AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Går på Grete Roede kurs. Har flere bursdager å lage kake til fremover og lurer på om det finnes noen kaker med mindre fett og sukker som faktisk er gode allikevel. Ønsker ikke å bruke søtstoff eller sukrin eller lavkarboingredienser heller. Kan selvsagt avstå helt fra å spise kake, noe jeg gjør hele tiden, men hyggelig å kunne ta et stykke kake som er mer enn en munnfull. Anonymous poster hash: 153e3...d4f
Gjest rådyr Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Ville heller lage en god kake når du likevel spiser det så sjelden De 100 kaloriene i forskjell har vel neppe så mye å si. Det kan da ikke være så sinnsykt mange bursdager det er snakk om? 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Noen er bedre enn andre, men kake er i grunnen kake. Kan det være en mulighet å lage fruktsalat i stedet?Anonymous poster hash: f64ce...774
Chelsea Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Også interessert i det samme siden jeg snart har bursdag og skal lage kake og ha med på jobben. Alle er så opptatt av å være sunne nå i januar så nesten umulig å vite hva man skal ha med seg!
Lea2 Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Kanskje en pai med mandelbunn og masse bær hadde vært noe? Servere med krem/vaniljekrem ved siden av så folk kan justere mengden selv? 1
Frost. Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Begrenser man seg, skader det ikke med et kakestykke av og til. Av nysgjerrighet; hvorfor vil du ikke bruke sukrin o.l?
Strikkemamma Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Ostekake med magre ingredienser (lettrømme i stedet for vanlig rømme osv), masse bær og grove kornprodukter i bunn.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Gulerotkake - iverfall et mye bedre alternativ enn brownies Anonymous poster hash: 08718...d47
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #9 Skrevet 8. januar 2014 Jeg har ei venninne som har laga relativt sunne eple"muffins" et par ganger. Selve muffinsen er ganske lav, og med mye havregryn i. Hun har liksom klart å få det til sånn at det blir godt konsistens og litt å bite i, uten at det lyser "sunn variant" lang vei. Ikke så fryktelig mye sukker, tror og det var noe brunt sukker i det? (det gir gjerne en rundere smak) Også tynne eplebåter og masse kanel på toppen. Anonymous poster hash: f64ce...774
Marsipan Skrevet 8. januar 2014 #10 Skrevet 8. januar 2014 Gulerotkake - iverfall et mye bedre alternativ enn brownies Anonymous poster hash: 08718...d47 Det kommer vel an på gulrotkaka! Med unntak av gulrøttene er ikke den jeg pleier å lage så veldig sunn, ihvertfall, med masse olje og sukker i selve kaka, og glasur av kremost, smør og melis (glasuren gjør hele kaka, så uaktuelt å bytte den ut) Nei, skal du først spise kake, spis god kake! Og spis den med god samvittighet!! Kaloriene er der, uansett, og dårlig samvittighet gjør ingen forskjell, så det er bare tull!
Frk. Belle Skrevet 8. januar 2014 #11 Skrevet 8. januar 2014 Jeg har laget disse blåbærmuffinsene og de ble kjempegode. Lurer på om jeg reduserte sukkermengden iforhold til oppskriften og jeg brukte skummet kulturmelk istede for yoghurt og melk (1cup tilsammen). Oppskriften oppgir 131kcal pr muffins. Her er annen god muffinsoppskrift, men som blir mer grov og tung enn blåbærmuffinsene men veldig god: Oatmeal banana breakfast muffins (oppgitt til å inneholde 123kcal pr muffins)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå