Gå til innhold

aldri turt å dusje naken

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei. Jeg har siden jeg husker aldri turt å kle meg naken foran de andre jentene i gymmen og dusjen osv.. i løpet av hele ungdomsskolen dusjet jeg ikke. Har gjort det en gang der jeg ikke kjenner noen i voksen alder. Klarer heller ikke være naken foran kjærester. Er ikke dette veldig unormalt? er slik enda, og er over 20 nå...

Anonymous poster hash: c7cb5...ef8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok mange som har det sånn, men egentlig burde det være helt normalt. Jeg er vokst opp med at nakenhet er noe naturlig, så for meg har det alltid gått helt greit. Må innrømme at det føltes rart da jeg og kjæresten skulle dusje sammen for første gang, men det var vel bare sjenerthet.

Anonymous poster hash: b59a2...e9c
Skrevet

Hvor komfortabel er du med å være naken alene?

AnonymBruker
Skrevet

Så trist at det er sånn…

Ting har jammen forandret seg. Å dusje naken var knapt et tema for barne- og ungdomsskoleelever for 15 år siden, nå har jeg inntrykk av at gymlærere sliter med å få ungene til å være renslige i samme rom…

Hva har skjedd? Kroppspress eller frykt for fotografering?

Anonymous poster hash: 573e5...b11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på Ungdomsskole, har aldri vært komfortabel naken. Men har begynt å gå mye naken hjemme når jeg er hjemme alene, sover naken osv. er mye mer komfortabel med det nå.

Anonymous poster hash: 830d6...b95
Skrevet

Det er en treningssak. Gå i svømmehallen, dusj naken med andre, så blir du vant til at det ikke er noe big deal. Kropper kommer i alle høyder, bredder, aldre og fasonger; og det er normalt og fint. Ikke la glossy blader være din eneste referanse for hva som er normal kropp, da legger du lista så slitsomt høyt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv et problem med nakenhet, men kun sammen med venner og bekjente, har INGEN problem med å dusje naken med ukjente etter trening.

Anonymous poster hash: 7d8e3...f15
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen, går på videregående og der dusjer aldri noen av jentene etter gymmen, rett og slett fordi det ikke er noen slags "båser" i dusjgarderobene, så alle må se alle hele tiden. Ingen som gidder eller tør det virker det som. Er også selv ganske usikker på egen kropp og har ikke den beste selvtilliten sånn sett, så for meg er det ikke en mulighet å dusje helt naken foran andre.

Skrevet

Det slår meg at det bør jo være flauere for folk å iKKE dusje (lukte svette og være ufresh) enn å være naken i et par skarve minutter foran folk….!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det er helt unormalt. Jeg er snart 50, og hater intens fellesdusjer. Hatet det da jeg gikk på skolen, og hater det enda. Blant annet velger jeg treningsstudio utifra hvilket som kan tilby meg dusj og garderobe med avlukke.

I min tid var det ikke mobilkameraer. Og jeg er vel ikke spesielt redd for det nå heller (hehe, hvis noen vil fotografere en gammel naken dame, så har de større problemer enn det jeg har :fnise: ).

Men jeg mener og føler sterkt at for meg er det både unaturlig og veldig ukomfortabelt å være helt naken sammen med fremmede. Det være seg kvinner eller menn. Så om det er samme kjønn eller ikke, betyr ingenting for meg. For meg er nakenhet (altså helt naken) noe intimt. Og det deler jeg ikke med vilt fremmede.

Anonymous poster hash: 50c48...ddb
AnonymBruker
Skrevet

Godt råd: Begynn å sove naken under teppet. Etter hvert kjenne du hvor skjønt dette er. Slippe alle tvangstrøyer og strikk(/knapper. Husk at nakenhet og seksualitet har ingen forbindelse. Og dersom du har anledning, prøv å sole deg uten klær. Til å begynne med alene. Nakenhet er naturlig. Husk det!!

Anonymous poster hash: c0255...e13
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt råd: Begynn å sove naken under teppet. Etter hvert kjenne du hvor skjønt dette er. Slippe alle tvangstrøyer og strikk(/knapper. Husk at nakenhet og seksualitet har ingen forbindelse. Og dersom du har anledning, prøv å sole deg uten klær. Til å begynne med alene. Nakenhet er naturlig. Husk det!!

Anonymous poster hash: c0255...e13

Ja, til og med jeg synes det er behagelig å sove naken. Og sole meg, for den saks skyld.

Men ikke sammen med vilt fremmede mennesker. Ikke i senga, ikke i dusjen.

Anonymous poster hash: 50c48...ddb

AnonymBruker
Skrevet

Det slår meg at det bør jo være flauere for folk å iKKE dusje (lukte svette og være ufresh) enn å være naken i et par skarve minutter foran folk….!

Man drar jo hjem og dusjer da vettu smarting!! Eller så bruker man bikini/badedrakt ;)

Anonymous poster hash: c7cb5...ef8

Gjest Whitestripes
Skrevet

Utrolig at unge jenter heller går rundt og lukter svette og grevling etter gym, framfor å dusje. Jeg er aldeles sjokkert over utviklingen dette har tatt de siste åra.

Så lenge det er en ren jentegarderobe (og det er det garantert), burde det være null problem å dusje. Jeg var selv veldig tidlig utviklet da jeg var barn/ung, og fikk temmelig mange kommentarer fra de andre jentene i garderoben, men jeg dusjet da likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...