AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Hei! Jeg er 20 år og jeg er ganske sikker på at jeg har bakteriell vaginose. Jeg tenker å kontakte lege, men så lurer jeg på om dette er vanlig (å kontakte lege)? Eller burde man kontakte gynekolog? Jeg har aldri vært hos en gynekolog før og dette er veldig ukjent for meg. Eller blir man henvist videre etter legetimen? Anonymous poster hash: b274e...6f0
Gjest navnelapp Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Gå til fastlegen, dei har enkle testar dei kan ta for å finne ut av dette. Det er unødvendig å bruke pengar på gynekolog for BV.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Jeg hadde det for et halvt år siden (er 19), og kjøpte bare middel mot det på apoteket. Gikk bort etter et par dager. Det er ikke alltid man behøver å kontakte lege da, noen ting klarer man å fikse selv. Anonymous poster hash: 220c6...156 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Jeg hadde det for et halvt år siden (er 19), og kjøpte bare middel mot det på apoteket. Gikk bort etter et par dager. Det er ikke alltid man behøver å kontakte lege da, noen ting klarer man å fikse selv. Anonymous poster hash: 220c6...156 Det er sant, men jeg er jo ikke 100% sikker på om det er BV. Er ikke midlene reseptbelagte? Gå til fastlegen, dei har enkle testar dei kan ta for å finne ut av dette. Det er unødvendig å bruke pengar på gynekolog for BV. Hva slags tester er det snakk om? Haha, må jeg spre underlivet mitt til fastlegen? Anonymous poster hash: b274e...6f0
Gjest navnelapp Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 Det er sant, men jeg er jo ikke 100% sikker på om det er BV. Er ikke midlene reseptbelagte? Hva slags tester er det snakk om? Haha, må jeg spre underlivet mitt til fastlegen? Anonymous poster hash: b274e...6f0 Prøvene må takast frå skjeda, ja. Det er jo der bakteriane er. Valg av behandling avheng av om bakterieveksten er stor, eller om det berre er eit mindre utbrudd. Viss det er eit stort utbrudd bør du få antibiotika, dei er på resept. Mindre utbrudd kan behandlast med Multi-Gyn gel eller liknande.
Gjest navnelapp Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 GU med celleprøve bør du forresten ta kvart tredje år uansett, så før eller seinare må du opp i stolen uansett.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 Prøvene må takast frå skjeda, ja. Det er jo der bakteriane er. Valg av behandling avheng av om bakterieveksten er stor, eller om det berre er eit mindre utbrudd. Viss det er eit stort utbrudd bør du få antibiotika, dei er på resept. Mindre utbrudd kan behandlast med Multi-Gyn gel eller liknande. Takktakk! Skal bestille legetime i morgen. Det er litt greit å være forberedt. Jeg vet at leger har sett mange underliv før, men det er litt flaut å vise frem sitt indre i sånne situasjoner, hehe... Anonymous poster hash: b274e...6f0
snurk Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Bare prøv å slappe av og ikke tenkt så mye over det, det hele er overstått på noen minutter :-) Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #9 Skrevet 6. januar 2014 Hva slags tester er det snakk om? Haha, må jeg spre underlivet mitt til fastlegen? Anonymous poster hash: b274e...6f0 En legeundersøkelse har intet seksuelt/erotisk innhold. En legeundersøkelse gjøres for å finne eventuelle tegn på sykdom, legen er helt uinteressert i hvordan pasienten ser ut ellers. Anonymous poster hash: addaa...67c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå