovet noen timer, våknet vi til strålende sol. Ellers opplevde vi et par korte regnskurer, før den siste dagen, som regnet helt bort. Vinteren der (altså vår sommer) er visst tørrere, med temperaturer som en god norsk sommer. Det blir litt for kaldt for min del (men sikkert bra for de som ikke tåler så mye varme), så vil tro det er best å reise om høsten / tidlig vinter eller på våren. Aktiviteter: Vi var på en heldags båttur med delfinsafari og bademuligheter og en sightseeingtur rundt sørvest-delen av øya. I tillegg tilbragte vi to dager i naturparken Casela, med bl.a. muligheter for nærkontakt med løver og geparder, quad biking, zip lining m.m. Alt dette anbefales! Ellers har man selvsagt bading, snorkling, dykking osv.
kguago Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Jeg har vært på Bora Bora for noen år siden, det var i september. Tror at det er best å dra dit mellom mars-november, da er det i hvertfall ikke orkansesong. Var utrolig vakkert der, og en god del turister. Veldig populært for par på bryllupsreise. Det er nok temmelig dyrt også, men en uforglemmelig opplevelse, tror jeg nok. Vi var forøvrig der med seilbåt, så vi levde billig.
Nybegynner 2009 Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 Jeg var på Maldivene i august for noen år siden. Det er egentlig regntid da, men vi hadde kun to regnskyller på 10 min stykke. Vi var der i 8 dager, reiste med Manta reiser, utrolig fornøyd med det! Vi betalte ca 14 000 pr pers for halvpensjon i bungalow på stranden. Vi var på Kuredu som er en av de største øyene (1,7 km lang), og her har de golfbane. Jeg vil anbefale Maldivene på det varmeste om du er ute etter en rolig, avslappende ferie. Men vet det er forskjell på øyene og aktiviteter de har. Det er et Fantasisk nydelig sted, utrolig opplevelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå