Pringle Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Jeg skal på indisk restarant og jeg gruer meg litt, for jeg er ikke så glad i de fløte/yoghurtsausene, som jeg synes fort blir kornete, og krydderne liker jeg heller ikke så godt. Har noen tips til hva jeg kan bestille som ligner mer på europeisk mat? Vil styre unna fritert og for mye brød/ris. Kan gjerne være kjøtt.
Antoinette Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Herregud, spis et annet sted. Du liker jo ikke indisk mat. 7
Pringle Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2014 Gæh, det skal være bursdagsfeiring, da blir det å stå over hele greia, da. 1
BlendaSensitive Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Haha, ja sier som den over meg. Spis et annet sted du. Krydder er jo det essensielle med indisk mat, så selv grilla kjøtt faller nok ikke deg i smaken.
Antoinette Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Hvis du skal sitte å pirke i maten så ødelegger du uansett bursdagen så bli hjemme. 2
Lea2 Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Tandoori har gjerne sausen ved siden av. Indisk mat: Krydder, saus, ris og naanbrød. Akkurat det du liker best tydeligvis Men spør om de har noe som er lite krydret og uten saus, så er jeg sikker på at de finner på noe lurt. Det hender jo at det er barn som ikke liker krydret mat for eksempel. 1
Pringle Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2014 Ja, jeg har skjønt at jeg ikke liker indisk. Derfor er det så utgjort at de velger en indisk resutaurant å ha sammenkomsten på. Men kanskje jeg kan be om en spesialrett, bare jeg tør.
Gjest Morgun Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Du kan jo ta med deg noe, f eks chilireker, og spørre om å få tilberede de på kjøkkenet der? 3
Lea2 Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Du kan jo ta med deg noe, f eks chilireker, og spørre om å få tilberede de på kjøkkenet der? 8
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Kan du ikke bestille noe vegetar og be om at den skal være mildt, mild, mild, mild? Anonymous poster hash: 871d4...a4f 1
Pringle Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #11 Skrevet 7. januar 2014 Du kan jo ta med deg noe, f eks chilireker, og spørre om å få tilberede de på kjøkkenet der? Joda Verste er at dette får meg til å føle meg rasistisk.
Antoinette Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Du tar ikke med deg egen mat på en restaurant og ber de om å få bruker deres kjøkken.... altså, noen av de som svarer her inne.... jeg mangler ord. Okay, be om ris og naan og kylling grillet uten krydder. Vært høflig og smil så går det nok bra :-) 12
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Umulig å komme med tips, med mindre du sier hvilken restaurant det er. På mitt favorittsted er det et par typer som sikkert kunne funket for deg, men har ikke sett noe tilsvarende andre steder. Anonymous poster hash: 8176b...9e0 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Joda Verste er at dette får meg til å føle meg rasistisk. Ikkeno rasistisk med å ikke like visse ingredienser, og når det indiske kjøkkenet ofte består av den typen så er det forståelig at du ikke liker det. Jeg vil nesten foreslå (hvis det er en god restaurant) å spørre kelneren om tips og si at du ikke er så glad i tykke sauser og krydder. Anonymous poster hash: f60de...1af 1
Pringle Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #15 Skrevet 7. januar 2014 (endret) Takk for alle mer og mindre seriøse og humoristiske forslag Dette gjelder New Dehli i Oslo. Jeg har ikke vært der før, men på noen andre indiske restauranter, og erfaringen fra gang til gang sementerer at indisk ikke er noe for meg. Men jeg skal teste ut det å be om noe enkelt, jeg kan bruke det som eksponeringstrening, høhø. Endret 7. januar 2014 av Pringle 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #16 Skrevet 7. januar 2014 Du tar ikke med deg egen mat på en restaurant og ber de om å få bruker deres kjøkken.... altså, noen av de som svarer her inne.... jeg mangler ord. Det var en referanse til en annen tråd Anonymous poster hash: 0b378...1eb 2
Pringle Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #18 Skrevet 7. januar 2014 kanskje de har barnemeny? Ser ikke sånn ut
DysterPytten Skrevet 7. januar 2014 #19 Skrevet 7. januar 2014 De fleste indiske restaurantene serverer annen mat også. Alt fra kjøttkaker til burger liksom.
Gjest Vinglepetra Skrevet 7. januar 2014 #20 Skrevet 7. januar 2014 Du kan bestille chicken tikka, det der grillede kyllingbiter, det følger ofte med en salat. Sunt og godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå