Gå til innhold

Indisk mat, hjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk for tips, Vinglepetra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok en kikk på menyen for deg. Kanskje du kan gå for rekecoctail til forrett (eller en av suppene, selv om de nok har en del krydder i seg) og f.eks. Chicken Tikka (nr. 26) til hovedrett? Chicken Tikka ligner litt på europeisk mat, og her får du den servert med ris og salat til.

Ellers kan du jo spise litt hjemme på forhånd så du ikke er skrubbsulten om du ikke får ned noe! Og blant dessertene er det nok noe du liker!

Skrevet

Mulligatawny har jeg spist før, det var godt, jeg tenkte jeg kunne prøve den! Og da ser det ut som Chicken Tikka er veien å gå, hvis jeg ikke får til en spesialbestilling. Takker så mye alle sammen!

Skrevet

Butter chicken er såvidt jeg husker ikke så mye krydret. Og på de fleste indiske restauranter får du servert all mat i skåler og forsyner deg derfra selv, så da trenger jo du ikke ta så mye av sausen om det er den du ikke liker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Korma er heller ikke mye krydret. Og veldig god.

Ellers så er jo, som en tidligere nevnte, tandoori rettene med saus ved siden av.

Og masse grønt til. Kyllingen er grillet i tandoori ovn som gir kjøttet en kjempe god smak.

Det er ganske safe!

Ellers så er jo Tikka Masala rimelig bankers. :)

Anonymous poster hash: 6c729...64e
  • Liker 1
Skrevet

Takk! Jeg skal be om "uten saus", tror jeg. Da ordner det seg nok.

Skrevet

Jeg skulle ha laget Butterchicken sånn at Pringle hadde likt det, jeg ja.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg skal på indisk restarant og jeg gruer meg litt, for jeg er ikke så glad i de fløte/yoghurtsausene, som jeg synes fort blir kornete, og krydderne liker jeg heller ikke så godt. Har noen tips til hva jeg kan bestille som ligner mer på europeisk mat? Vil styre unna fritert og for mye brød/ris. Kan gjerne være kjøtt.

Fullt mulig å bestille ulike sauser og lite sterke retter. Ei venninne av meg gjør alltid det, og da smaker det i grunnen ganske smakløst, men typisk vanlig kjøtt bare med litt krydder på. Drikk mye og bestill tilbehør til, så går det nok bra. Alternativt er det noen restauranter som har f.eks biff og andre europeiske retter på en helside (som regel bare et lite utvalg).

Uten saus kan det bli tørt, spør evt. om å få kjøttet ved siden av sausen, så velger du selv hvor mye saus du vil ha.

Endret av Ariana
  • Liker 1
Skrevet

Jeg skulle ha laget Butterchicken sånn at Pringle hadde likt det, jeg ja.

Høres ihvertfall yummi ut!

Skrevet (endret)

Det gikk faktisk kjempebra, betjeningen var svært imøtekommende og serviceinnstilte, jeg fikk suppe og kjøtt uten saus og salat uten tomat, og så delte vi på fatene med ris. Maten smakte helt utmerket!

Hehe, det glemte jeg: takk for all hjelpen! :laugh:

Endret av Pringle
  • Liker 6
Skrevet

Nå begynner jeg å bli dreven! Var på Peppes i kveld, og siden jeg ikke er så veldig begeistret for pizza, valgte jeg lasagne - tenkte ut dette før jeg dro - ba om å få den uten brød og smør og heller ekstra salat, salat uten tomat, og eventuell dressing ved siden av. Det var tydeligvis ikke noe vanskelig i det hele tatt. Jeg fikk en form med deilig lasagne, og ved siden av en diger, lekker salat med minst fire salattyper og rødløk, og ikke en tomatbit i sikte! Veldig fornøyd, og akkurat passe mett :laugh:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...