Gå til innhold

Hvis man blir tatt med 20 gram kokain

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er straffen da?

Slipper man vanligvis unna med bot?

Anonymous poster hash: b275b...822
AnonymBruker
Skrevet

Straffeloven § 162, 1. og 2. ledd sier følgende:

§ 162. Den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, erverver, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler med hjemmel i lov er ansett som narkotika, straffes for narkotikaforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år.

Grov narkotikaforbrytelse straffes med fengsel inntil 10 år. Ved avgjørelsen av om overtredelsen er grov, skal det særlig legges vekt på hva slags stoff den gjelder, kvantumet og overtredelsens karakter.

I utgangspunktet vil første ledd bli aktuelt når det er snakk om 20 gram kokain (det går et skille mellom narkotikaforbrytelse og grov narkotikaforbrytelse ved ca. 50 gram), men andre forhold kan gjøre at andre ledd blir aktuelt.

Anonymous poster hash: 0ac2f...93d
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble tatt med 100 ecstacy-tabletter for noen år siden. Første gang og innrømmelsesdom ble til 5000 kr. i bot og 2 års prøvetid :)

Hadde jeg blitt tatt med det og det var n'te dommen min hadde jeg fått det verre, så det spørs altså hva man har gjort fra før av.

Anonymous poster hash: ce6ab...753
AnonymBruker
Skrevet

20 g. er langt over hva som forventes for eget bruk. Det vil neppe komme en mild reaksjon på det.

Anonymous poster hash: 407ff...7d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

20 g. er langt over hva som forventes for eget bruk. Det vil neppe komme en mild reaksjon på det.

Anonymous poster hash: 407ff...7d7

20g er ikke spesielt mye. Kokain går fort, og man kan ha kjøpt inn for mer enn én helg for innrømmes eget bruk. Skillet for grov narkotikaforbrytelse går som nevnt over ved ca 50 gram kokain.

Anonymous poster hash: 5e664...0fd

AnonymBruker
Skrevet

Du åker inn forhåpentligvis.

👍😊

Anonymous poster hash: c0c94...e8b

Skrevet

Er det første gang du blir tatt får du mest sannsynlig en bot og prøvetid. Blir du tatt for salg må du mest sannsynlig i fengsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...