Gå til innhold

Mørk sjokolade

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en plate med mørk sjokolade (85%),og jeg aner ikke hva jeg kan bruke den til.

Prøvde å smake, men det smake jo HELVETE av den. Hva kan jeg bruke den til? Hvor jeg altså slipper den vonde, bitre, stramme kakaosmaken.

Anonymous poster hash: 5d3d9...28b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter

Anonymous poster hash: 5d3d9...28b

Skrevet

Smak en liten bit av den hver dag, til slutt vil du lære deg å like den. Jeg koser meg når jeg tar en bit nå, gjerne med litt melk til, smaker herlig sammen ;)

Skrevet

85% er jo nydelig!

Bak noe hvor du skal bruke sjokolade, så blander du den sammen med en annen, lysere sjokolade så bitterheten ikke blir så framtredende. Kan anbefale fondant! :spise:

Skrevet

Jeg likte heller ikke mørk sjokolade før - snakt bittert, men jeg har vent meg til det og synes nå dette er best. Nå smaker lys sjokolade bare søtt. Det er en smak du må vende deg til. Ellers kan du ta en youghurt, frukt og bær og rive litt sjokolade over. Du kan også koke opp melk, tilsette sjokolade etter smak, røre til det er oppløst og du har varm sjokolade. Tilsett evt sukker.

Skrevet

Jeg likte heller ikke mørk sjokolade før - snakt bittert, men jeg har vent meg til det og synes nå dette er best. Nå smaker lys sjokolade bare søtt. Det er en smak du må vende deg til. Ellers kan du ta en youghurt, frukt og bær og rive litt sjokolade over. Du kan også koke opp melk, tilsette sjokolade etter smak, røre til det er oppløst og du har varm sjokolade. Tilsett evt sukker.

Eller sukrin for å være ekstra sunn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...