Gå til innhold

Når er det best å reise til Florida?


Marcia

Anbefalte innlegg

Hei!

Sambo og jeg planlegger en to ukers rundtur i Florida neste år, men er litt usikre på når på året det er best å reise. Så på Prisma sine hjemmesider at de ikke anbefaler perioden mai til oktober på grunn av mye regn, men samtidig sies det flere steder at det er forholdsvis kjølig der om vinteren. Vi ønsker jo å ha mest mulig fint vær, men kanskje ikke alt for drepende varmt. Er det noen av dere som har vært der og kan anbefale/ikke anbefale noen årstider?

Marcia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler ikke mai-oktober pga regn?? Såvidt meg bekjent er det i perioden august til november omtrent hvor det er mye regn. Var i Florida i juli i fjor, fantastisk vær, konstant 35-40 grader (OBS: Florida har høy luftfuktighet, så du bør tåle varme nokså bra for å ha det komfortabelt i såpass varme).

Hvis du ikke ønsker det altfor drepende varmt; reis nå (selv reiser jeg på fredag :) ). Temperaturen ligger rundt 30 grader, og det er godt og varmt for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd et år i Miami, og det beste været hadde vi i oktober-desember og februar -mai. På sommeren er det utrolig høy luftfuktighet + at er orkansesong. Dette er selvfølgelig forskjellig fra år til år. Ofte kan det komme en skur, og så er det fint vær igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, og takk for svar! Vi lurte litt på å reise i august, men det er kanskje ikke så lurt da. Bedre å reise på våren eller evt vente til litt lenger utpå høsten kanskje. Da rekker vi jo å spare litt mer også :-) Er det spesielle perioder på våren vi bør unngå? Tenker på f.eks. spring break, da er det vel kanskje ganske fullt overalt?

Pusekatt: God tur!!

Marcia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg støtter oktober-desember og februar-mai. Spring break er ved påsketider. Februar, mars er ok hvis du skal besøke en del parker... (Husker at det var litt mindre køer da enn om sommeren..)

I februar gikk jeg i sommerklær. Var passe varmt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler dere å reise i april/mai. Da er det godt og varmt, men ikke for varmt. Og lite sannsynlig med regn. Jeg har bodd der borte i et år og må si at april/mai var definitivt de beste månedene. Juli/august er drepende! Og fra ca juli og utover høsten er det jo Thunder Season, og da må man regne med å få en skikkelig skur hver dag. Og også hele dager med regn.

Så april/mai (etter påske) er TOPP!!!!! Send meg gjerne en melding hvis du trenger flere svar! Sitter inne med mye info om Florida!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig enig med [email protected] er kanskje aller best. Jeg har også bodd der borte ett år og har opplevd alle månedene. Allerede i mai begynner det å bli ganske så varmt så jeg tror nok at midten av april kanskje er optimalt :-)

Jeg har vært på ferie der 2 ganger etter at jeg bodde der - begge gangene i starten av september og da er det helt sinnsykt varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Ser ut som om vi reiser allerede neste vår i steden for på høsten da :-) Deilig å slippe å vente så lenge.

Er det noen spesielle steder dere vil anbefale oss å besøke? Tenkte å ta en rundreise fra Miami via østkysten til Orlando, så en tur til Clearwaterområdet og gjennom Everglades tilbake til Miami. Vi er ikke så veldig glad i digre steder med masse folk, så vi kommer til å gjøre oss ganske kjapt ferdig med Miami, Ft. Lauderdale og heller ta noen dager på de mindre, roligere stedene. Har dere noen gode tips? Burde vel tatt en tur til Key West også, men rekker vi kanskje ikke på en to ukers tur? Vil jo ikke bruke hele ferien på bilkjøring heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Naples på vestkysten er et nyyydelig sted!

Stikk innom et par dager iallefall. Flotte strender, topp shopping og dessuten en fin liten by. Dere kan besøke Naples før dere kjører gjennom Everglades på turen tilbake til Miami.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt fortalt at Ana Maria Island, som ligger på vestkysten litt sør for Clearwater tror jeg, er helt fantastsik fint og vedlig romantisk. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags naturkatastrofer da???

Det er jo slutten av sommeren/begynnelsen av høsten som feks er hurrican season!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier ikke a det ikke er mulig altså..men jeg har aldri hørt om noe sånnt før. Og da jeg bodde der var det definitivt sen sommer/tidlig høst som var tiden for skogbranner og orkaner etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...