AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Jeg sliter generelt med innsovning, når jeg først sovner sover jeg tungt og kan sove lenge. Sånn har det alltid vært, men i perioder er det bedre enn andre. Blir så irritert på meg selv, for har klart å legge meg henholdsvis 22:00 søndag og 20:00 igår (står opp 7), og nå får jeg ikke sove. Ligger og vrir meg, er litt trøtt i øynene, men hodet og kropp er ellers helt lys våkent. Ender opp med at klokken nå begynner å bli 5 og jeg står opp, fordi jeg vet at om jeg sovner nå er jeg i dyp søvn klokken 7 og sover over alarm etc. Jeg blir veldig sliten av dette. Vet jo at om 3-4 timer er jeg dødtrøtt, og hele dagen blir preget av dette. Skulle egentlig trene etter jobb idag, men jeg kommer jo bare til å stupe rett i seng. Synes ikke jeg får styr på dette uansett hvor mye jeg prøver, klarer å legge meg til riktig tid et par dager (og da må jeg tilrettelegge endel iforhold til rutiner før jeg skal sove, varm dusj, kaldt rom, legge bort pc, meditasjonsøvelser osv). Har også prøvd å gi helt blaffen i perioder, legge meg når jeg vil, ikke stresse med det. Men ender opp med at jeg går på veggen fordi jeg ikke får nok søvn. Jeg har akkurat kommet i gang med trening og merker at det kanskje er noe som kan hjelpe (trene i 19:00 tiden så jeg blir ordentlig god og sliten til jeg skal legge meg), men så utslitt som jeg blir av søvnproblemene mine synes jeg trening blir 5 x vanskligere å få gjennomført. Noen som har det som meg? Noen tips, råd, oppmuntringer? Vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Anonymous poster hash: 81d0d...146
brødsmule Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Jeg la meg halv tolv, orket ikke prøve mer så her sitter jeg. Synes og det er slitsomt å vandre rundt som en zombie. Har egentlig ingen råd å komme med, ei heller oppmuntring. Annet enn at du ikke er alene i natten.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Samme problem her. Er så sykt sliten fordi jeg aldri får nok søvn. Er alltid kjempetrøtt når jeg legger meg, men klarer ikke falle i søvn av den grunn. Blir plutselig masse å tenke på når jeg legger hodet på puta. En ting som kanskje kan hjelpe, er å høre på musikk, radio eller lydbok. Det overdøver gjerne tankene litt. Anonymous poster hash: 10008...010
Gjest Gjest_Erica Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Man har jo innsovningstabletter av ulikt slag som gjør at man sovner lettere, men disse må kun brukes i kortere perioder da det er lett vanedannende og effekten uteblir.Men Melatonin er et hormonpreparat som tilsvarer et hormon kroppen selv produserer når det er tid for å sove. Dette er ikke vanedannende. Det heter Cirkadin i Felleskatalogen og fåes på resept.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 endte med at jeg bestemte meg for å ikke døgne alikevel igår, ble pangtrøtt klokken 5-6 og sovnet. Våknet klokken 12, hadde sovet over alle alarmer og telefoner som ringte, skulle startet på jobb 9. Aner ikke mine arme råd. Og her sitter jeg igjen.. Prøver å ikke stresse, men tørr nesten ikke sovne i frykt for å forsove meg igjen.. Får heller ikke sove. Har trent idag, holdt meg vekk fra sengen frem til 2200 - 2300 slik mange råder. Legger meg ned, og ligger bare vrir meg, prøver virkelig føler jeg.. Argh. Får bare sette på en kjedelig film og ligge her og holde tankene vekk fra å stresse med søvn og håpe at jeg sovner.. -TS Anonymous poster hash: 81d0d...146
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå