Gå til innhold

Til dere som sutrer og klager over bagateller

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes han gir tre svært gode råd:

- Ta vare på flokken din! (uttrykk stjålet fra Per Fugelli)

- Viva La Vida (lev livet) Coldplay

- Be ikke om en lett byrde, men om en sterk rygg! (Theodore Roosevelt)

Anonymous poster hash: 68a81...70f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virkelig? Bare fordi?

Anonymous poster hash: 42836...a7e

La meg gjøre det klart at jeg på ingen måte mente at kreft er bare-bare. Kreft er forferdelig både for den som har det, og de rundt en. Men mange der ute har kreft, eller andre potensielt dødlige sykdommer.Og mange, mange mennesker dør hver dag - enten det er av sykdommer, ulykker eller kriminalitet.

Eller det skjer andre forferdelige ting. For eksempel hun jeg følger bloggen til. Hun risikerer at underkjeven hennes faller fra hverandre hvis ikke hun får samlet inn masse penger til en operasjon hun sårt trenger for å redde den. Dette på grunn av moren hennes som borret fortennene hennes ned til tannkjøttet som en del av mange, mange grusomme ting hun har utsatt henne for. (donasjonssiden , historien )

Er det jævlig å tenke på? Så klart! Hadde jeg hatt kraft, tid og penger til å hjelpe alle som hadde det vondt ville jeg gjort det. Men det stopper meg ikke fra å være trist når jeg savner kjæresten, eller å synes at det er kjipt at bussen er forsinket når jeg står ute og fryser.

• Liker 1
Skrevet

Det som er bagateller for noen er ganske alvorlige ting for en annen. Det er ikke særlig lurt å tråkke ned på andre.

TS, hvis du har problemer som du mener er alvorlige, finnes det sikkert noen der ute som kommer til å si: Pff, bagateller, slutt å klage nå.

Betyr det at dine problemer er bagateller av den grunn? Vi er forskjellige og prioriterer forskjellig. Når fantastisk sex er så viktig for person A slik at det er i seg selv en stor nok grunn å finne en annen kjæreste, må du bare akseptere at for person B er ikke fantastisk sex det viktigste, men for eksempel god økonomi.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Les, og skam dere!

Anonymous poster hash: 34e22...646

Ironisk at du her gjør nøyaktig det samme som du anklager andre for å gjøre, sutrer og irriterer deg over bagateller.

I alle fall burde andres bagateller være en bagatell i ditt liv!

Jeg har stor respekt for Bøhn, og likte budskapet i det han skrev.

Spesielt likte jeg dette avsnittet:

Vi lever her og nå, og i våken tilstand tenker vi 90 prosent på meg og mitt. Derfor til deg som strever, sliter og jobber for å leve opp til andres forventninger; glem det! Alle andre har mer enn nok med seg og sitt, stol på deg selv og si til deg selv, jeg er GOD NOK!

Kort sagt; ikke bry deg så mye om hva andre sier og gjør.

Vil andre klage på hva du anser å være bagateller, så la dem gjøre det, det angår ikke deg.

Du er den viktigste i ditt liv, la andre være viktigst i sitt.

Anonymous poster hash: 94b82...cc0

• Liker 4
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg skal være helt ærlig og dette kommer til og høres kaldt og ufølsoms ut

Jeg bryr meg ikke at han er dødssyk. Ja det er jo synd for hans nærmeste men for meg personlig betyr det ingenting.

Jeg er så drittlei av og se folk framstille det som at det er så mye være når en kjendis dør eller blir dødssyk. Det er det ikke

ja jeg vet det var en unødvendig ting og skrive og litt ondskapsfull,

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La meg gjøre det klart at jeg på ingen måte mente at kreft er bare-bare. Kreft er forferdelig både for den som har det, og de rundt en. Men mange der ute har kreft, eller andre potensielt dødlige sykdommer.Og mange, mange mennesker dør hver dag - enten det er av sykdommer, ulykker eller kriminalitet.

Eller det skjer andre forferdelige ting. For eksempel hun jeg følger bloggen til. Hun risikerer at underkjeven hennes faller fra hverandre hvis ikke hun får samlet inn masse penger til en operasjon hun sårt trenger for å redde den. Dette på grunn av moren hennes som borret fortennene hennes ned til tannkjøttet som en del av mange, mange grusomme ting hun har utsatt henne for. (donasjonssiden , historien )

Er det jævlig å tenke på? Så klart! Hadde jeg hatt kraft, tid og penger til å hjelpe alle som hadde det vondt ville jeg gjort det. Men det stopper meg ikke fra å være trist når jeg savner kjæresten, eller å synes at det er kjipt at bussen er forsinket når jeg står ute og fryser.

Historien kan selvsagt være sann, men jeg tror også at den kan være oppdiktet.

Anonymous poster hash: e99f8...7a8

Skrevet

Historien kan selvsagt være sann, men jeg tror også at den kan være oppdiktet.

Anonymous poster hash: e99f8...7a8

Siden du er AB velger jeg å svare her, selv om det blir off topic.

Det er svært usannsynlig at det er oppdiktet. Hun har blogget siden sommer 2011 og så godt som alle (om ikke alle) postene handler om misbruk/hvordan det er å leve etter å ha kommet seg løs. På donasjonssiden har både mannen og hun gått ut med fult navn og bilde. Mannen - som har opprettet siden - har facebook vertifisert den, og googler man navnet hans + chess i bildesøk så finner man mange bilder av samme mann. Så det er ikke fake navn, og med tanke på alt han skriver om sjakk er det lite sannsynlig at det er identitesforfalskning.

Noen har allerede tvilt på valideten av historien deres, og gofundme ba om bevis - hvorpå han sendte x-ray bilder til de, samt ga fullt navn på både tannlegen og psykologen hennes (og oppfordret de om å kontakte begge). Dette vet jeg fordi han har lagt ut kopi av epostene. Så hvis det er en scam er det svært mange involvert (inkludert de som kjenner de IRL) og den burde vært anmeldt for lenge siden med tanke på hvor lett det er å sjekke.

Gjest Snuppi
Skrevet

Til dere som syter og klager over bagateller her i livet. Dere kvinner som klager over at kjæresten har for liten pikk og gjør det slutt. Dere som kjefter og smeller på flyselskapene som er forsinket. Ja, dere som er misfornøyde generelt over småting. Les dette innlegget av Karl Erik Bøhn, som har uhelbredelig kreft og vil dø om ikke lenge: http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10149329 Les, og skam dere! Respekt til denne mannen. Anonymous poster hash: 34e22...646

Men du sitter å syter over andre som syter!

Er ikke du i samme båt som resten av sytekoppene???

Skrevet

Har ikke tenkt å skamme meg et eneste sekund. Det er umulig å sette seg inn i en slik situasjon før man har vært der selv! I mellomtiden har jeg tenkt å fortsette å klage på været, matpriser, cellulittene mine og hauger av andre opplagt ubetydelige ting.

Skrevet

Helt enig med TS! Blir flau over mange av I-landsproblemene her i landet, som ikke er problemer i hele tatt. Store overskrifter om agurknyheter som bryr meg midt bak. Ikke rart mange nordmenn oppfører seg som sentrum av verden, når vi egentlig er så navlebeskuende at det er pinlig.

"Stupebrett til flere millioner", "naboer reagerer på mintgrønt hus", "Norwegian forsinket" og for å ikke glemme avisoverskrifter som støtter opp under urgamle fordommer mot blant annet rovdyr(ulv) og innvandrere.

Mottoet til mange her i landet: Først meg selv, så meg selv, så min neste om det er til mitt eget beste.

Gjest Snuppi
Skrevet

Helt enig med TS! Blir flau over mange av I-landsproblemene her i landet, som ikke er problemer i hele tatt. Store overskrifter om agurknyheter som bryr meg midt bak. Ikke rart mange nordmenn oppfører seg som sentrum av verden, når vi egentlig er så navlebeskuende at det er pinlig.

"Stupebrett til flere millioner", "naboer reagerer på mintgrønt hus", "Norwegian forsinket" og for å ikke glemme avisoverskrifter som støtter opp under urgamle fordommer mot blant annet rovdyr(ulv) og innvandrere.

Mottoet til mange her i landet: Først meg selv, så meg selv, så min neste om det er til mitt eget beste.

Du syter jo selv!

AnonymBruker
Skrevet

Siden du er AB velger jeg å svare her, selv om det blir off topic.

Det er svært usannsynlig at det er oppdiktet. Hun har blogget siden sommer 2011 og så godt som alle (om ikke alle) postene handler om misbruk/hvordan det er å leve etter å ha kommet seg løs. På donasjonssiden har både mannen og hun gått ut med fult navn og bilde. Mannen - som har opprettet siden - har facebook vertifisert den, og googler man navnet hans + chess i bildesøk så finner man mange bilder av samme mann. Så det er ikke fake navn, og med tanke på alt han skriver om sjakk er det lite sannsynlig at det er identitesforfalskning.

Noen har allerede tvilt på valideten av historien deres, og gofundme ba om bevis - hvorpå han sendte x-ray bilder til de, samt ga fullt navn på både tannlegen og psykologen hennes (og oppfordret de om å kontakte begge). Dette vet jeg fordi han har lagt ut kopi av epostene. Så hvis det er en scam er det svært mange involvert (inkludert de som kjenner de IRL) og den burde vært anmeldt for lenge siden med tanke på hvor lett det er å sjekke.

Har du hørt om Mirakela-saken? Har ikke lest den bloggen du nevnte, men svaret ditt fikk meg til å tenke på den.

Anonymous poster hash: 3c37a...1a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...