AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Skal snart lage middag til en potensiell kjæreste. Vil virkelig imponere! Tenkte å lage treretters. Han liker egentlig alt, og er ikke allergisk mot noe. Men sjømat (kreps, hummer, reker, skjell/bløttdyr) er ikke favoritten hos noen av oss, bortsett fra fisk(laks er godt). Men helst noe som innebærer kjøtt (kylling, and, svin, storfe) som hovedrett. Vanskelighetsgrad og penger bryr jeg meg ikke om. Koste hva det koste vil, bare jeg imponerer han. Noen forslag? Anonymous poster hash: 58105...af7
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Du gjør det enkelt med en butterchicken. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Takk for tips! Men jeg vil helst ha en treretters:) Anonymous poster hash: 58105...af7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Jeg synes det er viktig at date-mat ikke blir alt for tung. Ikke spesielt romantisk å sovne halvveis inn i desserten Forrett: ertepannekaker med røkt laks og vaktelegg Hovedrett: stekt andebryst med salat med bl.a. søtpotetterninger, syltet fennikel, bringebær i sennepsvinaigrette og asparges synes du det blir for "jentete" med en salat så kan f.eks. rødvinskokt pære og sopprisotto være fantastisk tilbehør Dessert: parfait med whisky, honning, karamelliserte havregryn og bær (litt dumt om det blir bringebær i både hovedrett og dessert kanskje, men du kan jo bytte ut med noe annet i en av rettene) Anonymous poster hash: b5580...e36
Pawn Hearts Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Jeg synes det er viktig at date-mat ikke blir alt for tung. Ikke spesielt romantisk å sovne halvveis inn i desserten Forrett: ertepannekaker med røkt laks og vaktelegg Hovedrett: stekt andebryst med salat med bl.a. søtpotetterninger, syltet fennikel, bringebær i sennepsvinaigrette og asparges synes du det blir for "jentete" med en salat så kan f.eks. rødvinskokt pære og sopprisotto være fantastisk tilbehør Dessert: parfait med whisky, honning, karamelliserte havregryn og bær (litt dumt om det blir bringebær i både hovedrett og dessert kanskje, men du kan jo bytte ut med noe annet i en av rettene) Anonymous poster hash: b5580...e36 I den første oppskriften står det 12 quail eggs or hen egg. Det må være en feil da 12 hønseegg tilsvarer ca. 50 vaktelegg: http://nn.wikipedia.org/wiki/Vaktelegg De er med andre ord altfor store for denne retten, som ellers ser helt strålende ut.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Italienerne er gode på flere retter til et måltid, så du kan jo se den veien for inspirasjon. Mitt forslag: begynn med en salat av skivede tomater, mozzarella og basilikumblader med olivenolje, så en enkel pastarett (rørpasta med alfredo/fløtesaus), så biffstykker som du har brunet i en gryte, og småkokt noen timer i hakkede tomater og rødvin til kjøttet er på grensen til å løsne av seg selv. Det greie her at salaten kan lages på et minutt, fersk pasta tar kort tid og sausen kan lages på forhånd og varmes opp, og kjøttgryten kan putre mens dere spiser de første rettene. Anonymous poster hash: d7e57...ba5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 I den første oppskriften står det 12 quail eggs or hen egg. Det må være en feil da 12 hønseegg tilsvarer ca. 50 vaktelegg: http://nn.wikipedia.org/wiki/Vaktelegg De er med andre ord altfor store for denne retten, som ellers ser helt strålende ut. OI! Ja, det la jeg ikke merke til (har til og med laget den uten å se det der ). Anonymous poster hash: b5580...e36
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå