kingvild1 Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Jeg tråkket over og brakk høyre ankel på lørdag. Ble gipset, men fikk ingen smertestillende av legen. Nå er det enda vondere enn på lørdag, og jeg klarer ikke å bruke krykker. Er det vanlig å ikke få noe smertestillende? Legen sa ingenting om det... Er det noen her som vet når smertene avtar og hvor lang tid det tar før jeg blir helt bra igjen? Og er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan komme meg rundt i huset uten krykker? Måker meg rundt på rumpa, men er ikke så behagelig det heller.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Du kan ta Paracet. At det gjør vondere er normalt, men sjekk at ikke gipsen er for stram, at du har normal farge, temperatur og følelse i tærne. Hvorfor klarer du ikke å bruke krykker? Anonymous poster hash: 07b15...7eb
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Jeg fikk Pinex forte da jeg brakk beinet. Lurer også på hvorfor du ikke klarer å bruke krykker. Greit at det er en treningssak (trapper er verst), men du må bare prøve så godt du kan. Alternativer er rullestol.Anonymous poster hash: 5a19f...658
kingvild1 Skrevet 5. januar 2014 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2014 Du kan ta Paracet. At det gjør vondere er normalt, men sjekk at ikke gipsen er for stram, at du har normal farge, temperatur og følelse i tærne. Hvorfor klarer du ikke å bruke krykker?Anonymous poster hash: 07b15...7eb Hvor mye paracet kan jeg ta? Hadde klart å bruke krykkene hvis jeg hadde brukket venstre beinet, men ikke høyre. Er så støl i armer og ben også, så jeg detter sammen med en gang jeg reiser meg opp. Falt i dag tidlig igjen og klarte å knekke av litt av gipsen nederst. Den smerten var verre enn da jeg brakk ankelen...
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Her er noen krykketips. Pass på at krykkene er passelig høye. Må ikke være for lange, for da får du vondt i skuldrene. Bruk strake armer og legg albuene inntil kroppen. Gå med rolige jevne bevegelser. Man blir stiv i armene og i den gode foten de første dagene, men det vil bli bedre. Med trening går det lettere. Prøv å gå litt ute. Anonymous poster hash: a0eac...d39
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #6 Skrevet 6. januar 2014 Kom deg til legen, du har sprekk i gipsen. Han kan også gi deg sterkere smertestillende Anonymous poster hash: 56410...01b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå